تاریخ انتشار: 1396/09/11 13:41
کد خبر: 171227

کی روش و 23 مردجنگجو/ گروه مرگ یا زندگی؟!

ایران در جام جهانی در گروه مرگ قرار گرفت اما قبول کنیم ما هم کی روش و 23 مرد جنگجو در اختیار داریم.
 کی روش و 23 مردجنگجو/ گروه مرگ یا زندگی؟!

همه چیز از گوی سفید رنگی که مارادونا برداشت شروع شد. او با گویی که برداشت، اسپانیا را در کنار پرتغال قرار داد تا گروه B را ترسناک ترین گروه کند. اما تازه شروع ماجرا بود مخصوصا برای ما ایرانی ها. هیچ ایرانی فکرش را نمی کرد که لحظاتی بعد «کافو»ی برزیلی، میلیون ها ایرانی را مات و مبهوت کند.

گوی او ایران را در کنار اسپانیا و پرتغال در گروه مرگ قرار  داد. این جمله ای بود که گری لینه کر انگلیسی که مجری مراسم بود بر زبان آورد. لبخند تلخ کیروش گواهی بود بر بهت قابل درک فیگو هزاران کیلومتر دورتر از کرملین و در استودیو برنامه نود که او هم هاج و واج فردوسی پور را نگاه می کرد.

اسپانیا و پرتغال چنان رعب آور است که هیچ کس مراکش را را ندید. شاید تنها خوش شانسی ما بازی اول با مراکش باشد که روی کاغذ ساده تر به نظر میرسد. نمیدانم گوردون بنگس انگلیسی را به خاطر قرعه پرتغال باید نفرین کرد یا مارادونای اسطوره ای را به خاطر قرعه اسپانیا؟! اما هیچکس به انذازه کافوی برزیلی برای ما بد یمن نبود. او ما را مخمصه ای قرار داد که یک طرف آن قهرمان اروپا و طرف دیگرش ماتادور ها با یک دوجین ستاره و تیکی تاکای معروفشان!

اما همه چیز تمام شد و ما با پرتغال و اسپانیا و البته مراکش هم گروه شدیم. شاید هم گروه مرگ برای ما گروه زندگی شود. شاید باز هم جمله به یادمانی "چقدر خوبیم ما" دوباره غرور آریایی مان را نوازش دهد. ما کریستیانو رونالدو رانداریم. ما اینیستا، راموس و موراتا را نداریم. اما ما کارلوس کیروش و بیست و سه جنگو جو وسرباز را داریم که چنان شخصیتی به تیم ما داده اند که هر گروهی را برایمان گروه زندگی میکند اگر خوب تدارک و ساپورت شود.

همانطور که ستاره ما(کیروش) امروز در مصاحبه بعداز  قرعه کشی گفت، ما به روسیه میرویم برای دفاع از عزت ایرانی مان.

نویسنده: بهرام اردشیری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48xb5m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به قطر می‌روم تا کی‌روش مرا ببیند