تاریخ انتشار: 1396/06/13 14:55
کد خبر: 185024

سوری ها به دنبال تکمیل شگفتی

تیم ملی سوریه، شگفتی‌ساز دور نهایی مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا بوده است.
سوری ها به دنبال تکمیل شگفتی

تیمی که بازی‌های خانگی‌اش را خارج از سوریه برگزار می‌کند، از 9‌بازی موفق به کسب 12‌امتیاز شده و از شانس بالایی برای رسیدن به جایگاه دوم و کسب سهمیه حضور مستقیم در جام‌جهانی برخوردار است. بدنیست بدانید لژیونر‌های فوتبال سوریه در موفقیت این تیم نقشی کلیدی داشته‌اند و حالا با انگیزه‌ای خاص رودرروی ایران قرار خواهند  گرفت تا شگفتی را کامل کنند. نگاهی به کارنامه اسمی‌ترین لژیونر‌های حال‌حاضر تیم ملی سوریه، نشان می‌دهد این تیم به هیچ عنوان حریف آسانی برای کی‌روش و شاگردانش به حساب نمی‌آید.

احمد الصالح

سوری‌ها امسال در سوپرلیگ چین هم نماینده دارند. احمد الصالح با سابقه بازی در لیگ‌های سوریه، عراق و کویت، در ماه‌های اخیر راهی چپن شده و پیراهن هنان را بر تن کرده است. او تا به امروز 5‌بازی هم برای تیم جدیدش انجام داده و موفق شده یک‌گل به ثمر برساند. احمد الصالح با 28‌سال سن، 38‌بازی ملی برای سوری‌ها انجام داده و موفق شده دو گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. او اولین گل ملی‌اش را وارد دروازه تیم ملی عراق کرده و موفق شده در مقدماتی جام‌جهانی هم دروازه تیم ملی چین را باز کند. این مدافع برای تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید‌های سوریه هم به میدان رفته است.

محمود المواس

المواس با 24‌سال سن، مطرح‌ترین هافبک حال‌حاضر تیم ملی سوریه به حساب می‌آید. او که در تیم ملی پیراهن شماره 8را می‌پوشد، بازیکن ام‌صلال قطر بوده اما خیلی کم برای این تیم به میدان رفته است. او برای تیم ملی سوریه، 44‌بازی ملی انجام داده و در این میان 8‌گل هم به ثمر رسانده است. او در مقدماتی جام‌جهانی، دو گل به تیم ملی چین زده و در همین بازی آخر هم دروازه قطر را باز کرده است. او سابقه گلزنی به امارات، تایلند، افغانستان و کامبوج را هم در کارنامه دارد. او از سال 2012به تیم ملی سوریه دعوت شده و تا امروز توانسته صاحب جایگاهی خاص در ترکیب این تیم شود.

محمد الیوسف

دروازه‌بان دوم تیم ملی سوریه در لیگ مالدیو گلری می‌کند. محمد الیوسف با 29‌سال سن در ابتدای فصل جاری از ویکتوریای مالدیو به مازیا منتقل شده و هنوز نتوانسته برای این تیم به میدان برود. این دروازه‌بان با سابقه 4‌بازی ملی، از سن 19‌سالگی فوتبال را آغاز کرده و در سن 27‌سالگی سر از فوتبال مالدیو درآورده است. الیوسف اولین‌بار در سال 2012به تیم ملی سوریه دعوت شده اما هیچ‌وقت به پیراهن شماره یک نرسیده است. این دروازه‌بان سابقه بازی در تیم جوانان و امیدهای سوریه را هم در کارنامه دارد. او با 191‌سانتی‌متر قد به تیم ملی کشورش دعوت شده است.

عمر المیدانی

عمر یکی دیگر از مدافعان تیم ملی سوریه برای بازی با ایران خواهد بود. این مدافع 23‌ساله که در تیم ملی کشورش شماره 5را بر تن می‌کند، به تازگی از الوحده سوریه به حتا امارات منتقل شده و در اردوی‌های پیش‌فصل این تیم حضوری ثابت داشته است. المیدانی تا به امروز 23‌بازی رسمی برای تیم ملی بزرگسالان سوریه انجام داده و موفق شده یک‌گلی ملی هم به ثمر برساند. این مدافع تک‌گل ملی‌اش را مقابل کامبوج به ثمر رسانده است. او در تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید‌های سوریه هم حضوری ثابت داشته و از ابتدای سال 2013 شانس حضور در تیم بزرگسالان این کشور را پیدا کرده است.

موید العجان

سوری‌ها برای امتیاز گرفتن از ایران روی توانایی این مدافع 24‌ساله حسابی ویژه باز کرده‌اند. موید العجان که پیراهن شماره 3تیم ملی کشورش را بر تن دارد، عضو باشگاه الزمالک مصر بوده و پیش از این هم در لیگ عراق توپ زده است. او فصل پیش پیراهن نفت عراق را بر تن داشته و موفق شده 5‌گل هم برای این تیم به ثمر برساند. این در حالی است که او تا به امروز 34‌بازی رسمی برای تیم ملی کشورش انجام داده و موفق به زدن یک‌گل شده است. او تک‌گلش را در همین مقدماتی جام‌جهانی وارد دروازه افغانستان کرده است. او برای تیم ملی جوانان و امید‌های سوریه هم به میدان رفته است.

علا الشبلی

این مدافع 27‌ساله درست مثل موید العجان فصل گذشته پیراهن نفت عراق را بر تن داشته و برای فصل جدید راهی الزمالک مصر شده است. الشبلی از سن 23‌سالگی به فوتبال عراق رفته و امسال سر از فوتبال مصر درآورده است. این مدافع راست تا به امروز 32‌بازی ملی برای سوری‌ها انجام داده و از سال 2008تا به امروز موفق شده دو گل هم برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. او گل‌های ملی‌اش را وارد دروازه هند و مالدیو کرده است. این مدافع در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امیدهای سوریه هم عضویت داشته و روی هم رفته 15‌بازی برای این تیم‌ها انجام داده است.

عمر السوما

عمر السوما یکی دیگر از مهاجمان تیم ملی سوریه در مصاف با ایران خواهد بود، مهاجمی که همین چند هفته پیش موفق شد در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دروازه پرسپولیس را باز کند. این مهاجم 28‌ساله هم درست مثل خربین در لیگ عربستان بازی می‌کند با این تفاوت که پیراهن الاهلی را بر تن دارد. او سال گذشته در 24‌بازی لیگی، 24‌گل برای الاهلی زد و موفق شد آقای‌گل لیگ عربستان شود. او امسال هم شروعی رویایی در لیگ عربستان داشته و درست مثل خربین در دو بازی ابتدایی، دو گل زده است. با این وجود سوما در تیم ملی کشورش کارنامه درخشانی نداشته و در 6‌بازی ملی موفق به گلزنی نشده است. این در حالی است که او برای امید‌های سوریه 12‌بازی انجام داده و موفق شده 5‌گل به ثمر برساند. او از سال 2012به تیم ملی بزرگسالان سوریه دعوت شده و امید زیادی دارد مقابل ایران طلسم گل نزدن‌هایش را بشکند. او با 193‌سانتی‌متر قد در نوک خط حمله سوریه بازی می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45p8zo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال تبانی در بازی ایران-سوریه وجود دارد؟