تاریخ انتشار: 1396/02/30 21:36
کد خبر: 209583

پروین: بازیکنان من جانشان را برای هم می دادند

علی پروین، سمبل تاریخی پرسپولیس و رکود دار قهرمانی در تاریخ فوتبال ملی وباشگاهی است که با پرسپولیس 20 قهرمانی و با تیم ملی 7 افتخار(سه صعود المپیکی، یک جام جهانی، 2جام ملتها ویک بازیهای آسیایی)دارد .
پروین: بازیکنان من جانشان را برای هم می دادند

پروین  در پاسخ سوالی با این عنوان که از ابتدای لیگ روی چه حسابی پرسپولیس را قهرمان میدانستید؟روحیه سازی یا باور فنی؟پروین کمی تامل کرده ومیگوید: روحیه چیست؟ من با کسی تعارف ندارم، وقتی میگویم این تیم قهرمان است یعنی این که این تیم را بعد از 3-4بازی دیده وباور دارم که میتواند قهرمان شود .پرسپولیس امسال تیم واقعا خوبی داشت ومدیران وبازیکنان ومربیانش الحق والانصاف خوب کار کردند .

 

علی پروین ادامه میدهد پرسپولیس صاحب توان بالایی است آن قدر که بدون کمال کامیابی نیا وتماشاگر هم میتواند برابر تیم قطر برنده شود .من همین حالا میگویم پرسپولیس اگر در اندازه روزهای متوسط خودش باشد، مثلا همان طوری که با الهلال بازی کرد این جا هم بازی کند موفق میشود اما به همان شرطی که گفتم یعنی بازی کردن در اندازه های بازی با الهلال ....

 

از بزرگمردی که لقب سلطان را در میان اهالی فوتبال وبه خصوص پرسپولیسی ها یدک میکشد میپرسم این تیم قویتر  است یا تیم های دهه 60 شما؟او جواب میدهد: از شما پرسیدن این سوالات بعید است، هر تیم شرایط خودش را دارد ، یک روز بود تیم ما 6 تا فوروارد داشت، مثل کلانی وایرانپاک وداریوش مصطفوی ومحمود خوردبین وگنجاپور واکبر افتخاری وتیم عالی کار میکرد وعالی هم گل میزد اما یک روز بود که من در تیمم کریم باوی وپیوس وکرمانی را نداشتم وبا 2 هافبک ویک بازیکن تیم جوانان رفته ام میدان وتیم هم در دربی برنده شده است .

 

از علی پروین درباره پرسپولیس امروز ونحوه بستن تیم برای سال آینده هم میپرسم وجواب میگیرم : همین تیم امسال هم خوب بود وفکر کنم تنها یکی دوبازیکن را برای سال آینده نداریم، تیم با 2بازیکن تازه گرفته وجذب یکی دو نفر دیگر به نظرم قهرمانی را تکرار میکند.

 

اودرباره این که چطور میشود تیم پرسپولیس مثل دوران 5ساله دهه 60 شما قهرمان شود جواب می دهد که در آن دوران همه بچه ها عاشق پرسپولیس بودند واز جان خود مایه میگذاشتند .وقتی عشق باشد همه چیز حل میشود .همین عشق بود که ما را به زمین استوار وپارک ولیعصر وزمین یخچال وگودشهرزاد میکشاند، بله اگر بازیکن ها همدیگر وتماشاگر را دوست داشته باشند وبا هم اتحاد داشته باشند موفق میشوند .آن وقت ها محرمی ومرتضی کرمانی وفنونی زاده وسلطانی وقلیچ وانصاری فرد وپنجعلی وناصر محمد خانی وفرشاد وعربشاهی وعاشوری ورحیم یوسفی چنان خاطر هم را میخواستند که در 3-4سالی که هر کدام در تیم بودند یک بار ندیدم با هم دعوا کنند .بارها بازیکنان ما در موقعیت بهتری بودند که به دیگری پاس میدادند چون همدیگر را دوست داشتند ، گاهی اوقات من به آنها میگفتم خودتان بزنید وبعضی وقت ها اگر کسی به دیگری پاس میداد را جریمه میکردیم در حالی که گاهی اوقات دیگر ،تیم های دیگر برعکس ما عمل میکردند .بودن این مدیریت ومربیش وترمیم سال به سال تیم باعث موفقیت ها بود .

 

علی پروین در پایان هم درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت از من بیشتر نخواهی شنید که امیدوارم ورزش وبه خصوص فوتبال در دوران ایشان بهتر از 4 سال قبل باشد ...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kvqzv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشدار جدی اسطوره سرخپوشان: پسرجان، به استقلال نرو فنا میشی!