تاریخ انتشار: 1396/04/13 15:40
ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است؛
کد خبر: 198616

منصوری: داوران آمریکایی به ما گفتند از این به بعد مثل شما قضاوت می کنیم

کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان می گوید با استفاده از ویدئو چک کار داوران راحت شده است.
منصوری: داوران آمریکایی به ما گفتند از این به بعد مثل شما قضاوت می کنیم

 محمدرضا منصوری، کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان در نشست خبری ضمن تسلیت برای درگذشت بهمنش و نجفی درباره استفاده از ویدئو چک در این رقابت ها گفت: تصمیم‌گیرنده نهایی در زمین فوتبال داور است، اما در بحث آفساید سه نفر تصمیم می‌گیرند که یکی از آنها کمک داور است. استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است.

وی بیان کرد: وقتی یک صحنه مشکوک به آفساید به وجود می‌آید همه در مورد آن صحبت می‌کنند، اما با این رویه و استفاده از ویدیوچک می‌توان تصمیم درست گرفت. در همین مسابقات جام کنفدراسیون‌ها داور در یک بازی تصمیم به ادامه بازی گرفت، اما ویدیوچک نشان می‌داد که صحنه آفساید بوده است. بنابراین استفاده از ویدیوچک به کمک داوران کمک بیشتری می‌کند تا اشتباهات‌شان را جبران کنند.

کمک داور بین المللی با اشاره به سبک بازی تیم‌های آمریکای جنوبی خاطر نشان کرد: وقتی دیدار نیمه نهایی جام کنفدراسیون را قضاوت می‌کردیم خود داوران آمریکایی به ما گفتند که این تیپ قضاوت شما خوب و جواب داده است. ما هم باید در بازی‌های بعد این کار را انجام دهیم. شما می‌دانید که  وقتی لیونل مسی در بارسلونا بازی می‌کند کار خودش را انجام می‌دهد، اما بازیکنانی چون نیمار و سوارز با وجود اینکه خودشان بازیکنان حریف را می‌زنند وقتی بازیکن دیگری آنها را می‌زند، اعتراض می‌کنند که چرا ما را زده‌اند. ما در 25 روز سه مربی بدنساز داشتیم و هزینه‌های زیادی صورت گرفت. فدراسیون فوتبال تلاش زیادی می‌کند، اما باید ببینیم چه چیزی کاشته‌ایم و چه برداشت کرده‌ایم.

وی در پایان اظهار داشت: در اروپا تمام امکانات برای داوران فراهم است. حقوق ماهیانه می‌گیرند و اگر هم اشتباهی با توجه به تمام شرایطی که برای هر بازی با سیستم‌های به روز شده که در اختیار داوران هستند باز هم شاهد این هستیم که داوران اشتباه سوت می‌زنند. ولی در ایران اگر داوری اشتباه سوت بزند و تیمی بازنده به ضررش باشد مورد حمله قرار می‌گیرد و اگر تیم برنده به نفعش باشد از داوری تقدیر و تشکر می‌کند. امیدوار هستیم این نگرش‌ها با کمک رسانه در فوتبال ایران نسبت به داوری تغییر کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkdjo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوری:  استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است