تاریخ انتشار: 1396/03/09 16:02
نگاهی به آمار استثنایی ستاره العین؛
کد خبر: 207409

عمر عبدالرحمن بازیکنی فراتر از فوتبال آسیا

عمر عبدالرحمن شب گذشته با ارائه یک نمایش استثنایی دیگر ثابت کرد انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا بهترین انتخاب ممکن در سال 2016 بوده است.
عمر عبدالرحمن بازیکنی فراتر از فوتبال آسیا

همین هفته پیش بود که مجله "فورفورتو" انگلیس که یکی از مهمترین نشریات حوزه فوتبال در دنیا به شمار می آید در شماره آخر خود اقدام به انتخاب 50 بازیکن برتر آسیا کرده و عموری را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرد.

 

عمر عبدالرحمن در ریاض از طبقه کارگری اهل حضرموت یمن زاده شد و فوتبال خود را در باشگاه الهلال آغاز کرد. باشگاه الهلال با مشهود شدن استعداد عموری پیشنهاد داد که شهروندی عربستان را بر او بدهد ولی چون پیشنهاد مطرح شده فقط برای خود این بازیکن بود. عمر عبدالرحمن این پیشنهاد را نپذیرفت؛ در این میان کشور امارات از غفلت عربستان نهایت استفاده را برد و با دادن شهروندی به کل اعضای خانواده اش این بازیکن مستعد را به امارات برد. دو برادر دیگر عمر یعنی محمد و خالد هم در تیم العین عضویت دارند و شب گذشته مقابل استقلال تهران محمد یکی از چهره های شاخص زمین بود و با ایجاد 2 شانس گلزنی، 3 شوت به دروازه و ثبت آمار 87 درصد دقت در پاس کمی از توانایی های برادر بزرگترش را به نمایش گذاشت.

 

اما بدون شک باید چهره اصلی دیدار شب گذشته استقلال و العین را عمر عبدالرحمن نامید؛ بازیکنی که دغدغه متوقف کردن او باعث شد علیرضا منصوریان با انتخاب هرائر مگویان به عنوان یارگیر مستقیم او از دیگر مهاجم زهردار العین یعنی کایوی برزیلی غافل شود  که در لیگ ستارگان قطر موفق شده بود 12 گل در 24 بازی برای العینی ها به ثمر برساند.

 

دو گل مهاجم جوان برزیلی العین باعث شد تا عمر عبدالرحمن از دقیقه 33 به بعد آزادی عمل بیشتری داشته باشد و آمار منحصر به فردی را در دیدار برابر نماینده ایران از خود ثبت کند.

 

7 بار ایجاد موقعیت های گلزنی برای هم تیمی های خود، 4 شوت که سه تای آنها در چارچوب دروازه بود و دو گل هم برای بنفش پوشان اماراتی در پی داشت، 97 لمس توپ و ثبت دقت 73 درصدی در ارسال پاس، گوشه ای از آماری است که این بازیکن ریزنقش در دیدار برابر استقلال ثبت کرد.

 

نمایش فراتر از آسیای هافبک خلاق العین باعث شد تا این ستاره که عنوان بهترین گلساز مسابقات را نیز در اختیار داشت، با به ثمر رساندن 2 گل 7 گله شود و جای طارمی را در صدر جدول گلزنان پیش از برگزاری 6 دیداری که امروز برگزار خواهد شد، بگیرد.

 

در زیر نگاهی داریم به آماری که عمر عبدالرحمن بهترین بازیکن آسیا در سال 2016 در پایان مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها به نام خود ثبت کرده است:

 

-  بهترین گلزن مسابقات؛ بالاتر از طارمی و رضایی

 

 عموری با به ثمر رساندن 2 گل مقابل استقلال ایران 7 گله شد تا جای طارمی را در رتبه اول بگیرد. مهدی طارمی و کاوه رضایی با 6 گل رتبه دوم را در اختیار دارند ولی طارمی این شانس را دارد که با گلزنی مقابل لخویا جایگاه نخست خود را پس بگیرد.

8

 

-  بهترین گلساز؛ بالاتر از تاباتا و ناکامورا

 

عمر عبدالرحمن با 6 بار ارسال پاس های گل برای هم تیمی هایش، رتبه نخست بهترین پاسور آسیا را بالاتر از تاباتا از تیم الریان (حذف شده) و ناکامورا از تیم کاوازاکی از آن خود کرده است.

9

 

•  بیشترین ایجاد موقعیت گلزنی؛ بالاتر از مسلمان

 

ایجاد بیشترین موقعیت گلزنی انتظاری است که با توجه به شیوه خلاقانه بازی عمر عبدالرحمن از او وجود دارد؛ این هافبک مهارنشدنی تاکنون 31 بار برای هم تیمی های خود شانس گلزنی ایجاد کرده و رتبه های دوم و سوم به ترتیب با 25 و 20 شانس گلزنی در اختیار ریبرو از تیم الاهلی امارات و تاباتا از تیم الریان است که هر دو بازیکن دیگر در مسابقات حضور ندارند. مسلمان هافبک پرسپولیس نیز با ایجاد 18 شانس گلزنی رتبه پنجم را در آسیا به نام خود ثبت کرده.

10

 

•  سومین شوتزن مسابقات؛ پایین تر از بیت سعید و طارمی

 

هافبک خوش تکنیک امارتی ها که توانایی خاصی در زدن شوت از پشت محوطه جریمه دارد، با 27 شوت و تنها یک شوت کمتر از مهدی طارمی و حسن بیت سعید رتبه سوم بیشترین شوت به سمت دروازه را به خود اختصاص داده تا از این حیث هم رکورد دار باشد.

11

 

•  رتبه دوم مجموع پاس های مسابقات؛ فاصله 99 تایی مسلمان با عمر

 

ادواردو نتو از تیم کاواساکی با 543 پاس رتبه نخست را در جدول مجموع پاس های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به خود اختصاص داده است و پس از او عبدالرحمن با 534 پاس رتبه دوم را در اختیار دارد. در این آمار محسن مسلمان هافبک پرسپولیس با مجموع 433 پاس رتبه هشتم آسیا را در اختیار دارد.

12

 

•  کسب رتبه ششمی آسیا در ارسال سانتر؛ پیشگامی ایرانی‌ها

 

عمر عبدالرحمن بیشتر بازیکن فانتزی به شمار می رود که با حرکات تکنیکی روی زمین شناخته می شود؛ شاید این مهم ترین دلیل باشد که نسبت سانترهای او کمتر از سایر بازیکنان برتر آسیا است. 43 سانتر او را در رتبه ششم کنار بیت سعید و شیرزادی از تیم استقلال خوزستان قرار می دهد. خسرو حیدری که یکی از مشخصه های اصلی بازی او، ارسال از جناحین است در این آمار با 55 سانتر رتبه دوم را در اختیار دارد و رتبه اول با 57 پاس در اختیار ریبیرو از تیم الاهلی امارات است که تیمش مانند استقلال از دور رقابت ها کنار رفت.

13

 

استقلال شب گذشته برابر العین شکست سنگینی را تجربه کرد ولی حضور ستاره تاثیرگذاری نظیر عبدالرحمن که می تواند به تنهایی نتیجه یک دیدار را عوض کند در شکل گیری این نتیجه نقشی غیر قابل انکار داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvokd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 استقلال و برنامه ویژه برای مسی آسیا