تاریخ انتشار: 1396/06/06 13:38
کد خبر: 186278

یک لیست 18 نفره از ستاره هایی که کی روش آن ها را ندید

یک لیست 18 نفره از ستاره هایی که کی روش آن ها را ندید

لیست تیم ملی فوتبال ایران توسط کی‌روش برای دو بازی آینده این تیم برابر کره جنوبی و سوریه اعلام شد و این لیست به جز دو تازه وارد یعنی امید نورافکن و سامان قدوس و اضافه شدن علیرضا حقیقی بعداز مدت‌ها به عنوان یکی از دروازه‌بان‌های تیم ملی تقریبا همان نفرات قبلی بودند که البته در این بین چند نفر هم از این اردو جا ماندند‌. با این حال خیلی‌ها انتظار داشتند  مرد پرتغالی در این اردو با توجه به صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه نیم نگاهی به دیگر نفرات لیگ داشته باشد و استعدادهای جدید را هم در این مقطع مورد ارزیابی قرار دهد‌. به همین خاطر نگاهی داشتیم به لیگ برتر و بازیکنانی که مثل اردوهای قبل دعوت نشدند و آنهایی که شاید می‌توانستند در معرض آزمون کی‌روش قرار بگیرند.

 

پای ثابت‌های جا مانده

 

حسین ماهینی: کاپیتان و دفاع سرخ‌ها که قابلیت بازی در سمت راست و چپ را دارد یکی از بازیکنانی است که در نگاه کی‌روش برای بازی با کره جنوبی و سوریه جایی نداشت‌. حسین ماهینی تقریبا یکی از بازیکنانی است که عملکرد خوبش در فصل گذشته و در لیگ هفدهم همچنان ادامه داشته و یکی از مهره‌های کلیدی برانکو در آسیا و لیگ برتر به شمار می‌آید.

 

 عزت ا..‌. پورقاز: شاید چوب شرایط بد سپاهان در جدول را می‌خورد‌. مدافعی که در روزهای بد استقلال خوزستان و سایپا در لیگ شانزدهم یکی از پاهای ثابت اردوهای تیم ملی بود‌. حالا شاید نبودن در این اردو برای مدافعی همچون پورقاز که رهبر خوب خط دفاعی تیم کرانچار است برای او در آستانه جام جهانی یک زنگ خطر باشد و با ادامه این روند حضور در روسیه را از دست بدهد‌.  

 

ساسان انصاری: داستان لژیونر شدن او در نهایت به سپاهان ختم شد با رویای یک فصل موفق برای رسیدن به تیم ملی! اتفاقی که بازهم برای ساسان انصاری نیفتاد و با اینکه این فصل توانسته طلسم فصل گذشته خودش را شکسته و از هفته چهارم گلزنی کند اما گویا این بازیکن آنچنان که باید و شاید نتوانسته نظر کی‌روش را جلب و برای بار دوم شانس حضور در اردوی تیم ملی را داشته باشد‌.

 

محمد ایرانپوریان: ناجی تراکتور بحران زده بازهم مدافع باتجربه و گلزن این تیم یعنی محمد ایرانپوریان است که در بازی با نفت تهران برای شاگردان یحیی گل‌محمدی اولین برد را بعد از سه باخت پیاپی به دست آورد‌. ایرانپوریان مثل سال گذشته یک روند خوب را شروع کرده و شاید یکی دیگر از بازیکنان دعوت شده قبل مثل ساسان انصاری است که به دنبال دومین شانس حضور در اردوی تیم ملی است‌.

 

رشید مظاهری: چندین سال است که به نوعی یکی از پاهای ثابت تیم ملی کی‌روش است اما با همه تلاش و عملکردی که از خودش نشان داده نتوانسته جایگاه ثابتی در رقابت با دیگر رقبایش در قفس توری تیم ملی داشته باشد‌. به نظر می‌رسد سیر نزولی این دروازه‌بان آنچنان که باید و شاید کیفیت سابق خودش را ندارد می‌تواند یکی از دلایلی باشد که او از زیر سایه دیگر رقبا خارج شده و حتی شاید دیگر اسمش را در اردوهای بعدی تیم ملی هم نبینیم‌.

