تاریخ انتشار: 1396/04/12 09:54
کد خبر: 199002

بازگشت دهه شصتی ها؛ ترکیب پیر استقلال

با بازگشت پژمان منتظری و مجتبی جباری به استقلال، به نظر می‌رسد روند جوانگرایی این تیم که از فصل گذشته آغاز شد به‌طور کامل متوقف شده و منصوریان برای فصل آینده قصد دارد تیمش را با آرایشی از بازیکنان مسن و مجرب به میدان بفرستد.
بازگشت دهه شصتی ها؛ ترکیب پیر استقلال

با توجه به نفراتی که استقلال جذب کرده و عمدتا هم به عنوان بازیکن فیکس و اصلی به این تیم آمده‌اند، می‌توان به جرات گفت میانگین سنی آبی‌ها در لیگ هفدهم نسبت به فصل گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به پیرترین ترکیب ممکن استقلال در لیگ هفدهم. البته می‌دانیم که مثلا شانس بازی زکی‌پور نسبت به یعقوب کریمی بیشتر است و یا بعید به نظر می‌رسد که نورافکن نیمکت‌نشین شود اما خواستیم مسن‌ترین ترکیب ممکن را در نظر بگیریم. البته فراموش نکنید اکثر قریب به اتفاق این نفرات سال آینده در استقلال فیکس خواهند بود.
ترکیب احتمالی: مهدی رحمتی (متولد61)، پژمان منتظری (متولد62)، لئاندرو پادووانی (متولد62)، وریا غفوری (متولد66)، یعقوب کریمی (متولد70)، امید ابراهیمی (متولد66)، مجتبی جباری (متولد62)، داریوش شجاعیان (متولد71)، خسرو حیدری (متولد62)، حسن بیت‌سعید (متولد69) و سجاد شهباززاده (متولد68)
استقلال با چنین ترکیبی دوباره به دوران دهه شصتی‌ها رجعت خواهد کرد. در این صورت در ترکیب این تیم تنها دو بازیکن دهه‌هفتادی باقی خواهند ماند. البته چنان که گفتیم ممکن است مثل نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم زکی‌پور به‌جای یعقوب کریمی بازی کند و یا مجتبی جباری در خیلی از مسابقات فیکس نباشد اما در صورت انتخاب این ترکیب که اصلا هم دور از ذهن نیست، میانگین سنی استقلال حسابی بالا خواهد رفت. در این صورت ارنج اصلی تیم منصوریان به‌طور متوسط «30/63» سال خواهد داشت. البته این مربوط به آغاز فصل است و طبعا میانگین سنی همین ترکیب در مقطع پایانی لیگ، یک‌سال افزایش خواهد یافت. این در حالی است که میانگین سنی استقلال هنگام پیروزی در آخرین داربی پایتخت، فقط 26سال بود و این تیم در مقطعی از نیم‌فصل دوم به میانگین سنی عجیب «24/4 » هم رسید. حالا اما ترکیب استقلال آشکارا پیرتر از قبل خواهد شد؛ حتی اگر یکی، دو بازیکن مثل زکی‌پور و نورافکن هم به این ارنج اضافه شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vawn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تلخ و شیرین از یارگیری استقلال تهران برای فصل جدید/ دوران جوانگرایی پایان یافت؟