تاریخ انتشار: 1396/06/09 10:15
کد خبر: 185764

غرش یوزپلنگ ها در خاک کره جنوبی

پنجشنبه 9 شهریورماه 96 و راس ساعت 16:30 به وقت تهران، تیم ملی فوتبال کشورمان در خاک کره جنوبی به مصاف تیم ملی این کشور می رود.
غرش یوزپلنگ ها در خاک کره جنوبی

 تا به اینجای کار تیم کیروش با بهترین نتایج ممکنه، بدون باخت در بازی های گذشته و با کسب 21 امتیاز دلچسب، از مدتها قبل صعود بی دردسرش به جام جهانی را مسجل نموده است. کیروش در سالیان اخیر فلسفه ابتدا گل نخوردن و سپس گل زدن را به معنای واقعی تعبیر کرده و با تاکتیک های پرسینگ، دفاع منطقی، نفوذ ناپذیر و همچنین ضدحملات برق آسا دمار از روزگار تمامی تیم های آسیایی درآورده است. به گواه تاریخ ایرانیان همواره در جنگها با استفاده از چاشنی غیرت و تاکتیک هایی که بر مبنای اصول غافلگیری، فریب و حملات شبانه یا همان شبیخون طراحی می شده در مقابل دشمنان ریز و درشت پیروز بوده اند.

تاکتیک های اجرایی توسط کیروش نیز آدمی را به یاد حماسه های سترگ ایران باستان انداخته و گویی این مرد پرتغالی ورق به ورق تاریخ ایران را کالبد شکافی و آن را قالب فوتبال پیاده سازی نموده و به یقین رسیده که تنها اینگونه می توان فوتبال ایران را به اوج اقتدار رسانید. کیروش در این مسابقه حساس، چون بخوبی از فشار و تلاش کره ای ها برای استفاده از تمامی امتیازات میزبانی جهت برتری مقابل تیم کشورمان آگاه بوده و می داند که این تیم اخیرا یک مربی بومی به اسم شین تائه یونگ را جایگزین مربی پیشین نموده، بسیار بعید به نظر می رسد که با ارائه 1 بازی کاملا باز و تهاجمی بخواهد به اهدافش برسد.

آنچه مسلم است، وی قصد ندارد حال که به جام جهانی صعود کرده با 1 بازی ناامید کننده مهر بطلان بر رکورد شکست ناپذیری هایش بزند. لذا به احتمال فراوان 20 دقیقه ابتدایی بازی را با پرسی شدید و وحشتناک علیه کره ای ها آغاز نماید و کاری کند که توپ تا آنجا که ممکن است به یک سوم دفاعی کشورمان نزدیک نشود.  ممکن است کره ای ها نیز با پاس های کوتاه و سریع، جابجایی های پی در پی و چرخش مکرر توپ در تمام عرض زمین و همچنین سانتر از کناره ها سعی در تحت فشار گزاردن تیم کیروش را داشته باشند.

ملی پوشان کشورمان اگر بتوانند دقایق ابتدایی و انتهایی هر 2 نیمه را با موفقیت پشت سر بگذارند، خواهند توانست با حداقل امتیاز یا حتی پیروزی، کره ای ها را راهی قتلگاهی بنام تاشکند نمایند. چرا که در آنجا ازبکها برای حضور کره سر و دست می شکنند تا اولین صعود مستقیم خویش به جام جهانی را جشن بگیرند. لذا کیروش به احتمال زیاد ورژنی جدید از پرسینگ، دفاع لایه ای و منطقه ای همراه با ضدحملاتی مرگبار را امتحان نماید تا رفته رفته آماده حضوری مقتدر در مرحله گروهی جام جهانی با رویای صعود به دور بعد شود.

لذا طی این 90 دقیقه حیاتی، قدرت خط دفاعی ایران برای اولین بار پس از جام جهانی 2014 محکی جدی خواهد خورد  تا عیار واقعی اش بر همگان مشخص شود. آنچه مسلم است پنجشنبه چشم بادامی های سختکوش تا پای جان خواهند دوید تا از حیثیت نیم قرن اخیر خویش دفاع نموده و کار خویش را به اما و اگر های روز آخر نسپارند. برای شخص من این تقابل خط حمله زخم خورده کره با خط دفاعی ایران بسیار جالب توجه خواهد بود تا ببینم پس از چند ماه سکوت در تیم ملی، کیروش چه افکاری را در سر گذرانده و چه تدابیر جدیدی را اتخاذ نموده است. ولی وای به حال و روز کره اگر نتواند در دقایق ابتدایی و کلا نیمه اول گلی به ثمر رسانده و تازه از روی اشتباه خط دفاعی خویش یا ضدحملات ایران گلی را نیز دریافت نماید. آن موقع است که زیباترین بازی قرن ایران و کره را شاهد خواهیم بود. نبردی در حد جنگ گلادیاتور ها.

پس خوانندگان محترم اگر آب در دستتان است آن را کنار گذارده و پای تلویزیون ها نشسته تا پنجه در پنجه افکندن یوزپلنگ با رقیب سنتی و دیرینه اش را به نظاره بنشینید.

نویسنده: محسن بابادی(تحلیلگر و مفسر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pnma6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید برای تداوم حمایت‌ها از تیم ملی و صعود به جام جهانی در تابستان ۹۷