 

تبریزی و پهلوان: هافبک و مهاجم ذوبی‌ها شروع خوبی در لیگ امسال نداشته‌اند و با ذوب‌آهن امیر قلعه‌نویی آنچنان که باید و شاید نتوانستند بدرخشند‌. جدا از این مساله که شاید از دلایل عدم حضور این دو بازیکن در اردوی اخیر تیم ملی برای بازی با کره جنوبی و سوریه باشد به نظر می‌رسد کم کم حضور این دوبازیکن دراردوهای تیم ملی رنگ باخته و شاید یک اوج گیری دوباره راهی برای جلب نظر کی‌روش باشد‌.

 

محمدرضا اخباری: عدم دعوت او به تیم ملی از معماهای لیست کی‌روش برای بازی با کره جنوبی بود‌. محمدرضا اخباری که بدون شک یکی از پاهای ثابت تیم ملی و اردوها بوده با سودای درخشش در سایپا بالاخره در این تیم ماندنی شد اما حالا این گلر که تنها یک کلین شیت از خودش به ثبت رسانده جزو گزینه‌های مرد پرتغالی در اردوی اخیر نبود‌. این زنگ خطر با بازگشت علیرضا حقیقی و اعتماد دوباره کی‌روش به او به صدا درآمده و قطعا اخباری کار سختی برای تبدیل شدن به یکی از پاهای ثابت تیم ملی خواهد داشت‌.

 

پژمان منتظری: پسر محبوب استقلالی‌ها شاید باورش نمی شد با جدایی از الاهلی و بازگشت به جمع آبی‌های پایتخت علاوه بر تجربه این روزهای سخت در کنار منصوریان در لیگ حالا به تیم ملی هم دعوت نشود‌. خیلی‌ها با حضور سیدجلال در اردوهای تیم ملی پژمان و پورعلی گنجی را گزینه نهایی کی‌روش برای خط دفاعی در جام جهانی می‌دانستند اما حالا این مساله و عدم دعوت دوباره او با اینکه کی‌روش قول آمدن دوباره آنها را داده بحث خط دفاعی را حسابی پیچیده کرد.

 

پدیده‌های پشت خط

 

علی علیپور: لیگ هفدهم را آنقدر عالی شروع کرده که بی جهت نیست کریم باقری که کمتر در مورد بازیکنی صحبت می‌کند را مجاب کرد در مورد او حرف بزند و بگوید از اسم علیپور نمی‌توانیم در رقابت طارمی ومنشا به راحتی عبور کنیم‌. علیپور شاید بازیکنی بود که می‌توانست کی‌روش را مثل برانکو مجاب کند به راحتی از اسم او عبور نکند و با آزمودن این بازیکن جوان و آتیه دار یک جوانگرایی دیگر در تیمش داشته باشد‌.

 

محمد قاضی: امیدهایش هنوز برای پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی ادامه دار است و با اینکه مرز 30 سالگی را رد کرده یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر ایران است‌. محمد قاضی که کی‌روش از فصل پیش در تمرینات نفت او را زیر نظر داشت حالا در پدیده خوش درخشیده و با زدن دو گل که یکی از آنها مقابل استقلال به زیبایی به ثمر رسید از بازیکنی است که شاید مرد پرتغالی می‌توانست بازهم او را دعوت کرده و عملکردش را مثل سابق که در اردوها حضور داشت زیر نظر بگیرد‌.

