تاریخ انتشار: 1396/10/02 17:34
کد خبر: 168030

پیامدهای نگران‌ کننده شکایت صمد مرفاوی از استقلال تهران

پیامدهای نگران‌ کننده شکایت صمد مرفاوی از استقلال تهران

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال با پخش ویدیویی از دستاوردهای مهدی تاج و همکارانش در یک سال گذشته آغاز شد. یکی از این دستاوردها حفظ 4سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود. تاج در سخنرانی‌اش هم مدعی شد که این سهمیه‌ها با تلاش شبانه‌روزی فدراسیون و وزارت ورزش در مدت دو هفته حفظ شده است. چند دقیقه بعد نوبت به سخنرانی وزیر رسید و او با خنده به تاج یادآوری کرد که پروسه حفظ سهمیه‌ها 40شبانه‌روز زمان برده است.

ادعای پیروزی در حفظ سهمیه‌های لیگ قهرمانان در شرایطی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌تازگی در نامه‌ای به صمد مرفاوی، غیرمستقیم به باشگاه استقلال هشدار داده که پرونده بدهی‌اش به این مربی را بررسی خواهد کرد. در متن نامه AFC به مرفاوی آمده بود: «نامه ارسال‌شده توسط شما در تاریخ 5دسامبر2017 را در تاریخ 6دسامبر2017 دریافت کرده‌ایم. آن‌طور که ما متوجه شدیم در یک درگیری حقوقی بین شما و باشگاه استقلال، این باشگاه به شما بدهکار است. در این زمینه تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.»

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال این نامه را چندان جدی نگرفته‌اند، با این وجود برخی شواهد نشان می‌دهد که با استناد به همین نامه می‌توان کنار گذاشتن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌بینی کرد. این نامه بعد از آن نوشته شده که فدراسیون فوتبال ایران به باشگاه استقلال مجوز حرفه‌ای داده و به عنوان باشگاهی که بدهی ندارد به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است. در واقع طبق ادعای فدراسیون فوتبال، استقلال مانند 3باشگاه دیگر ایرانی تا تابستان توانسته تکلیف همه بدهی‌هایش را روشن کند و رضایت طلبکاران را به دست بیاورد. نامه مرفاوی به کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعا را کاملا زیر سوال برده است. مرفاوی در این نامه به شکل زیرکانه‌ای سوالی پرسیده که باعث شده AFC مجبور به پاسخگویی شود. او آن‌طور که خودش می‌گوید از استقلال شکایت نکرده، فقط از کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسیده چگونه به باشگاهی که بدهکار است مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا داده شده است.

با انتشار نامه مرفاوی و پاسخ AFC، باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال ایران دچار یک چالش جدی شده‌اند. فدراسیون باید ثابت کند که مرفاوی راست نمی‌گوید. اما آیا ممکن است؟ او مدارکی دارد که نشان می‌دهد 7سال پیش کمیته انضباطی همین فدراسیون به نفعش رأی داده است. حتی نمی‌توان ادعا کرد که رسیدگی به این پرونده به کمیته استیناف سپرده شود. چطور ممکن است یک پرونده 7سال در کمیته استیناف خاک بخورد و به مرحله رأی نرسد؟

اگر ثابت شود حق با صمد مرفاوی است، پیش‌بینی می‌شود علاوه بر باشگاه استقلال پای فدراسیون فوتبال هم به عنوان متخلف به میان کشیده شود. در آن صورت احتمال کنار گذاشتن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و البته محرومیت فدراسیون فوتبال هم وجود دارد، چراکه فدراسیون نه‌تنها در 7سال گذشته حکم کمیته انضباطی را اجرا نکرده که به باشگاه استقلال لایسنس حرفه‌ای داده و به عنوان باشگاهی که بدهکاری ندارد به کنفدراسیون معرفی کرده است.

موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که اتفاقات مشابهی برای دیگر نماینده‌های ایران در لیگ‌قهرمانان آسیا بیفتد. نمایندگانی که به نظر می‌رسد به مانند استقلال روی کاغذ بدهی‌هایشان صاف شده است.

منبع: همشهری ورزشی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bwbz5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرفاوی: استقلالی ها فراموش نکنند با کلاهبرداری به آسیا را رفتند اما با کلاهبرداری نمی‌شود به مرحله بعدی صعود کرد