تاریخ انتشار: 1396/10/12 15:24
کد خبر: 166584

قراب: استقلالی که شفر درست کرده 120 دقیقه می‌تواند بازی کند/ ما آرزو نمی‌کنیم پرسپولیس ببازد

عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت:شفر کاری در تیم انجام داده که استقلال مثل تیم ملی شده و همه بازیکنان آرزو دارند که 10 دقیقه هم شده بازی کنند.
قراب: استقلالی که شفر درست کرده 120 دقیقه می‌تواند بازی کند/ ما آرزو نمی‌کنیم پرسپولیس ببازد

جواد قراب درخصوص عملکرد تیم استقلال طی هفته‌های اخیر و همچنین رضایت باشگاه استقلال از شفر صحبت‌های زیرا را انجام داد:

 

از عملکرد تیم طی هفته‌های اخیر که بدون شک راضی هستید.

صددرصد. استقلال طی هفته‌های اخیر هم خوب بازی می‌کند،‌هم گل می‌زند و هم گل نمی‌خورد، اما فوتبال بالا و پایین دارد و بازیکنان استقلال باید مراقب باشند غرور آنها را نگیرد. اگر از ابتدای مسابقات همدیگر را حمایت می‌کردند شاید الان وضعیت فرق می‌کرد اما مطمئنا اگر در بازی آینده مثل بازی‌های گذشته ظاهر شوند تراکتورسازی را هم می‌برند. 

نقطه قوت استقلال از نظر شما کجاست؟ 

تیم به آرامش کامل رسیده و شفر به خوبی می‌داند که از کدام بازیکن در کدام پست استفاده کند. بدن بازیکنان به اوج آمادگی رسیده و این استقلالی که من می‌بینم 120 دقیقه می‌تواند بازی کند. از طرفی بازیکنان انگیزه دارند که در جام جهانی حاضر شوند و کی‌روش آنها را انتخاب کند و شما می‌بینید دروازه‌بانی مثل حسینی چقدر عملکرد خوبی داشته است. وقتی هم یک تیم نتیجه می‌گیرد تمام عوامل باشگاه در آن سهیم هستند از هیات مدیره گرفته تا سرپرست و سرمربی بازیکنان. خود شفر هم دوست دارد تیمش برنده باشد، اما مهمترین اصلی که باعث موفقیت استقلال است این است که تیم استرس ندارد و میل به هجوم و حمله کردنش زیاد است. شفر این اصل را به استقلال تزریق کرده که بهترین دفاع حمله است چون او فهمیده تیم‌ها زیاد تفاوتی با هم ندارند. 

فاصله 14 امتیازی استقلال با پرسپولیس این روزها کری‌های خاصی را بین هواداران دو تیم ایجاد کرده اما استقلالی‌ها در صفحات مجازی معتقدند این تیم می‌تواند به پرسپولیس برسد، به نظر شما این درخواست و توقع احساسی نیست؟ 

غیرممکنی وجود ندارد، هر چیزی که شما فکرش را نمی‌کنید ممکن است در این دنیا بوجود بیاید، ما یک مربی داشتیم که می‌گفت روی کاغذ می‌نویسم که در بازی چه اتفاقی می‌افتد  اما بعضی مواقع هم نمی‌شود خیلی چیزها را پیش‌بینی کرد. پرسپولیس 14 امتیاز از استقلال جلو است و ما نمی‌توانیم بنشینیم و دعا کنیم که پرسپولیس ببازد و ما ببریم. این یک واقعیت است. هدف استقلال رسیدن به بالای جدول است و نباید از انگیزه بازیکنان و کادر فنی کم شود. ما هم آرزو نمی‌کنیم پرسپولیس ببازد. این قاعده فوتبال است که تیم‌های دیگر منتظر لغزش رقبا باشند. 

شما چقدر از عملکرد شفر طی هفته‌هایی که او به ایران آمده راضی هستید؟ 

ما به چشم می‌بینیم که او کار می‌کند و شرایط را طوری در تیم تنظیم کرده که بازیکنان در زمین ساکن نیستند،‌شفر استقلال را مثل تیم ملی کرده و همه آرزو دارند که 10 دقیقه هم شده برای این تیم بازی کنند، این یک واقعیت است ما می‌بینیم بازیکن می‌جنگد تا به تیم راه پیدا کند. حتی مهدی قائدی جوان تلاش می‌کند تا نظر شفر را جلب کند. شفر کاری کرده که رقابت در استقلال موجب می‌زند و نه اینکه بخواهد بازیکنان را به جان هم بیندازد بلکه کاری کرده که اگر بازیکن به زمین برود تمام تلاشش را انجام دهد تا نظر مثبت او را جلب کند. 

قرارداد او را که تمدید می‌کنید؟ 

مگر قرار بود تمدید نکنیم؟ استقلال با او نتیجه گرفته و وقتی شرایط تیم خوب است چرا باید دنبال یک مربی دیگر برویم. شفر در همین هفته‌ها نشان داده کارش را بلد است و ان‌شاءالله اگر در جام حذفی هم قهرمان شویم پاداشش را می‌گیرد که نوش جانش باشد. از قول ما بنویسید نه به دنبال جانشین شفر هستیم بلکه قرارداد او خود به خود تمدید می‌شود. 

این روزها بحث حضور امید نورافکن در شارلروای بلژیک است واکنش هیات مدیره به این موضوع چیست؟ 

خودم زمانی که جوان بودم آرزو می‌کردم که موفق شوم، اگر امید نورافکن انتقالش به سود باشگاه باشد و باشگاه هم از قبال انتقال او بتواند درآمدزایی کند چه اشکالی دارد اما از آن طرف هم باید در نظر بگیریم که باشگاه باید به فکر جایگزین این بازیکن باشد. به شخصه نظرم این است ما مانع پیشرفت بازیکن نیستیم و اگر قرار باشد یک بازیکن از استقلال به اروپا برود افتخارش برای ما است. این را هم بدانید عاشق بازی امید نورافکن هستم و اگر همه چیز دست من بود مانع پیشرفت او نمی‌شدم، حالا هم باشگاه باید بررسی کند تا ببینیم نحوه انتقال او و ماندنش به کجا می‌انجامد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l65o7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش تمرین استقلال/ جپاروف همچنان غایب؛ تبریک سال نو به خارجی های استقلال