 

امید سینگ و علی دشتی: مثل پارس جنوبی جم این دو بازیکن هم از پدیده‌های لیگ برتر هستند و با تارتار و دیگر شاگردانش توانسته‌اند رقیب جدی برای پرسپولیس در کورس قهرمانی تا به اینجای کار باشند‌. سینگ که تیم ملی هند را برای آمدن به تیم ملی ایران کنار گذاشته عملکرد خوبی با دو گل در لیگ برتر داشته و یکی از مهره‌های کلیدی تارتار در مسیر پدیده بودن این تیم داشته است‌. علی دشتی هم با دو گل و گرفتن دو پنالتی برای پارس جنوبی جم از دیگر خوب‌های این تیم است که از گزینه‌های یک نگاه کی‌روش بودند‌.

 

محسن فروزان: شاید از محسن فروزان هم بتوانیم از مهره‌های کلیدی تارتار در نتیجه گیری خوب پارس جنوبی جم یاد کنیم‌. فروزان که یک کلین شیت را مقابل استقلال خوزستان تجربه کرده نقش بسزایی در موفقیت‌های پارس جنوبی داشته و به نظر می‌رسد او هم می‌توانست یکی از دروازه‌بان‌هایی باشد که کی‌روش باز او را به تیم ملی دعوت و یک بار دیگر این گلر را مورد ارزیابی قرار دهد‌.

 

آرش رضاوند: روند خوبش را بعد از نفت تهران حالا در سایپا هم ادامه داده و توانسته یکی از تاثیرگذاران نارنجی‌پوش زیر نظر علی دایی باشد‌. آرش رضاوند در این چند هفته ابتدایی لیگ به خوبی در سمت چپ سایپا درخشید و حتی کار را به جایی رساند که عادل فردوسی پور در برنامه 90 او را از گزینه‌های هفته قرار دارد و عملکردش را ستایش کرد‌.

 

علی قلی‌زاده: دوقلوهای سایپا لقبی است که بازیکنان تیم نارنجی‌پوش پایتخت به مهدی ترابی و علی قلی‌زاده داده‌اند‌. قلی‌زاده در چند بازی اخیر به شدت درخشیده و عملکرد فوق‌العاده او در بازی با استقلال بود که حسابی تیم منصوریان را در سمت چپ خط دفاعی و جایی که او نفوذ می‌کرد زمین‌گیر کرد‌. قلی زاده مقابل نفت آبادان و استقلال خوزستان دو بازی فوق‌العاده به نمایش گذاشت و از تاثیرگذاران تیم دایی در برد در این دو بازی بود‌. بازیکنی که به نظر می‌رسد ارزش آزمایش توسط کی‌روش را دارد‌.

 

داریوش شجاعیان: مدت‌هاست و از زمان گسترش و قبل از اینکه به استقلال بیاید منتظر گوشه چشمی از سوی کی‌روش است‌. داریوش شجاعیان در استقلال هرچند نتوانسته نتایج خوبی با این تیم به دست بیاورد اما بدون شک یکی از بازیکنان کلیدی منصوریان بوده که تقریبا طی این پنج هفته در همه نقاط زمین سرمربی آبی‌ها از او بازی گرفته است‌. به همین خاطر شاید شجاعیان را هم بتوانیم از گزینه‌هایی به حساب بیاوریم که می‌توانست بازهم توسط کی‌روش دیده و در این اردو مورد ارزیابی قرار گیرد‌.

 

عیسی آل کثیر: نفت بحران‌زده درخشان بازهم با این همه مشکل مالی بد نتیجه نگرفته است‌. هرچند که باید بخشی از این نتیجه گیری درخشان نفت تهران را مرهون مهاجمی همچون عیسی آل‌کثیر دانست که توانسته با سه گل از بالانشینان جدول گلزنان لیگ هفدهم باشد‌. آل‌کثیر در سه بازی از پنج بازی فصل نفت که موفق به گلزنی شده در دو بازی آن گل‌هایش برای نفت تهران منجر به امتیاز شده و شاید او را هم می‌توانست کی‌روش در این تیم بحران زده ببیند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bjaqv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرنوشت کاوه رضایی در انتظار شجاعیان؟