تاریخ انتشار: 1396/07/17 19:56
کد خبر: 179045

اقدام هوشمندانه کی روش به سود است یا به ضرر؟!

بازی با روسیه در شهر کازان چند ماه پیش از جام جهانی، می‌تواند جلوی تکرار سرنوشت دوره‌های قبلی جام جهانی را بگیرد.
اقدام هوشمندانه کی روش به سود است یا به ضرر؟!
تیم ملی ایران بخاطر حضور در آسیا و تفاوت سطح فوتبال این قاره با اروپا و آمریکای جنوبی، کمتر تجربه سفر به کشورهای مطرح فوتبال دنیا را پیدا کرده است. همین موضوع هم باعث شده زمان بازی در جام جهانی، کاملا نسبت به شرایط مسابقات کم تجربه باشد. قبل از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، فوتبال ایران هیچوقت سفری به این کشور نداشت و برای اولین بار، در خاک آرژانتین به میدان می‌رفت.
 
سال ۹۸ که ایران به جام جهانی رسید تنها دوره‌ای بود که تیم ملی قبل از سفر به جام جهانی، در فرانسه اردو زد. البته ایران، مجبور شد با تیم‌های باشگاهی فرانسه بازی کند اما همین سفر، باعث شد تیم ملی موفق‌ترین حضورش در جام جهانی را پشت سر بگذارد. جام جهانی آلمان هم ایران به کشوری رفت که تا آن زمان، حتی یک مسابقه در آن برگزار نکرده بود. جام جهانی قبلی، ایران راهی برزیل شد. ایران از زمان جام جهانی ۷۸ تا جام جهانی ۲۰۱۴، نه تنها سفری به برزیل، که به هیچکدام از کشورهای قاره آمریکای جنوبی نداشت.
 
این بار تیم ملی، حدود ۸ ماه پیش از جام جهانی، به کشور میزبان سفر کرده تا روبروی روسیه قرار بگیرد. سفری که ایران را با شرایط میزبان جام جهانی آشنا می‌کند و این بار، ایران می‌تواند با آمادگی و شناخت بیشتری در جام جهانی و کشور روسیه به میدان برود. تیم ملی، در جام جهانی بعدی حداقل نسبت به زمین و فضایی که قرار است در آن به میدان برود، نا آشنا نخواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x6d5l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نخستین گام آماده سازی با شکست حریف آفریقایی/دبل انصاری فرد کلید پیروزی ایران