تاریخ انتشار: 1396/04/18 19:21
کد خبر: 197345

ستاره بوشهری پرسپولیس، از بازی در زمین خاکی تا رویای بازی در اروپا

سایت یونانی در گزارشی به بررسی دوران فوتبالی مهدی طارمی از بوشهر تا پرسپولیس پرداخت.
ستاره بوشهری پرسپولیس، از بازی در زمین خاکی تا رویای بازی در اروپا

 و به نقل از پایگاه اینترنتی SDNA بحث حضور مهدی طارمی در فوتبال یونان در حالی مطرح می‌شود که چند بازیکن ایرانی در حال حاضر در این لیگ حضور دارند. در همین رابطه سایت SDNA در همین رابطه نوشت: مهدی طارمی گلزن نخست این روزهای فوتبال ایران است که بحث حضور او در تیم پانیونیوس شنیده می‌شود.

فرزند یک ماهیگیر

مهدی طارمی متولد شهر بندری بوشهر در ایران است که پدرش نیز مانند خیلی از افراد آن منطقه ماهیگیری می‌کرد. با این حال طارمی به چیزی فراتر از ماهیگیری می‌اندیشید و به دنبال این بود که رویاهایش را در دنیایی غیر از ماهیگیری جست‌وجو کند.

او درباره این موضوع گفته است: خدا زندگی من را تغییر داد. منظور من این نیست که ماهیگیری شغل بدی است. ماهیگیران همیشه زندگی فروتنانه و خوبی دارند با این حال من از فرصت‌ها به خوبی استفاده کردم و با دعای خیر پدر و مادر و کمک خداوند توانستم زندگی دیگری داشته باشم. برای فوتبالی شدنم هم باید بگویم که پدرم کمک شایانی به من کرد و در واقع او الگو و انگیزه من در این راستا بود. همیشه من را تشویق می‌کرد که فوتبال بازی کنم و پیشرفت‌هایم به خاطر این موضوع است.

مهدی طارمی متولد ۱۸ ژولای ۱۹۹۲ در بوشهر است. او در کودکی علاقه وافری به فوتبال داشت و همه همواره او را در حال لگد زدن به اجسامی شبیه توپ می‌دیدند.

طارمی درباره روزهای اول فوتبالش گفت: زمین‌های تمرین شرایط مساعدی نداشتند و هوا هم همیشه گرم بود و البته شرجی. با این حال ما در گرم‌ترین ساعت روز گرد هم می‌آمدیم و فوتبال بازی می‌کردیم. هم‌سن و سال‌هایم خیلی‌ها بودند که به دنبال فوتبالیست شدن بودند که به آرزوی‌شان نرسیدند و فکر می‌کنم فرق من با آن‌ها نصیحت‌های پدرم بود.

در ادامه سایت یونانی به خوشحالی جنجالی طارمی در لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان اشاره کرد و گفت: طارمی بعد از آنکه در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین مهاجم ایران انتخاب شد، در جریان یک بازی خبرساز شد. در بازی پرسپولیس و النصر زمانی که بازی با تساوی بدون گل رو به اتمام بود، او صاحب یک ضربه پنالتی شد و بعد از آن وقتی توپ را با یک پنالتی چیپ وارد دروازه کرد، طوری به خوشحالی پرداخت که انگار جنگ شده است و یک پیام سیاسی به حریف داد. خوشحالی که بازتاب گسترده‌ای داشت و البته طارمی نیز از حرکتش ابراز پشیمانی نکرد و گفته است به هیچ وجه از این خوشحالی ناراحت نیست.

مهاجم گلزن پرسپولیس در سال‌های اخیر سعی کرد تا زبان انگلیسی یاد بگیرد و از فرصت‌های خود استفاده کند و بتواند لژیونر شود. او بعد از آنکه دو فصل به عنوان آقای گل ایران انتخاب شد و یک بار هم تا آستانه پیوستن به تیم ریزه‌اسپور ترکیه رفت، حالا می‌خواهد به فوتبال یونان بیندیشد. سال گذشته پائوک او را می‌خواست و حالا به نظر علاقه تیم پانیونیوس به طارمی بسیار جدی است و او احتمالا ستاره آتی فوتبال یونان خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xa9aw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 بررسی تمام راه‌های جدایی آقای گل
مهدی طارمی هیچ راهی برای جدایی ندارد؛