تاریخ انتشار: 1396/06/08 21:36
پیش درآمدی بربازی ایران-کره جنوبی؛
کد خبر: 185825

اختصاصی/ مصاف چشم بادامی های نگران، برابر یوز پلنگ های نا آرام

تیم ملی ایران فردا در بازی تشریفاتی اما حیثیتی به مصاف رقیب دیرینه خود کره جنوبی می رود.
اختصاصی/ مصاف چشم بادامی های نگران، برابر یوز پلنگ های نا آرام

در سال های اخیر همواره دیدار های تیم های ملی ایران وکره جنوبی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار بوده و این حساسیت ها در سالیان پیشین برای فوتبال ملی ما بیش از کره ای ها بوده است، زیرا تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود همواره باید کره ای ها را در زمین شان، می برد، اما در بازی فردا و برخلاف همیشه، برای تیم ملی کره جنوبی اهمیت ویژه ای دارد وبه قولی بازی مرگ و زندگی است .

کره ای ها چاره ای به غیر از پیروزی برابر تیم ملی ایران ندارند چرا که درصورت عدم پیروزی، احتمالا صعود مستقیم به جام جهانی  را پس از سالیان طولانی ازدست خواهند داد.

این گونه به نظر می رسد که استراتژی کی روش، جدای از استراتژی و راهبرد پیشین این مربی باهوش و متفکر، نیستو او قطعا همانند دیدارهای گذشته اش، بدنبال یک بازی بسته و ایجاد لایه های متعدد دفاعی وفشردگی در دفاع تیمی است و پرسینگ را از میانه زمین شروع خواهد کرد.

کی روش به خوبی می داند که عمده حملات کره ای ها ازکناره ها طراحی می شوند، زیرا بازیکنان سرعتی کره نیاز به فضا دارند وچنین فضاهایی فقط در کناره ها یافت می شوند، بنابراین کی روش کناره ها را بر روی مدافعین کناری و وینگر های سرعتی که بازی ترکیبی را بخوبی بلدند،خواهد بست تا زمان وفضا را ازآنها بگیرد، زیرا اگر این دو عنصر مهم را ازکره ای ها نگیرد، مطمئنا بازنده بازی خواهد بود.

سرمربی تیم ملی، عمق را با عزت الهی و کریمی(حاج صفی)که ممکن است جلوی سید جلال حسینی و پورعلی گنجی بازی کنند، خواهد بست و آن گاه به استفاده از دو تاکتیک ضدحمله و شروع مجددها که شگرد خاص او و شاگردانش درطی سالیان گذشته است، روی خواهد آورد.

کی روش بخوبی سبک بازی و تاکتیک های مورد استفاده کره ای ها را می شناسد و برای همه آنها ضد تاکتیک دارد. او همواره جنگ روانی را ازکره ای ها برده است و این یکی از برنامه های او درمقابله با کره ای ها درطول سالیان اخیر بشمار می رود.

این بازی برای کره ای ها مانند شمشیر دو لبه است، زیرا ازیک سو آنها باید فشار روانی زیادی را در طول بازی تحمل کنند و استرس ناشی از عدم صعود مستقیم، بازیکنان آنها را  به شدت مضطرب خواهد کرد و ازطرفی دیگر و لبه دوم شمشیر، انگیزه های زیاد بازیکنان کره است که باید این بازی را جهت صعود ببرند.

کره ای ها به خوبی مطلع اند که صعود مستقیم را یقینا در این بازی باید جستجو کنند و برای پیروزی بر تیم ملی ایران و صعود مستقیم، ازتمام شرایط میزبانی، استفاده خواهند کرد. تماشاگران پرشور و باحوصله که درطول 90دقیقه یک صدا تیم خود را حمایت می کنند، شرایط آب وهوایی، خلاصه آنها تمام امکانات خود را بسیج کرده اند تا هر سه امتیاز این دیدار حیاتی وکلیدی را کسب کنند، زیرا آنها آخرین دیدار خود را مقابل ازبک هایی باید برگزار کنند که خود مدعی صعود اند، و چند روز دیگر، جهنم تاشکند درانتظار آنهاست وبه خوبی می دانند، که دیدارشان برابر ازبک ها دیداری بسیار دشوار برای آنها در آخرین بازی رقابت های مقدماتی روسیه، بشمار می رود.

