تاریخ انتشار: 1396/04/26 14:10
کد خبر: 195417

از بی برنامگی تا جریمه 200 هزار دلاری پرسپولیس!

با اعلام سایت پرسپولیس دربی آلمان لغو شد و طبق بندهای قرارداد با اسپانسر پرسپولیسی ها به پرداخت 200 هزار یورو جریمه محکوم شدند!
از بی برنامگی تا جریمه 200 هزار دلاری پرسپولیس!

به گزارش فرتاک ورزشی،شهرآورد پایتخت! دیداری که در ایران از حساسیت زیادی برخودار است؛ تقابلی که میلیون ها نفر به تماشای آن می نشینند حتی اگر فوتبالی نباشند؛ آزادی، ورزشگاهی که در چند سال اخیر کمتر پر می شد را لبریز از تماشاگران سرخابی با تعصب می کند. پرسپولیس- استقلال در اوج هیجان و شور هوادارانش برگزار می شود، اما سالی 2 یا نهایتاً 3 مرتبه!

در همه تورنمنت ها این هواداران میلیونی منتظر تقابل این دو تیم هستند، دیداری که تنها در لیگ برتر برگزار می شود و به صورت شگفت انگیزی پرسپولیس و استقلال دیگر به پست هم نمی خورند! آخرین دیدار خارج از لیگ سرخابی های پایتخت به مرداد ماه سال 92 برمی گردد، دیداری در جام حذفی که در نهایت با پیروزی 3-0 آبی ها در وقت اضافه به پایان رسید.( بازی در نود دقیقه صفر-صفر به پایان رسید و در وقت های اضافه مجتبی جباری 2 مرتبه که یکی از روی نقطه پنالتی زده شد و اسماعیل شریفات در نهایت 3-0 به پایان رسید.)

تقابل آبی ها و قرمز ها جدای از حساسیت و هیجان منبع درآمد خوبی هم برای باشگاه ها فدراسیون فوتبال به حساب می آید؛ اما همه تلاش ها بر این است که این تیم ها تا جای ممکن مقابل هم قرار نگیرند! چندروزی می شود بحث دربی آلمان بود، اسپانسر باشگاه ها اعلام کرده بود که قرار است شهرآورد 85 دیداری دوستانه در مونیخ آلمان باشد! بازی که تا لحظه آخر قرار به برگزاری اش بود و دو تیم نیز آماده این تقابل بودند، طبق گفته آقایان در نهایت با مخالفت‌هایی از سوی پلیس فدرال آلمان با برگزاری این بازی انجام شد، و برگزاری دربی ۸۵ لغو شد. این درحالی است که دو تیم در حال تدارک این دیدار هستند و بلیط فروشی هم آغاز شده است!

گفتنی است؛ مسئولان باشگاه پرسپولیس با هماهنگی‌های انجام شده با سفارت آلمان در تهران ویزای شینگن برای اعضای تیم‌شان دریافت کرده بودند اما با توجه به قطعی نشدن بازی، سفارت آلمان ویزاهای صادر شده را در پاسپورت بازیکنان وارد نکرد.

حالا چرا برخی مسوولان مربوطه از تقابل پرسپولیس و استقلال ممانعت می کنند مشخص نیست! دیداری که می تواند درآمدزایی میلیونی برای هردو باشگاه و فدراسیون فوتبال به همراه دارد چرا نباید برگزار شود؟! چه کسی یا کسانی مانع این کار هستند؟! دربی دوستانه در همه جای دنیا برگزار می شود، رئال مادرید و بارسلونا نیز حدود 40 بازی دوستانه برگزار کرده اند؛ پر گل ترین الکلاسیکو ها نیز در دیدارهای دوستانه رقم خورده است(تساوی5-5 و برد 2-8 رئال و 2-8 بارسا).

این دیدار برای تداخل با سوپرجام از حواشی زیادی هم برخوردار بود؛ گفته می شد دو تیم پرسپولیس و استقلال از این دیدار 17 میلیارد درآمدزایی خواهند داشت که به دلیل بی برنامگی و بی نظمی برگزار نشد. این در حالی است که در این میان پرسپولیس به پرداخت جریمه 200 هزار یورویی محکوم شد!

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس خبر از لغو دربی 85 در آلمان را داده است اما به دلیل قراردادی که میان طرفین با فدراسیون فوتبال آلمان بسته شده در صورتی که این بازی لغو شود باشگاه پرسپولیس طبق قرارداد باید 200 هزار یورو به فدراسیون فوتبال آلمان غرامت بدهد. از طرفی مسئولان صدا و سیما بحث پخش نکردن بازی را به میان کشیدند و دغدغه‌هایی همچون مسائل امنیتی دارند اما این در حالی است که شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان که متشکل از نهادهای امنیتی است برگزاری این بازی را تائید کردند.

از طرف دیگر طبق گفته علیرضا شیرازی آنها برای انجام این بازی دو راه در پیش گرفتند. اول اینکه اگر نگرانی از حضور تماشاگران در میان است که اسپانسر حاضر است بازی بدون حضور تماشاگران پخش شود. موضوع دیگر این است که در صورتی که تلویزیون حاضر به پخش مستقیم این بازی نشود اسپانسر این بازی را ضبط کرده و سی دی آن را در کشور به فروش می‌رساند.

دربی 85 آلمان روی هواست! چرا که هیچ مسوولی نمی خواهد این قضیه را شفاف سازی کند و تکلیفش را مشخص کند. در حال حاضر این بازی لغو اعلام شد ولی امکان دارد لحظه ای بعد برگزار شود! کاش مدیران کمی احساس مسوولیت داشتند و با برنامه ریزی درست تری برای ورزش کشور تصمیم می گرفتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlexp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جریمه 200 هزار یورویی پرسپولیس درصورت لغو دربی!