تاریخ انتشار: 1395/05/21 10:46
کد خبر: 268517

برانکو به فکر تثبیت صدر، صمد به دنبال طلسم شکنی

برانکو ایوانکوویچ به همراه تیمش و با کسب 7 امتیاز به دنبال تثبیت جایگاه خود در صدر جدول است و در سمت مقابل مهمان به دنبال ادامه روند شکست‌ناپذیری در لیگ شانزدهم
برانکو به فکر تثبیت صدر، صمد به دنبال طلسم شکنی

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،صمد مرفاوی که در بازگشت به لیگ برتر این بار با صبای قم نمی خواهد خاطرات تلخ سقوط برایش تداعی شود، توانسته در سه بازی ابتدایی فصل سه امتیاز برای تیمش کسب کند و شکستی در کارنامه این تیم هنوز ثبت نشده اما برانکو با تیم هجومی اش به دنبال این است که با کسب حداکثر امتیاز به تعطیلات برود.

 

1-  شماره یک های دو تیم در این فصل علیرغم جوانی شرایط جالبی را تجربه می کنند. حامد لک که معمولا فصل پرفراز و نشیبی را تجربه می کند در این فصل توانست با توجه به جدایی علی دایی به صبای قم بازگردد و در سمت مقابل علیرضا بیرانوند در این فصل به یکی از گرانترین دروازه بانان لیگ تبدیل شد و از نفت راهی پرسپولیس شد. حامد لک در روزهای اوجش همیشه گزینه دروازه بانی احتمالی پرسپولیس محسوب می شد.

 

2-  در پنج تقابل آخر دو تیم صبای قم تنها دو گل وارد دروازه پرسپولیس کرده است؛ محمد قاضی زننده آخرین گل صبای قم است که در این بازی حضور ندارد و در فصل شانزدهم راهی نفت تهران شده است.

 

3-  جدال های دو تیم غالبا با گل همراه بوده است اما سه دیدار بین صبای قم و پرسپولیس با نتیجه بدون گل خاتمه یافت تا از این نظر منحصر بفرد باشد.

 

4-  هر دو تیم سابقه شکست با 4 گل را برابر یکدیگر دارند. در دیدار برگشت لیگ هفتم پرسپولیس موفق شد با نتیجه 4 بر یک شاگردان یحیی گل محمدی را شکست دهد و صبای قم در یکی از جنجالی ترین بازی های دو تیم در آزادی موفق شد شاگردان علی دایی را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

 

5-  زننده اولین گل در تقابل دو تیم در تاریخ علی انصاریان است و آخرین گل دو را نیز فرشاد احمدزاده به ثبت رسانده است.

 

6-  محسن ترکی قضاوت این دیدار را برای دو تیم پرسپولیس و صبای قم برعهده دارد و بابک داوری و تورج عیوض محمدی نیز به عنوان کمک داور او را همراهی خواهند کرد. برترین داور فصل گذشته لیگ برتر اولین دیدار خود در این فصل را قضاوت خواهد کرد.

 

7-  آخرین قضاوت محسن ترکی برای پرسپولیسی ها یادآور خاطره شیرینی است و آنها موفق شدند در دربی برابر استقلال به برتری 4 بر 2 دست یابند.

 

 

8-  پرسپولیس بعد از پیروزی بر استقلال در دربی برابر علیرضا منصوریان به عنوان یکی از بازیکنان سابق استقلال و سرمربی نفت در فصل گذشته واگذار کرد و از قهرمانی بازماند. باید دید اینبار صمد مرفاوی بعنوان یکی دیگر از سرمربیان سابق استقلال موفق خواهد شد صدرنشینی فصل را از برانکو ایوانکوویچ بگیرد.

 

9-  صبای قم احتمالا در بازی امروز خود برابر پرسپولیس تنها از سه بازیکن (حامد لک، مسعود حق جو و کریم اسلامی) که در آخرین تقابل دو تیم به میدان رفته است استفاده کند و این تیم با تغییرات فراوان این بازی را آغاز خواهد کرد.در پرسپولیس این تغییرات به 6 بازیکن خواهد رسید. ( سوشا مکانی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، بابک حاتمی، احمد نوراللهی و مهرداد کفشگری) جزو بازیکنانی بودند که در آخرین تقابل پرسپولیس برابر صبای قم با پیراهن این تیم به میدان رفته بودند.

 

10-  پرسپولیس باید به شدت در این بازی مراقب غلامرضا عنایتی باشد؛ مهاجم کهنه کار صبای قم علیرغم سن بالای خود سابقه خوبی در گلزنی به پرسپولیس دارد و با پیراهن صبا موفق شده 3 گل وارد دروازه سرخ ها کند. معمولا بازیکنان استقلال در تیم صبای قم سابقه خوبی در گلزنی به پرسپولیس دارند که از جمله این بازیکنان می توان به محسن یوسفی، سهراب بختیاری زاده، میلاد سلیمان فلاح، غلامرضا عنایتی، علی علیزاده، غلامرضا عباسفرد، محمد نوازی،  عباس محمدرضایی، فرزاد حاتمی و محمد قاضی اشاره کرد. صبای قم در این فصل تنها عنایتی را با سابقه بازی در استقلال در ترکیب خود دارد.

 

11-  پرسپولیس و صبای قم تاکنون در 24 بازی در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن 9 برد برای پرسپولیس، 10 تساوی و 5 برد برای نماینده قم بوده است.

 

12-  دو دیدار اخیر دو تیم در استادیوم آزادی با تساوی به پایان رسیده است و تقابل آخر دو تیم به میزبانی پرسپولیس در حالی برگزار شد که این تیم برای اولین بار با پیراهن مشکی با توجه به درگذشت کاپیتان ابدی خود، هادی نوروزی به میدان رفته بودند و کاملا شوکه بودند.

 

13-  بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته برای فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان یادآور خاطرات تلخی است و آنها با شادی منحصر بفردشان در طول بازی های اخیر باعث گلایه شدید علی دایی شدند به گونه ای که مجبور شدند کل مسیر قم به تهران را به دلجویی از سرمربی فصل گذشته صبا بپردازند تا آنها را ببخشد.

 

14-  حامد لک در آخرین بازی دو تیم مرتکب اشتباهی بزرگ شد تا انتقادات زیادی را متوجه خود ببیند و اتهاماتی نیز به او وارد شود اما دروازه بان جوان صبای قم در بیشتر تقابل های دو تیم جزو برترین بازیکنان این دیدار لقب گرفته و باید دید در این بازی نیز موفق خواهد بود شاگردان برانکو را ناکام کند یا خیر.

 

15-  ترکیب احتمالی پرسپولیس را در این بازی احتمالا علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور و وحید امیری تشکیل خواهند داد.

 

16-  ترکیب احتمالی صبای قم را در این بازی احتمالا  حامد لک، هاشم بیک‌زاده، مسعود حق‌جو، قاسم دهنوی، حمیدرضا دیوسالار، وحید علی‌آبادی، مهران امیری، کیوان امرایی، کریم اسلامی، سید مهدی حسینی و رضا عنایتی تشکیل خواهند داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qko79

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


4تایی عنایتی به پرسپولیس