تاریخ انتشار: 1395/05/30 17:05
کد خبر: 266597

بوروسیا دورتموند و ثبت رکورد ۳۷۶ میلیون یورویی در گردش مالی

تیم فوتبال بوروسیا دورتموند آلمان با ثبت یک رکورد از لحاظ گردش منابع مالی، سال مالی بسیار موفقی را پشت سر گذاشت
بوروسیا دورتموند و ثبت رکورد ۳۷۶ میلیون یورویی در گردش مالی

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، باشگاه بوروسیا دورتموند آلمان اعلام کرد که طی سال مالی اول جولای ۲۰۱۵ لغایت ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ موفق به ثبت بالاترین حدنصاب در زمینه گردش منابع مالی به مبلغ ۳۷۶ میلیون یورو در این باشگاه شده، و این رقم در مقایسه با سال مالی قبلی در حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است.

هانس یواخیم واتسکه طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد علیرغم اینکه دورتموند در فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشت، اما درآمد باشگاه، بدون احتساب هزینه های نقل و انتقالات، با ۷/۶ درصد افزایش به مبلغ ۲۸۱ میلیون یورو رسید. پس از کسر هزینه های مالیاتی، سود خالص باشگاه به حدود ۵/۲۹ میلیون یورو رسید که این عدد یک رکورد در باشگاه محسوب می شود. واتسکه در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه کرد:

افزایش در گردش منابع مالی به خوبی گویای قدرت درآمد زایی بوروسیا دورتموند است. البته هنوز هم می توانیم از جنبه بازاریابی داخلی و بین المللی رشد و توسعه داشته باشیم. قیمت های بلیط ثابت خواهند ماند و تنها در صورتی که نرخ تورم به حداکثر میزان خود برسد، باشگاه قیمت بلیط بازی های خود را افزایش خواهد داد. هدف بعدی باشگاه بوروسیا دورتموند رسیدن به سطح درآمدی ۴۰۰ میلیون یورو است. به منظور محقق ساختن این هدف، باید از چنان قدرت مالی برخوردار باشیم که بتوانیم نقش تعیین کننده ای در بازار داشته باشیم. در باشگاهی مثل بوروسیا دورتموند با تاریخ و سابقه ۱۰۷ ساله، هنوز زیرساخت های ورزشی و مالی باشگاه متناسب و موازی با یکدیگر نیستند.

هانس یواخیم واتسکه تأیید کرد که کلیه اعداد و ارقام اعلام شده، بدون لحاظ کردن درآمد حاصل از فروش بازیکنانی مثل ایلکای گوندوغان و مت هوملس، هنریک مخیتاریان بوده است زیرا تا زمان تکمیل اسناد مربوط به سال مالی باشگاه، قرارداد هیچ یک از این بازیکنان به طور رسمی امضاء نشده بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gwnj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اشتهای پایان ناپذیر برای قهرمانی/ بایرن مونیخ برای پنجمین بار فاتح سوپرجام آلمان