تاریخ انتشار: 1396/06/02 08:25
کد خبر: 187093

این دو بازیکن به تیم ملی دعوت خواهند شد؟

کارلوس کی‌روش فهرست اولیه تیم ملی ایران را دیروز اعلام کرد، بااین‌حال به سؤالی که ذهن همه را مشغول کرده بود، پاسخی داده نشد.
این دو بازیکن به تیم ملی دعوت خواهند شد؟

 کارلوس کی‌روش فهرست اولیه تیم ملی ایران را دیروز اعلام کرد، بااین‌حال به سؤالی که ذهن همه را مشغول کرده بود، پاسخی داده نشد. خیلی‌ها منتظر بودند ببینند پس از مسائلی که برای احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی رخ داده، آیا آنها به تیم ملی دعوت خواهند شد؟ در فهرست اولیه تیم ملی برای دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل کره‌جنوبی و سوریه تنها نام ١١ بازیکن دیده می‌شود. کی‌روش فعلا اسامی ١١ ملی‌پوش شاغل در لیگ ایران را منتشر کرده و اسامی لژیونرها هم پنجم شهریور اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد دلیل تأخیر در اعلام اسامی لژیونرها بررسی وضعیت احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی باشد. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی از پرسپولیس، حامد لک از فولاد خوزستان، امید نورافکن، وریا غفوری، روزبه چشمی از استقلال تهران، سعید آقایی از سپاهان و مهدی ترابی از سایپا ١١ بازیکنی‌اند که به تیم ملی دعوت شده‌اند. اردوی تیم ملی معمولا با ٢٣، ٢٤ بازیکن برگزار می‌شود و احتمالا ١١، ١٢ بازیکن دیگر به تیم ملی دعوت خواهند شد و همین موضوع شانس دعوت از حاج‌صفی و شجاعی را زیاد می‌کند.

احتمالا دعوت می‌شوند

احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی پس از اینکه مجبور شدند برای تیمشان؛ پانیونیوس یونان مقابل تیم مکابی اسرائیل بازی کنند، با انتقادهایی از سوی چهره‌های سیاسی و برخی رسانه‌ها روبه‌رو شدند. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اقدام آنها را محکوم کردند و حتی کار به جایی کشید که محمدرضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از محرومیت این دو بازیکن خبر داد. این واکنش داورزنی با انتقاد برخی رسانه‌ها و چهره‌های ورزشی همراه شد و حتی حساسیت فیفا را هم برانگیخت. در این شرایط همه منتظر فهرست تیم ملی بودند اما این‌بار برخلاف دفعات قبل در اعلام فهرست لژیونرها تأخیر ایجاد شده است. فدراسیون فوتبال حالا تا پنجم شهریور فرصت دارد این موضوع را حل کند. به گفته محمدرضا ساکت، مهدی تاج درباره این دو بازیکن تصمیم خواهد گرفت. متنی که چند روز پیش مسعود شجاعی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و متن روز گذشته حاج‌صفی نشان می‌دهد که زمینه حضور آنها در تیم ملی ایجاد شده است. حاج‌صفی دیروز نوشت: «در این روزهای پرتلاطم مردم عزیز کشورمان در سوگ قهرمانان دلاور خود، هر روز فداکارانه شهیدی را در راه آرمان‌های انقلاب و امنیت میهنمان تقدیم می‌کنند. شهید قهرمان محسن حججی از نمونه بارز این فداکاری‌هاست که هر انسان آزاده را به تعظیم و تکریم وامی‌دارد. ما نیز همچون هر ایرانی با غم و اندوه این دلاوری‌ها را می‌ستاییم. با کمال تأسف در این ایام، مردم عزیز کشورمان با رنجیدگی بحق اتفاقی که نمی‌بایست رخ می‌داد را به قضاوت نشستند. اما به یاد داشته باشید ما همواره برای نشاندن لبخند شادی بر لبان ۸۰‌ میلیون ایرانی تلاش کرده و آن را افتخاری برای خود می‌دانیم. ما همراه مردم پرافتخار ایران در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهیم کرد و مسلمان و ایرانی بودن را مایه سرافرازی و سربلندی خود می‌دانیم». در پی نوشته دیروز حاج‌صفی، سازمان بسیج ورزشکاران با صدور بیانیه‌ای از پیام این بازیکن و اعلام برائت از عمل انجام‌شده و همچنین تأکید نام‌برده بر حرکت در مسیر انقلاب و رهبری تقدیر کرد. بیانیه سازمان بسیج نشان می‌دهد مشکل این بازیکنان به‌زودی حل خواهد شد.

غایبان فهرست کی‌روش

در فهرست ١١نفره ملی‌پوشان چند بازیکن بزرگ دیده نمی‌شود. غایب بزرگ این فهرست کسی نیست جز پژمان منتظری که احتمالا قربانی شروع ضعیف استقلال در این فصل شده است. محمدرضا اخباری، رشید مظاهری، عزت پورقاز و حسین ماهینی دیگر بازیکنانی‌اند که در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشتند اما دعوت نشده‌اند. به نظر می‌رسد اولویت کی‌روش دعوت از لژیونرهاست.  با توجه به اینکه دو دروازه‌بان از لیگ دعوت شده‌اند، علیرضا حقیقی یکی از ملی‌پوشان خواهد بود. درخشش حقیقی در لیگ سوئد در این فصل، توانسته کی‌روش را متقاعد کند تا یک ‌بار دیگر به حقیقی چراغ سبز نشان دهد. بیرانوند و حامد لک به تیم ملی دعوت شدند و در آن سو خبری از محمدرضا اخباری و رشید مظاهری نیست.  مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد هم به احتمال فراوان در لیست کی‌روش قرار می‌گیرند. بازیکنانی مثل علی کریمی، اشکان دژاگه و سعید عزت‌اللهی در این فصل بازی نکردند. دژاگه و کریمی فعلا تیم ندارند. باید دید سخت‌گیری کی‌روش فقط شامل حال بازیکنان لیگ برتری شده یا دژاگه و کریمی هم این دو بازی را از دست می‌دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xb6rb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوتبالیست ایرانی بخر، پاداش بگیر