تاریخ انتشار: 1396/06/18 00:20
کد خبر: 184210

پلی آف سوریه-آمریکا در ایران؛ جالب ترین بازی در مرحله انتخابی جام جهانی

تیم‌ملی سوریه شگفتی‌آفرین گروه اول آسیا در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی شد. این تیم که روز اول هیچ‌کس حاضر نبود روی موفقیتش شرط ببندد در آخرین روز صدرنشین بی‌رقیب گروه را در زمین خودش متوقف کرد تا تک‌امتیاز لازم برای حضور در بازی پلی‌آف را در آخرین دقیقه بازی مقابل ایران به دست بیاورد.
پلی آف سوریه-آمریکا در ایران؛ جالب ترین بازی در مرحله انتخابی جام جهانی

حالا سوریه باید با تیم سوم گروه مقابل بازی کند که استرالیاست. سوریه به همان حریفی رسید که ایران در سال76با عبور از این تیم به دراماتیک‌ترین صعود تاریخش دست یافت. با این تفاوت که برتری مقابل استرالیا در سال97میلادی ایران را راهی جام‌جهانی98کرد اما برای سوریه حتی بردن استرالیا در بازی رفت و برگشت هم کافی نخواهد بود. اگر سوریه بتواند به مسیر شگفتی‌سازی‌اش ادامه بدهد و استرالیا را هم از سر راه بردارد تازه می‌تواند به عنوان تیم پنجم آسیا راهی آخرین مرحله پلی‌آف شود و با یک تیم از آمریکای شمالی و مرکزی بازی کند. تیمی که ممکن است نامی آشنا و هیجان‌انگیز داشته باشد.

 ینگه‌دنیا بعد از حماسه ملبورن

تیم پنجم آسیا در آخرین بازی پلی‌آف برای صعود به جام‌جهانی روسیه باید با تیم چهارم منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی و حوزه دریای کارائیب) روبه‌رو شود. یک نیم‌نگاه به جدول رده‌بندی آن منطقه نشان می‌دهد در فاصله دو بازی تا پایان مسابقات، تیم چهارم منطقه کونکاکاف تیم‌ملی ایالات‌متحده آمریکاست. در رده‌بندی کونکاکاف، تیم‌های ملی مکزیک، کاستاریکا، پاناما، آمریکا، هندوراس و ترینیداد به ترتیب اول تا ششم هستند. در این منطقه صعود مکزیک و کاستاریکا قطعی است و 3تیم بعدی برای یک‌ونیم سهمیه باقی‌مانده می‌جنگند. به این ترتیب تیم چهارم کونکاکاف، یعنی تیمی که باید با برنده سوریه و استرالیا بازی کند یکی از 3تیم پاناما، آمریکا و هندوراس خواهد بود. از میان اینها، تیمی که همین الان در رتبه چهارم نشسته یعنی آمریکا می‌تواند جالب‌ترین و خاص‌ترین حریف برای سوریه باشد.

 کجا بهتر از ایران؟

بنا به دلایل سیاسی و روابط خاص و پیچیده میان این کشورها، دیدار احتمالی سوریه و آمریکا می‌تواند جالب‌ترین بازی در کل رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی روسیه باشد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم سوریه به دلیل شرایط خاصش اجازه میزبانی ندارد و به‌جز بازی‌های مرحله اخیر سایر بازی‌های خانگی‌اش را در ایران برگزار کرده است. سوریه در دور اول رقابت‌های مقدماتی، بازی‌های خانگی‌اش را در ایران برگزار کرد. در دور دوم به دلیل همگروهی با ایران، ادامه این روند غیرممکن بود و سوری‌ها برای میزبانی از رقبا به مالزی رفتند. حالا با پایان این مرحله و صعود ایران به جام‌جهانی، سوری‌ها می‌توانند دوباره به تهران برگردند و بساط میزبانی از استرالیا و حریف احتمالی مرحله بعد را در تهران برپا کنند. تصورش را بکنید؛ ملاقات سوریه و آمریکا در ایران! این عنوان بیشتر به یک اجلاس سه‌جانبه سیاسی برای حل مشکلات داخلی سوریه می‌خورد تا یک بازی فوتبال برای صعود به جام‌جهانی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jnw9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ساعت دیدار شاگردان کی‌روش مقابل کره‌جنوبی و سوریه در مقدماتی جام جهانی مشخص شد