از سوی دیگر بازیکنان ما برخلاف تمام دیدارهایی که سابقا در راه جام های جهانی در سئول برگزار می کردند، این دیدار تقریبا تشریفاتی،اما حیثیتی است. این بازی هم برای ما، مانند کره ای ها، مثال شمشیر دولبه می باشد.

ابتدا اینکه بازیکنان تیم ملی ایران فشار روانی بردوش خود احساس نمی کنند و بدون استرس  به مصاف رقیب دیرینه خود می رود و باخیالی آسوده وفارغ البال پای به زمین می گذارند.

لبه دوم شمشیر را باید در عدم داشتن انگیزه های لازم نزد بازیکنانمان پیدا کرد، زیرا تیم ملی کشورمان سابقا همواره مقابل کره ای ها برای صعود می جنگیدند، اما در این بازی چنین انگیره هایی را نزد بازیکنان ما نمی توان یافت.

اما ازطرفی کی روش استاد بازی گرفتن از بازیکنانی است که انتخاب می کند، او بخوبی از توانایی های بازیکنان خود آگاه بوده و می داند ازکدام بازیکن درکدام دیدار، بازی بگیرد. او جنگ روانی را ازهنگام رسیدن به فرودگاه سئول آغاز کرد تا از این جنگ بسود  بازیکنان خود جهت ایجاد انگیزه استفاده کند وبه نوعی آن را در کل تیم تزریق کند تا انگیزه های لازم را در بازیکنانش همچنان شعله ور نگه دارد.

 

WbLO7i82eNYf

 

کی روش استاد جنگ های روانی مقابل کره ای ها است، گرچه در برخی جاها زیاده روی کرده وافراط را بخوبی می توان درحرکاتش حتی جلوی نیمکت خودی مشاهده نمود. از خصوصیات بارز کی روش این است که بازیکنان به شدت باتفکراتش هماهنگ هستند و بسیار دیده ایم که بازیکنانش راتغییر داده، اما تفکرات واندیشه هایش همچنان درکالبد تیم به وضوح در زمین بازی پیاده و اجرایی می شود.

بازیکنان برمحوریت کی روش بازی می کنند؛ چه درون دروازه بیرانوند باشد،چه حقیقی، چه درخط دفاعی سیدجلال باشدیا منتظری ،غفوری باشند یا رضاییان، چه آندو باشد وچه کریمی،چه دژاگه باشد وچه شجاعی، چه آزمون باشد وچه طارمی و چه جهانبخش باشد و چه امیری،همه حول محور تفکرات واندیشه های تاکتیکی کی روش می چرخند.او سکاندار است و بقیه گوش به فرمان،او فرمانده است و سایرین سرباز برنامه های او هستند. 

این راز موفقیت تیم ملی ایران درطی سالیان اخیر با کی روش، بوده است.گرچه ضعف هایی نیز دارد که آنها را می توان در بازی تهاجمی دید، اما او ساختار دفاعی را بی نظیر سازماندهی کرده است .به هرحال نقاط قوت کی روش بسیار بیشتر ازنقاط ضعف اش در بازی تهاجمی است که امیدواریم کم کم بازی تهاجمی و البته بدون احساسی تیم ملی را نیز درآینده ای نزدیک شاهد باشیم.

امیدوارم این بازی همانند دیدارهای گذشته تیم ملی کشورمان، با پیروزی ملی پوشان ما همراه باشد، هرچند این بازی برای تیم ملی کشورمان، یک دیدار  بسیار سنگین و سخت ودشواری خواهد بود.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36z5v7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تفاوت دیدگاه منچستر با فوتبال ایران؛ نگاهی به اخراجی‌های مشهور فوتبال ایران
می‌مانند تا تخریب کنند!