تاریخ انتشار: 1396/07/15 20:43
کد خبر: 179359

زنگ خطر کی روش برای ملی پوشان پرسپولیس/کارلوس ریسک می کند!

هر هفت ملی‌پوش پرسپولیس، خطر حذف از لیست کی‌روش را احساس می‌کنند.
زنگ خطر کی روش برای ملی پوشان پرسپولیس/کارلوس ریسک می کند!

بازیکنان پرسپولیس در رسیدن تیم ملی به جام‌جهانی نقش به سزایی داشتند. از علیرضا بیرانوند که وظیفه محافظت از دروازه تیم ملی را به عهده داشت تا مهدی طارمی که دو گل سه امتیازی زد. گل دیگرش هم به ازبکستان بود که حکم صعود قطعی ایران به جام جهانی را امضا کرد. ولی حالا نه پرسپولیس حال خوشی دارد و نه بازیکنان این تیم. با افت روند نتیجه‌گیری تیم برانکو، ملی‌پوشان پرسپولیس هم خطر را احساس کردند.

در جام‌جهانی قبلی کی‌روش نشان داد که حتی برای سه بازی جام‌جهانی هم حاضر است ریسک کند و دروازه‌بان تیم‌اش را عوض کند. در حالی که مهدی رحمتی و رحمان احمدی دو دروازه‌بان تیم ملی در راه رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۱۴ بودند ولی در آغاز مسابقات مشخص شد که علیرضا حقیقی دروازه‌بان فیکس تیم ملی در جام‌جهانی است. حالا شاید هم اتفاق گریبان بیرانوند را هم بگیرد. بیرانوند که در راه رسیدن به جام‌جهانی گلر اول تیم ملی بود، شاید جام‌جهانی روسیه را از نیمکت ذخیره‌ها تماشا کند. در حال حاضر بیرانوند با افت فاحشی مواجه شده است. علیرضا بیرانوند که فصل گذشته در هفده مسابقه لیگ برتر کلین‌شیت کرده بود و در راه رسیدن به جام‌جهانی هم تا قبل از بازی با سوریه هیچ گلی نخورده بود، از بازی با سوریه تا به حال فقط در یک دیدار مقابل گسترش‌فولاد موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش شد. بیرانوند دیگر مثل قبل روی خروج‌ها مطمئن نشان نمی‌دهد، و راحت هم شوت گل می‌خورد. حتی در بازی مقابل سوریه مثل دیدار با سپاهان گلی که خورد، توپ از بین پاهایش عبور کرده بود. بیرانوند اگر زودتر این روند را عوض نکند، احتمال حضور فیکس‌اش در جام جهانی خیلی پایین می‌آید.

از سه دفاع ملی‌پوش پرسپولیس، شاید فقط به یکی از آن‌ها بازی برسد. حسین ماهینی که با بازگشت به پرسپولیس اوج گرفت و دوباره پیراهن تیم ملی را به تن می‌کند، هنوز نتوانسته کارلوس کی‌روش را قانع کند که از او بازی بگیرد. ماهینی معمولا در کنار ملی‌پوشان تمرین می‌کند و زمان بازی که فرا می‌رسد از لیست تیم ملی خط می‌خورد. جلال حسینی هم چالش جدیدی را تجربه می‌کند. مدافعی که تضمین قهرمانی باشگاه‌هایش بود و کمترین گل خورده را در هر باشگاه به ثبت می‌رساند، حالا برای معدود دفعاتی است که وارد حاشیه شده است. نیمکت‌نشینی سیدجلال در دیدارهای ملی و باشگاهی، همچنین اختلاف‌اش با کادرپزشکی باعث شده که حسینی در مسابقات رسمی این فصل، فقط مقابل سیاه‌جامگان بازی کند. اتفاقی که شایعات زیادی را برای آقای کاپیتان به همراه داشت و حتی چند روزنامه و سایت علت این موضوع را به مثبت بودن تست آزمایش دوپینگ سیدجلال ربط دادند. اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد رخ داده باشد. ولی هر چه که هست، سیدجلال دیگر جایگاه قبل را در تیم ملی ندارد و مصدومیت‌های طولانی‌اش، کی‌روش را به این فکر برده که جایگزین‌های او را در تیم ملی تست کند. اوضاع برای محمد انصاری بهتر است. انصاری زوج احتمالی پورعلی‌گنجی در تیم ملی است. هر چند که خط خوردن‌اش در دیدار دوستانه مقابل توگو، دلهره را به پرسپولیسی‌ها راه داد.

کمال دیگر پرسپولیسی تیم ملی است. کمال نه در تیم برانکو حال و روز خوشی دارد و نه در تیم ملی. از زمان اعتصاب یک‌نفره کمال کامیابی‌نیا در تمرین پرسپولیس، رابطه برانکو با او مثل قبل نیست. کمال هم هنوز نتوانسته به خوبی دوران قبل از مصدومیت‌اش برگردد و کی‌روش هم در این مدت به سراغ نفرات جایگزین رفته است. امثال امید نورافکن، روزبه چشمی، علی کریمی گزینه‌های جانشینی تیم ملی هستند که شاید زوج عزت‌اللهی را تشکیل دهند. حتی اکبر ایمانی و احمد عبدالله‌زاده که هر دو هافبک دفاعی هستند هم سوپرایزهای لیست جدید کی‌روش بودند. در لیستی که خبری از کمال نبود. کی‌روش با دعوت کردن از نورافکن، چشمی، عبدالله‌زاده و ایمانی، اولین هشدار رسمی را به کمال داد.

پرسپولیس در این ماه‌ها به جز این پنج بازیکن دفاعی، دو بازیکن تهاجمی هم در اردوهای تیم ملی داشت. مهدی طارمی که با محرومیت چهار ماهه از فوتبال، آینده‌اش را نامعلوم کرده و وحید امیری که مدت‌هاست از آمادگی سابق فاصله گرفته است. طارمی با بیرون ماندن چهار ماهه از مسابقات رسمی، شاید این دوری را تا جام‌جهانی هم تمدید کند. هر چند که کی‌روش نشان داده در روزهای سخت هم حامی بازیکنان‌اش است و طارمی را به تیم ملی دعوت کرد. ولی اگر در این مدت کاوه رضایی، گوچی، انصاری‌فرد و دیگر مهاجمان تیم ملی به همین آمادگی‌شان ادامه دهند، بعید نیست که کی‌روش هم قید طارمی را بزند. اوضاع برای وحید امیری هم بهمین منوال است. بازیکن فیکس تیم کی‌روش حالا کمتر از همیشه در مسابقات حاضر می‌شود. حال خوب جهانبخش، حضور کاپیتان دژآگه، اضافه شدن سامان قدوس شاید شانس حضور امیری در جام‌جهانی را کمتر و کمتر کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k5dyx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شباهت عجیب بیرانوند و رحمتی در این مشکل/کی روش و برانکو احساس خطر می کنند!
بیرانوند و تکرار تاریخ یک استقلالی