تاریخ انتشار: 1396/04/16 15:48
کد خبر: 197940

راهکاری برای از بین بردن قیمت کاذب بازیکنان

اقتصاد فوتبال مدتهاست به ورشکستی کامل رسیده. فوتبالی که ریشه هایش در خزانه دولت است و چون به این منبع بی حد و حصر دسترسی دارد،در خرج کردن ابایی ندارد.

،سبک و سیاق غلط و این بنای کج باید برچیده شود. باید نقطه پایانی بر این اقتصاد ورشکسته گذاشت. وظیفه ای که بر عهده متولیان ورزش و فدراسیون فوتبال است. باید سقف قرارداد را به یک دهم فعلی تنزل داد و با اهرم های قدرتمند به گونه ای نظارت کرد که هیچ بازیکنی از یک دهم مبالغ رایج این روزی را دریافت نکند و پول فوتبال در جای اصلی اش هزینه شود.

باید بساط این سفره اشرافی جمع شود و در مقابل هر باشگاه به جای پرداخت سالانه 30 میلیارد دستمزد و هزینه های متفرقه، بخش اعظمی از بودجه را صرف ساخت ورزشگاه، زمین تمرین و تیم های پایه کنند و باقی را به هزینه تیمداری و دستمزد بازیکنان اختصاص دهند.

اگر همه باشگاه ها متفق القول به هیچ بازیکنی بالای 200،300 میلیون ندهند، آیا بازیکنان می توانند در لیگ های دیگری پا به توپ شوند یا مجبورند همین ارقام را بگیرند و در کشور خودمان پا به توپ شوند؟

وقتی پیشنهادی از هیچ جای دنیا نیست، چرا باشگاه های ما سالانه بالای یک میلیارد با افرادی قرارداد می بندند که جز لیگ ایران، در جای دیگری مشتری و بازار کار ندارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkwva

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اخراج 94 کارمند فدراسیون فوتبال ترکیه