تاریخ انتشار: 1396/09/13 18:12
کد خبر: 170898

نامه هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به رئیس فیفا درباره تیم‌های عربستانی و اماراتی

هواداران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به رئیس فیفا نامه‌ای نوشته‌اند.
نامه هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به رئیس فیفا درباره تیم‌های عربستانی و اماراتی

هواداران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به جانی اینقانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نامه‌ای نوشته‌ و از او خواسته‌اند تا برای اختلافی که بین چهار کشور ایران، عربستان، قطر و امارات به وجود آمده راه‌حلی پیدا کند.

در نامه هواداران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به رئیس فیفا آمده است:

«رئیس عزیز فیفا، جانی اینفانتینو،

ما از جانب 60 میلیون هوادار پرشور و مشتاق باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی در ایران این نامه را می‌نویسیم که از شما درخواست دارند تا در امور کنونی یکی از کنفدراسیون‌های عضوتان یعنی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مداخله کنید.

در حالی این نامه را مستقیم به دفتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌نویسیم که می‌ترسیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر نتواند در برابر مداخله مقامات سیاسی در امور فدراسیون‌های فوتبال عربستان سعودی و حالا امارات متحده عربی مقابله کند.

امتناع باشگاه‌های عربستانی برای بازی مقابل نمایندگان ایران در کشور ایران در دو فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، نه تنها طرفداران ایرانی و عربستانی، بلکه طرفداران فوتبال آسیا را نیز از دیدن جدال بزرگ قبلی این تیم‌‌ها با حضور100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی تهران و 60 هزار هوادار در خانه تیم‌های عربستانی محروم کرده است.

رویدادهای اخیر در منطقه ما و آنچه که به نظر ما محاصره ناعادلانه دولت قطر است، پای باشگاه‌های امارات متحده عربی و قطر را نیز به این ماجرا کشانده است. از آنجایی که عمان احتمالاً تنها میزبان بی‌طرف است، اجرای برنامه بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2018 غیرممکن خواهد بود، اما این مسئله تاثیری ویرانگر بر فوتبال غرب آسیا خواهد گذاشت و این تنها منوط به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نمی‌شود که نتیجه قرعه‌کشی‌اش در تاریخ 6 دسامبر مشخص می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27xkbn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دو بازیکن استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند