تاریخ انتشار: 1396/08/02 10:58
کد خبر: 176751

شفر و برانکو از شرایط «شماره یک‌های» خود اطمینان ندارند

مهمترین دغدغه سرمربیان خارجی استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی، قفس‌های توری و عملکرد متزلزل دروازه‌بان‌های دو تیم است.
شفر و برانکو از شرایط «شماره یک‌های» خود اطمینان ندارند

اگر جام جهانی را بزرگترین رویداد ورزشی جهان بدانیم، دربی تهران را هم بی‌تردید باید بزرگترین رویداد ورزشی ایران دانست. رویدادی که نه تنها همه اتفاقات ورزشی، بلکه بسیاری از رویدادهای غیر ورزشی دیگر کشور را هم تحت الشعاع خود قرار می دهد.

دربی دیگری در راه است و سرخابی های تهران روز پنجشنبه برای هشتاد و پنجمین بار در تاریخ حیات‌شان رو در روی یکدیگر صف آرایی می‌کنند. جایگاه جدولی دو تیم با هم تفاوت دارد. سرخپوشان با احتساب دو بازی کمتر نسبت به رقیبان بالادستی حتی شانس رسیدن به صدر جدول در صورت کسب صد درصد امتیازات از بازی‌های عقب افتاده خود را دارند. اما استقلال در این فصل شرایط به سامانی نداشته و حتی یکبار هم دست به تغییر سرمربی زده است. آنها حتی اگر دربی را هم با پیروزی پشت سر بگذارند به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن و سپیدرود بعید است که بتوانند رتبه خود را در جدول تک رقمی کنند.

وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ مربیان خارجی و سرد و گرم روزگار چشیده دو تیم برای این بازی حساس و حیثیتی نگرانی‌های مشترکی هم دارند که شاید اصلی ترین آن، نگرانی بابت فضای محوطه شش قدم و دروازه‌های دو تیم است.

هیچ یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس در این فصل فضای امن و ایمنی را درون دروازه خود نداشته و حتی شاید بتوان گفت تا هیچ زمانی تا این میزان از بابت فضای دروازه احساس نا امنی نمی‌کردند. دروازه هر دو تیم در این فصل به دفعات فراوان به سختی تهدید شده و بارها باز شده است.

آبی پوشان در این فصل از مهدی رحمتی و سیدحسین حسینی به فراخور هر بازی استفاده کرده‌اند اما آنها در ۹ بازی گذشته خود ۸ بار تسلیم حریفان شده اند که این تعداد گل برای این تیم آمار خوبی نیست. آبی‌ها دو بار هم در جام حذفی به میدان رفته‌اند که دو گل هم در آن دو بازی دریافت کردند.

شرایط پرسپولیس شاید به ظاهر در لیگ بهتر از استقلال باشد، اما در کل تفاوت چندانی با این تیم ندارد. شاگردان برانکو ۶ گل در ۸ بازی خود در لیگ دریافت کردند، اما خط دفاعی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به هیچ وجه امتحان خوبی پس نداد و نشان داد تحت فشار تا چه میزان آسیب پذیر است.

شفر و برانکو از شرایط «شماره یک‌های» خود اطمینان ندارند. بیرانوند سخت‌ترین روزهای سالهای اخیر خود را تجربه می‌کند و کمتر پیش می‌آید توپی که در چارچوب دروازه‌اش باشد با تور آشنا نشود. برانکو در یک بازی از رادشویچ استفاده کرد که این دروازه بان هم مقابل استقلال خوزستان یک گل دریافت کرد؛ با این حال شاید برانکو با شرایط فعلی قلبا راضی به استفاده از بیرانوند نباشد!

شفر در این مسیر یک گام از برانکو جلوتر است. او تقریبا روی نام رحمتی قلم قرمز کشیده و احتمال این که از دروازه بان شماره یک تیمش در دربی استفاده کند ضعیف است.

استقلال و پرسپولیس در حالی برای هشتاد و پنجمین بار رو در روی هم قرار می گیرند که دروازه دو تیم متزلزل است. این اتفاق خوب باشد یا بد، می تواند نوید یک دربی پر گل را بدهد. هر دو تیم می دانند اگر از کمربند میانی تیم مقابل عبور کنند دسترسی به دروازه اگر راحت نباشد، چندان دور از دسترس نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48xopn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اگر پروفسور ببازد، اگر شفر شکست بخورد