تاریخ انتشار: 1396/08/06 17:11
رفتار شفر باعث به هم ریختن تیم شد؛
کد خبر: 176157

فکری:من مدیریت باشگاه انتقاد دارم نه سرمربی

محمود فکری می گوید که انتقادات او به مدیریت باشگاه استقلال بوده است نه سرمربی تیم.
فکری:من مدیریت باشگاه انتقاد دارم نه سرمربی

محمود فکری سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان صدرنشین لیگ یک و پیشکسوت باشگاه استقلال  در مورد دربی 85 که با شکست آبی پوشان خاتمه یافت، گفت: در مجموع بازی برابری بود و دو تیم تلاش خوبی داشتند. البته از این بازی نمی توان انتظار بیشتری داشت. پرسپولیس از فرصتی که برایش ایجاد شد به خوبی استفاده کرد و گل زد، اما متاسفانه استقلالی ها برای جبران گل خورده عجله داشتند. عصبانیتی که داشتند روی کیفیت کار تاثیر داشت و نتوانستند جبران کنند. در مجموع بازی برابری از سوی هر دو تیم دیدیم که فشار زیادی روی دروازه حریف وارد کردند و مدافعین هم خوب کار کردند، اما پرسپولیس کمتر اشتباه کرد و گلی دریافت نکرد تا 3 امتیاز بازی را به حساب خود بریزد.

فکری در مورد اینکه چرا نباید از این بازی انتظار بازی زیبا داشت با توجه به اینکه دیدارهای جذابی هم از آنها شاهد بوده ایم، می گوید: بازی های قشنگ در این مسابقه داشتیم ولی این موضوع به خاطر این است که فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد. در این مسابقه بازیکنان باتجربه هستند که می توانند تاثیرگذار باشند؛ آنهایی که از بازی کردن در این مسابقه لذت می برند، ولی در مجموع به خاطر اینکه فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد، معمولا دربی جذاب نمی شود.

مدافع سابق استقلال تهران در مورد ارزیابی ای که از عملکرد آقای شفر پس از چند هفته حضور در ایران داشته، عنوان کرد: خیلی زود است که در مورد آقای شفر نظر بدهیم؛ چون هم بحث مدیریت است و هم بحث فنی. آقای شفر زمان می خواهد تا با بازیکنان آشنا شود و فضای فوتبال ایران را بشناسد و در نهایت تفکراتش را پیاده کند. اما نکته تاریک این بازی برای آقای شفر در این بازی با توجه به سن بالایی که دارد، این بود که خیلی زود به هم می ریخت و باید آرامش را به تیم می داد.  این ناآرامی به بازیکنان انتقال پیدا کرد و باعث شد تا بازیکنان همیشه در حال اعتراض به داوری باشند. تمرکز روی داوری بود و اگر این مورد نبود شاید استقلال می توانست با تساوی کار را تمام کند؛ تنها ایرادی که در حال حاضر می توان به شفر گرفت همین است.

 

فکری در مورد انتقاداتی که او به شفر در یکی از مصاحبه هایش وارد کرده، توضیح می دهد: نظر من اینطور که انعکاس داده شده، نبوده. مشکلاتی که استقلال دارد، به مدیریت باشگاه باز می گردد. متاسفانه بعضی مواقع رسانه های جهت گیری خودشان را دارند و یا از مدیریت حمایت می کنند یا مربی و چیزی که ما می گوئیم را منتشر نمی کنند!

 

سرمربی نفت مسجد سلیمان با انتقاد از عملکرد مدیریت استقلال اضافه می کند: چیزی که مشخص است، اینکه مدیریت باشگاه استقلال کارنامه خوبی نداشته و باعث شده اند که تیم آرامش نداشته باشد. من در مصاحبه های دیگری هم که در تلویزیون و رادیو هم داشتم، گفتم که بهترین کاری که مدیران استقلال می توانند انجام دهند، استعفای دسته جمعی است و یا اینکه وزیر ورزش و رئیس جمهور در این مورد وارد عمل شوند و این کار را بکنند، چون استقلال طی این مدت ضربه خورده و فقط ناکامی به دست آورده است.

 

فکری در پاسخ به این سوال که آیا او در مصاحبه بعد از بازی در انتقاد از شفر گفته " با سوت زدن و شال گردن آبی نمی توان نتیجه گرفت" توضیح داد: من این را گفتم ولی موضوع اصلی حرف من چیز دیگری بوده است. مشاوره هایی که به آقای شفر قبل از بازی داده اند، این بوده که شال آبی بیانداز ولی بهتر بود مشاوران به او می گفتند که آرامش داشته باشد وگرنه داشتن یا نداشتن شال گردن که فرقی ندارد. ایشان که فارسی بلد نیست و خودش در طول بازی در حال سوت زدن بود. کار بهتر این بود که بیژن طاهری را لب خط می فرستاد تا پیام هایش را انتقال دهد. این ها ایراد بود ولی خوب این را تیتر کردند، در صورتی که مشکل اصلی مدیریت است و نه مربی. ما خودمان هم مربی هستیم؛ با یک هفته سه هفته نمی توان در مورد مربی نظر داد، چون بازیکن ها را نمی شناسد و نمی توان انتقاد کرد. بالای 6،7 هفته باید بگذرد تا بتوان در این خصوص نظر داد. قطعا آقای شفر فیلم بازی ها را دیده و با همین نفرات پذیرفته که به ایران بیاید و اگر تیم را همانجای جدول نگه دارد که فایده ای ندارد ولی باید تغییرات را از هفته 5،6 به بعد انتظار داشت.

 

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در مورد اینکه آیا حجم انتقاداتی که به شفر پس از حضور نه چندان طولانی در ایران شده منطقی است یا خیر، گفت: شفر مربی باتجربه ای است و سابقه زیادی دارد، اما در مقابل پرسپولیس آرامش را از تیم گرفت. هر خطایی که می شد، اعتراض می کرد و بازیکنان تحت فشار بودند. این رفتار شفر باعث به هم ریختن تیم شد وانتقادی که به او وارد است، همین موضوع است که آن هم فنی نیست.

 

فکری در مورد اینکه در فوتبال اروپا موارد زیادی را شاهدیم که مربی به دلیل تحت تاثیر قراردادن داور از کنار خط اعتراضات زیادی را به داور انجام می دهد و شاید شفر به صورت خودآگاه به دنبال این موضوع بوده است، گفت: بله درست است، اما رفتار آقای شفر کاملا برعکس بود. زمانی این درست است که بازیکنان درون زمین تحت تاثیر قرار نگیرند ولی موفق نشد و هم چیز به هم ریخت. کار به جایی رسید که بازیکنان جوان استقلال تسلط روی اعصابشان نداشتند و رفتارشان غیر ارادی شده بود و زمان آخر بازی را به همین دلیل و به راحتی از دست دادند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gr56n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فکری: من نمی گذارم اصلا کار به اینجا بکشد و خیلی پیش تر از اینها استعفا می دهم