تاریخ انتشار: 1396/09/09 13:59
کد خبر: 171572

مجوز حرفه‌ای به‌نفع نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تمام شد

کنار گذاشته شدن دو تیم عربستانی برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به نفع نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.
مجوز حرفه‌ای به‌نفع نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تمام شد

 فدراسیون فوتبال عربستان بعد از بررسی پرونده مالی و شرایط تیم‌های این کشور که موجب صدور مجوز حرفه‌ای آنها می‌شد، به باشگاه‌های الهلال و الاهلی اجازه داد تا در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند؛ اما به دلیل اینکه به غیر از آنها، پنج تیم دیگر بالای جدول فصل گذشته سوپر لیگ حرفه‌ای این کشور موفق نشدند مجوزهای لازم را بگیرند، نتوانستند آسیایی شوند.

در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ حرفه‌ای عربستان تیم الهلال به مقام قهرمانی رسید، الاهلی جایگاه دوم را به دست آورد و تیم‌های النصر و الاتحاد در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند که طبیعتا باید در لیگ قهرمانان حضور می‌یافتند؛ اما فدراسیون فوتبال عربستان برای آنها مجوز حرفه‌ای صادر نکرد.

بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها تیم‌های نیمه بالای جدول هر کشور می‌توانند جایگزین تیم دیگری در لیگ قهرمانان شوند و با توجه به اینکه لیگ حرفه‌ای عربستان ۱۴ تیمی است و تیم‌های النصر، الاتحاد، الرعد، الشباب و التعاون که به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا هفتم فصل ۷-۲۰۱۶ قرار گرفتند؛ اما نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند، از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند.

فدراسیون فوتبال عربستان قصد داشت از تیم‌های نیمه دوم جدول فصل گذشته که توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای کسب کنند دو نماینده دیگرش را برای لیگ قهرمانان معرفی کند؛ ولی با توجه به نقض نمودن و مغایرت داشتن با قوانین AFC چنین اجازه‌ای به آنها داده نشد تا تنها الهلال و الاهلی از این کشور برای رقابت‌های آسیایی باقی ماندند.

با توجه به حذف دو تیم عربستانی از فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا مطمئنا دردسر نمایندگان ایران با تیم‌های این کشور به نصف خواهد رسید و در بین چهار گروه، تنها دو تیم ایرانی همانند فصل قبل به اجبار بازی‌های رفت و برگشتشان را در زمین بی‌طرف مقابل عربستانی‌ها برگزار کنند؛ اما دو تیم دیگر ایرانی می‌توانند در خانه از حریفان خود میزبانی داشته باشند.

به دلیل رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر فدراسیون فوتبال عربستان بعید به نظر می‌رسد تیم‌های این کشور برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیایند و به احتمال فراوان همانند سال گذشته دو تیم ایرانی باید در زمین بی‌طرف دیدارهایشان را برابر الهلال و الاهلی برگزار کنند.

البته به این نکته باید توجه داشت الهلال و الاهلی در فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا تنها دو تیم عربستانی بودند که از گروهشان صعود کردند و در مرحله حذفی هم با اینکه پرسپولیس توانست الاهلی را در مرحله یک چهارم نهایی کنار بزند، اما در بازی رفت نیمه نهایی شکست سنگینی مقابل الهلال متحمل شد و در مرحله گروهی نیز پس از همین تیم در جایگاه دوم ایستاد.

این نکته را نیز باید اضافه کرد که استقلال تهران در مرحله گروهی هر دو مسابقه برابر التعاون عربستان را با پیروزی پشت سر گذاشت و استقلال خوزستان نیز از دو دیدار گروهی با الفتح عربستان ۴ امتیاز گرفت؛ اما در گروه C ذوب‌آهن در دو مسابقه برابر الاهلی شکست خورد و در گروه D هم پرسپولیس دو بار با الهلال مساوی کرد.

با این نتایجی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان به دست آمده، تنها این مزیت برای دو تیم ایرانی خواهد بود که در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی رقابت نمی‌کنند، وگرنه الهلال و الاهلی، دو تیم مدعی دور قبل برای فصل جدید هم حضور دارند و می‌توانند برای دو نماینده ایران دردسرساز شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45x8mm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ کارگروه ویژه برای جلوگیری از حذف نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا دست به کار شد