تاریخ انتشار: 1396/06/18 18:13
کد خبر: 184096

قدوس: نگران نباشید، همیشه ایرانی می‌مانم

هافبک دو ملیتی جدید تیم ملی اطمینان دارد مشکلش برای بازی در ایران حل می‌شود و می‌تواند پیراهن تیم ملی را برتن کند.
قدوس: نگران نباشید، همیشه ایرانی می‌مانم

 سامان قدوس بازیکن ٢٣ساله تیم‌ملی ایران که متولد شهر مالموی سوئد است، در ٢ بازی مقابل کره‌جنوبی و سوریه با وجود دعوت از سوی کی‌روش مجوز حضور در زمین را پیدا نکرد. او که فارسی را به سختی صحبت می‌کند، بعد از تماشای بازی با سوریه در ورزشگاه آزادی، به سوئد بازگشت تا از چند روز دیگر در ترکیب تیم باشگاهی‌اش «اوسترشوندس» سوئد به میدان برود. صحبت‌های قدوس را در ادامه می‌خوانید:

*از بازی با سوریه شروع کنیم که باعث شد رکورد گل‌نخوردن تیم‌ملی به پایان برسد؟

سامان قدوس گفت:

می‌دانستیم بازی سختی داریم. کی‌روش در چند روز اخیر بارها به ما هشدار داده بود که سوریه تیم خوبی است و نباید آنها را دست‌کم بگیریم. سرمربی به ما گفته بود سوریه هر کاری می‌کند که از ما امتیاز بگیرد و به ما گل بزند. این اتفاق هم افتاد، اگرچه ما بازی را نباختیم.

 

*برای اولین‌بار بود که در ورزشگاه آزادی حاضر شده بودی. حضور تماشاگران ایرانی را چطور دیدی؟

جو فوق‌العاده بود. خیلی دوست داشتم بتوانم مقابل چشم این تماشاگران بازی کنم اما نشد. آنها حمایت خیلی خوبی از تیم‌ملی داشتند و حیف شد که پیروز نشدیم. امیدوارم بتوانم به ‌زودی در این ورزشگاه و با پیراهن تیم‌ملی ایران به میدان بروم.

 

*چه شد که نتوانستی در ٢ بازی اخیر برای تیم‌ملی بازی کنی؟

سامان قدوس گفت:

هنوز فیفا نام مرا برای حضور در ترکیب تیم‌ملی ایران رجیستر نکرده و به همین دلیل نتوانستم بازی کنم. البته همین که کنار سایر بازیکنان بودم و در تمرینات تیم‌ملی شرکت کردم، باعث افتخار است.

*تو برای تیم‌ملی سوئد بازی ‌کردی و برخی می‌گویند شاید به همین دلیل نتوانی برای ایران به میدان بروی؟

بله، من برای سوئد بازی کردم اما بازی‌ها رسمی نبوده است. الان مشکل همین است و باید مدارکی را ارایه دهیم که فیفا تأیید کند. من مطمئنم که مشکلم حل می‌شود و مسئولان فدراسیون ایران هم پیگیر این موضوع هستند.

*پس از اردوی بعدی باز هم سامان قدوس را در تیم‌ملی خواهیم دید؟

سامان قدوس گفت:

امیدوارم که همین‌طور باشد. من در تمرینات سعی کردم خودم را نشان دهم و اگر مشکلم حل شود، می‌توانم بازی کنم. فکر می‌کنم بازی بعدی تیم‌ملی با روسیه باشد که اگر شرایط فراهم شد، می‌توانم به میدان بروم.

 

*با توجه به این‌که بازی رسمی دیگری تا جام‌جهانی انجام نمی‌شود، فکر می‌کنی می‌توانی در لیست کی‌روش برای جام‌جهانی باشی؟

تمام هدفم همین است. من به ایران آمدم تا در جام‌جهانی ٢٠١٨ بازی کنم. البته ای ‌کاش زودتر این شرایط فراهم می‌شد تا در بازی‌های رسمی هم بازی می‌کردم. به ‌هرحال تا شروع جام‌جهانی زمان زیادی باقی مانده است و حضور در این رقابت‌ها با تیم‌ملی ایران آرزوی بزرگ من است.

*از فوتبال ایران چقدر شناخت داری؟

سامان قدوس گفت:

بازی‌های تیم‌ملی ایران را که همیشه دنبال می‌کردم. از میان تیم‌ها نیز استقلال و پرسپولیس را می‌شناسم. مسائل زیادی درباره این ٢ تیم و رقابتی که بین آنها هست، شنیده‌ام. می‌دانم که برای دربی تهران هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند.

*قبلا گفته بودی به هیچ‌کدام از ٢ تیم علاقه نداری. واقعا طرفدار هیچ‌کدام نبودی؟

من فقط این ٢ تیم را می‌شناسم و طرفدار هیچ‌کدام نبودم.

*درباره وضع باشگاهی خودت بگو. می‌توانی به باشگاه‌های بزرگتر اروپا بروی؟

سامان قدوس گفت:

وضعیت خوبی در تیم فعلی‌ام دارم و به فکر تعویض باشگاهم نیفتادم. به کارم در همین جا ادامه می‌دهم و آینده را نمی‌دانم. همه بازیکنان دوست دارند یک روز در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کنند اما رسیدن به آن مرحله خیلی آسان نیست. امیدوارم با پیشرفتی که از خودم نشان می‌دهم، به‌ زودی به آن‌جا برسم.

*درباره مردم ایران و همچنین برخوردی که در این چند روز با تو داشته‌اند، بگو؟

مردم ایران فوق‌العاده هستند و در این چند روز، شاید بهترین روزهای زندگی‌ام را سپری کردم. رفتارهای آنها چه در ورزشگاه و چه بیرون از ورزشگاه مرا تحت‌تأثیر قرار داد. این‌که تیم‌ملی در دقایق آخر گل خورد اما همه تماشاگران بازیکنان را تشویق کردند، اتفاق خیلی جالبی برای من بود. آنها نشان دادند که چقدر فوتبال را دوست دارند و با وجود قطعی‌شدن صعود تیم‌ملی باز هم ورزشگاه را پر کردند. درهمین چند روز که من به تیم‌ملی ایران دعوت شدم و مردم این موضوع را متوجه شدند، در شبکه‌های اجتماعی مرا حمایت کردند و پیام‌های آنها باعث دلگرمی من شد.

*در آخر صحبت داری؟

سامان قدوس گفت:

از اتفاق بزرگی که در زندگی‌ام افتاده و به تیم‌ملی ایران دعوت شدم، خیلی خوشحالم. امیدوارم بتوانم در جام‌جهانی بازی کنم و در موفقیت تیم‌ملی سهیم شوم تا مردم ایران را خوشحال کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45p7v9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خلیل‌زاده: با کی‌روش به همه جا می‌رسیم