تاریخ انتشار: 1395/05/31 15:08
کد خبر: 266379

پرونده گلرهای پرسپولیس / ۲۴ دروازه‌بان برای ۱۰ سال!!

معمارزاده، حقیقی، احمدی، واعظی، گردان، مکانی و صادقی هرگز نتوانستند اقبال بالایی در کسب محبوبیت و جلب اعتماد قطعی طرفداران پرسپولیس داشته باشند.
پرونده گلرهای پرسپولیس /  ۲۴ دروازه‌بان برای ۱۰ سال!!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، پرسپولیس از روز 28 اریبهشت 87 تا به امروز که مرداد 95 را به پایان می رسانیم تغییر و تحولات عجیبی را درون دروازه  خود تجربه کرده است.

مهدی واعظی، علیرضا حقیقی، فرشید کریمی، حسن رودباریان، میثاق معمارزاده، محمدحسین ناهیجی، رحمان احمدی، مسعود داستانی، بنیامین محمدیان، حسین هوشیار، آسمیر آودوکیچ، رضا محمدی، امیر عابدزاده، نیلسون کوریا، شهاب گردان، سوشا مکانی، مرتضی قدیمی‌پور، مسعود همامی، علی محسن‌زاده، الکساندر لوبانف، ایمان صادقی، ابوالفضل درویش‌وند، علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ نام 24 دروازه‌بانی است که طی 10 سال گذشته و 10 فصل گذشته  از لیگ هفتم تا شانزدهم به پرسپولیس آمدند و رفتند.

تعدادی از آنها دروازه‌بان اول پرسپولیس شدند،‌ تعدادی نیمکت‌نشین بودند و برخی نیز فقط با تیم تمرین کردند، بدون اینکه حتی یک دقیقه برای تیم به میدان بروند. با این حال، همگی آنها با باشگاه پرسپولیس قرارداد حرفه‌ای به امضا رساندند و به نوعی پرسپولیسی بودند.

با اینکه پرسپولیس تغییرات زیادی درون دروازه خود احساس کرده، اما بهترین آمار مربوط به نیلسون کوریا، دروازه‌بان برزیلی سرخپوشان بود که در فصل سیزدهم تنها 15 گل دریافت کرد و در 18 بازی، دروازه‌اش را بسته نگه‌داشت.

دروازه‌بان‌های ایرانی تا قبل از حضور علیرضا بیرانوند همیشه مورد انتقاد بودند و معمارزاده، حقیقی، احمدی، واعظی، گردان، مکانی و صادقی هرگز نتوانستند اقبال بالایی در کسب محبوبیت و جلب اعتماد قطعی طرفداران پرسپولیس داشته باشند و باید دید سرنوشت این دروازه‌بان ایرانی چه خواهد شد.

رادوشوویچ که با سر و صدای زیادی به پرسپولیس پیوست تا جانشین لوبانف در جمع سرخپوشان باشد، آخرین خرید باشگاه است در حالی که تجربه ثابت کرده حضور دو دروازه‌بان هم‌سطح در این تیم جواب نداده و بیشتر باعث افزایش استرس دروازه‌بان‌ها می‌شود. حالا باید دید برانکو در ادامه راه از بین بیرانوند که تا به حال عملکرد خوبی داشته و رادوشوویچ که هموطنش است، کدام‌یک را برای حضور در قفس توری سرخپوشان انتخاب خواهد کرد.

هفتم   مهدی واعظی - حسن رودباریان - فرشید کریمی - علیرضا حقیقی

هشتم   مهدی واعظی - میثاق معمارزاده - علیرضا حقیقی

نهم   میثاق معمارزاده - علیرضا حقیقی - محمدحسین ناهیجی

دهم   رحمان احمدی- علیرضا حقیقی - مسعود داستانی - بنیامین محمدیان

یازدهم   میثاق معمارزاده - حسین هوشیار - مسعود داستانی - آسمیر آودوکیچ

دوازدهم   شهاب گردان - نیلسون کوریا - رضا محمدی - امیر عابدزاده - مسعود داستانی

سیزدهم   نیلسون کوریا - رضا محمدی - امیر عابدزاده - علیرضا حقیقی

چهاردهم   نیلسون کوریا - سوشا مکانی - مسعود همامی - مرتضی قدیمی‌پور

پانزدهم   سوشا مکانی - ایمان صادقی - الکساندر لوبانف - مرتضی قدیمی‌پور - علی محسن‌زاده 

شانزدهم   علیرضا بیرانوند - الکساندر لوبانف - ابوالفضل درویش‌وند - بوژیدار رادوشوویچ

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dq7dj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یادداشت روز/خط به خط با پرسپولیس مدل 95_96