تاریخ انتشار: 1396/10/13 20:22
کد خبر: 166376

دیدار با استقلال بزرگترین فرصت سرمربی تراکتورسازی!

علی کریمی آخرین ستاره تیم 2006 است که به جمع سرمربیان لیگ فوتبال ایران پیوسته است. پیش از او رضا عنایتی و قبل‌تر جواد نکونام بازیکنانی هستند که از آنها انتظار داریم مربیان بزرگی بشوند.
دیدار با استقلال بزرگترین فرصت سرمربی تراکتورسازی!

تیم سال 2006 سرشار از چهره‌های نخبه‌ای است که مثل جوان‌های سابق تیم‌ملی در سال 1978 خون تازه مربیگری در ایران خواهند بود. چهره‌هایی مثل وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا، سهراب بختیاری‌زاده، رحمان رضایی و ... بازیکنانی که در عالی‌ترین سطح فوتبالی ایران به میدان رفته و تشنه موفقیت در سرمربیگری هستند.

از بین بازیکنان سال 2006 اما دو نفر سابقه بیشتر و موفق‌تری دارند؛ علی دایی و یحیی گل‌محمدی. دایی که در فصل بعد از جام‌جهانی در هیات بازیکن ـ مربی سایپا را قهرمان کرد و به سرعت به سرمربیگری تیم‌ملی رسید و بعد از دو بار حضور در پرسپولیس حالا دوباره هدایت سایپا را برعهده دارد و یحیی گل‌محمدی بعد از سرمربیگری در نساجی، صبا، پرسپولیس، ذوب‌آهن واکسین حالا سرمربی تراکتورسازی است. تیمی که با مشکلات زیاد نیم فصل اول را آغاز کرد و حالا بعد از تقویت در بازار نقل و انتقالات امیدوار است بتواند با نتایج خوب در نهایت سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی را بگیرد.

گل‌محمدی در این سال‌ها بهترین سرمربی از بین بازیکنان هم‌نسل خود بوده. حضور کوتاه او در پرسپولیس خاطره‌انگیز و درخشان بود و یحیی در ذوب‌آهن هم تیمی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز ساخت و دو جام‌حذفی را به این تیم هدیه داد. در حالی که در لیگ هم ذوب‌آهن متوازن، چشم‌نواز و فوق‌العاده بود. گل‌محمدی در تمامی موفقیت‌ها مجتبی حسینی دستیار و رفیق همیشگی‌اش را به همراه دارد و این زوج با علاقه بی‌حدوحصرشان به فوتبال و کار با بازیکنان جوان موفقیت‌های بزرگی را برای نسل خود به ارمغان آورده‌اند.

حکایت امسال یحیی اما متفاوت از گذشته است و او در تراکتورسازی با مدیران باشگاه به چالشی جدی خورده است. گل‌محمدی که با تیم جوان و کم بنیه‌اش فصل را سخت شروع کرد به ناگاه تیم را بالا کشید اما مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها دوباره انرژی را از تراکتور گرفت تا نوسانات سرخپوشان تبریزی ادامه‌دارباشد. این تیم در نیم فصل با حضور 7 بازیکن تقویت شد اما تیم‌سازی با حضور بازیکنان جدید کار ساده‌ای نیست و گل‌محمدی در دو بازی حساس مقابل استقلال‌خوزستان در جام‌حذفی و پرسپولیس در لیگ‌برتر به اندازه کافی خوش شانس و برنده نبوده تا جایی که مدیریت باشگاه با انتشار بیانیه‌ای علیه وی، به نوعی خرج خود را سوا کرد و حالا شنیده می‌شود بازی استقلال آخرین فرصت گل‌محمدی است. اگرچه حرف‌های دیروز برانکو ایوانکوویچ در حمایت از شاگرد سابقش در تیم‌ملی شاید همه چیز را تغییر بدهد.

گل‌محمدی که با یک مصاحبه مودبانه به بیانیه مدیریتی تراکتور پاسخ داده با تمرکز تمام به دنبال آماده کردن تیم برای مسابقه استقلال است و در شرایطی که باز هم دو بازیکن کلیدی خود را به همراه ندارد، قطعا تیم خود را به امید پیروزی مقابل تیم استقلال متحول شده شفر به میدان خواهد فرستاد. او که احتمالا از حمایت حداکثری هواداران تبریزی نیز برخوردار خواهد بود، حتی اگر جمعه آخرین روز کاریش در تراکتور باشد، قصد دارد این کار را به نحواحسن انجام بدهد  و با خاطره‌ای خوش ماموریت را به اتمام برساند. برای او، دیدار روز جمعه یک مسابقه حیثیتی و بزرگ است، فرصتی برای اعلام حقانیت مربیان نسل 2006 که تاریخ‌سازهای قبلی را کنار می‌زنند و روی صندلی‌ها می‌نشینند، نسلی که فوتبال را جدی‌تر، دقیق‌تر و علمی‌تر نگاه می‌کند و قصد دارد کلیت فوتبال ایران را به سطحی بالاتر ارتقا بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39xwqo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 هافبک تراکتورسازی بازی با استقلال را هم از دست داد