تاریخ انتشار: 1396/09/23 21:30
کد خبر: 169329

اعتراضات قلعه نویی به تراکتور و یحیی/ ژنرالی که سربازانش را از دست داد

دست تقدیر چنان رقم زد که سرمربی «سرباز‌گیر» فصل پیش، تبدیل به سرمربی نگون‌بختی شود که سه بازیکنش را به دلیل خدمت سربازی از دستش بقاپند.
اعتراضات قلعه نویی به تراکتور و یحیی/ ژنرالی که سربازانش را از دست داد

تراکتورسازی بدون رقیب در زمینه جذب بازیکنان سرباز، پس از پایان محرومیتش از پنجره نقل و انتقالات برای جذب بازیکنان جدید اقدام می‌کند و در این میان تراکتوری‌ها به انتخاب بهترین‌های هر پست در بین بازیکنان لیگ می‌پردازند تا بازیکنان نیز با یک شرایط ویژه و دریافت پول قراردادی نظیر بازیکنان غیرسرباز دوران سربازی خود را سپری کنند.

امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل لیگ شانزدهم همین نقشی را بر عهده داشت که امروز یحیی گل‌محمدی به خاطرش کلی انتقاد می‌شنود. مربیان در این سیستم غلط سربازی رفتن بازیکنان، کاره‌ای نیستند که انتقادها به سوی آنها سرازیر می‌شود. مربی از مدیران باشگاهش بازیکن می‌خواهد و مدیران تراکتور نیز از رانتی که به آنها اعطا شده استفاده می‌کنند و بازیکنان خوب لیگ را به بهانه سربازی به تیم خود فرا می‌خوانند. انتقادی اگر هست باید به قوانین موجود در زمینه سربازی بازیکنان وارد شود.

در ایران قوانین سربازی بازیکنان ارجح بر قرارداد حرفه‌ای آنها با باشگاهایشان است. بنابراین وضعیتی بوجود آمده که بازیکن تحت قرارداد یک باشگاه بدون آنکه نیاز ببیند با باشگاه خود هماهنگ کرده یا به باشگاهش جواب پس دهد، از طریق مذاکره با تیم نظامی راهی آن تیم شود. عصبانیت مربیان و بازیکنان تیم‌هایی که بازیکنان‌شان به دلیل سربازی جدا شده‌اند از همین موضوع است. از اینکه نظر آنها اصلا اهمیتی ندارد و همین می‌شود که احساس می‌کنند مورد دستبرد قرار گرفته‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arvjl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قلعه نویی: باخت ذوب آهن به پرسپولیس چند علت داشت/ علی کریمی اگر حرفی می‌زند، دلش برای این مملکت می‌سوزد