تاریخ انتشار: 1396/10/15 02:06
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال
کد خبر: 166184

مصاف استقلال و پرسپولیس با حریفان؛ هیجان در تبریز، سکوت در آزادی در انقلاب انضباطی برانکو

در حساس‌ترین دیدار‌های هفته هجدهم لیگ برتر تراکتورسازی به مصاف استقلال می‌رود و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر پذیرای نفت تهران است.
 مصاف استقلال و پرسپولیس با حریفان؛ هیجان در تبریز، سکوت در آزادی در انقلاب انضباطی برانکو

در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر امروز (جمعه) 6 دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد که در مهمترین دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. در این بین پرسپولیس هم باید در ورزشگاه خالی به مصاف نفتی برود که این هفته مالک و سرمربی جدید خود را شناخت. در زیر نگاهی می‌اندازیم به دیدار های باقی‌مانده از هفته هجدهم لیگ‌ برتر.

 

تراکتورسازی - استقلال

تراکتورسازی بعد از شکست تلخ هفته قبل  در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس در شرایطی به مصاف استقلال خواهد رفت که شاید فقط یک برد بتواند این تیم و هوادارانش را آرام کند. مخصوصا اینکه صحبت‌هایی مبنی بر برکناری یحیی گل‌محمدی در صورت شکست در این بازی به گوش می‌رسد و از این‌ رو 3 امتیاز این مسابقه برای یحیی و تیمش از نان شب هم واجب‌تر است. مصدومیت امید عالیشاه در بازی با پرسپولیس بدترین اتفاق برای تیم تبریزی بود و او غایب بزرگ تیمش در بازی امروز هم خواهد بود.

در سوی مقابل استقلال در بهترین شرایط این فصل خود به مصاف تراکتورسازی می‌رود، اگرچه جپاروف و چشمی به دلیل محرومیت نمی‌توانند تیم‌‌شان را در بازی امروز همراهی کنند. استقلال این روز‌ها به قطاری می‌ماند که مسیر خود را پیدا کرده و با سرعت بالا در حال حرکت است و باید دید تیم یحیی می‌تواند این قطار را متوقف کند یا نه. برخی اعتقاد دارند عیار واقعی استقلال شفر در این بازی مشخص خواهد شد. از طرفی مربی آلمانی نیز می‌تواند امروز تیمش را به خوبی محک بزند تا با شرایط بهتری وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقابله با تیم‌هایی چون الهلال و العین شود.

 

پدیده - صنعت نفت آبادان

رضا مهاجری هفته‌هاست که تیمش را در بحران می‌بیند. بعد از کسر 6 امتیاز از تیم پدیده و متعاقب آن جدایی اکبر ایمانی از این تیم دیگر نمی‌شود از مهاجری انتظار داشت تا تیمش را برای کسب سهمیه در رقابت با تیم‌های دیگر قرار دهد. در حال حاضر تنها دغدغه سرمربی پدیده این است که تیمش را با یک برد از نظر روحی و روانی و عدم نتیجه‌گیری از بحران خارج کند. در آن‌سو صنعت نفت آبادان با شکست پر گل سایپا خیلی زود باخت سنگین به استقلال را فراموش کرد و خودش را در بین تیم‌های تقریبا بالای جدول حفظ کرد. اگرچه فراز کمالوند و شاگردانش هنوز دغدغه مالی دارند و حتی مصاحبه‌های تند کمالوند در حل مشکلات مالی تیمش چندان تاثیرگذار نبوده است.

 

ذوب‌آهن - پیکان

برد در دقایق پایانی مقابل گسترش فولاد در تبریز یک شوک مثبت برای قلعه‌نویی و تیمش بود. حالا این مربی امیدوار است تیمش بتواند به روز‌های خوبش برگشته و خود را به تیم‌های بالای جدول برساند. این تنها خواسته هواداران ذوب‌آهن از قلعه‌نویی است و باید دید این مربی در ادامه راه که با آغاز لیگ قهرمانان ناهموارتر هم می‌شود، چقدر موفق خواهد بود.

پیکان با مجید جلالی همچنان با دنده سنگین حرکت می‌کند. این تیم بعد از 7 برد پیاپی چهره یک تیم مدعی را به خود گرفت اما بعد از مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای پیرامون این تیم به یک‌باره نوار پیروزی‌های پیکان قطع شده و به تساوی و باخت تبدیل شد. جلالی با صحبت‌هایی که در نشست‌های خبری خود مطرح می‌کند، همچنان به آینده تیمش و تلاش برای کسب سهمیه آسیا امیدوار است.

 

سپیدرود - گسترش فولاد

جدال کریمی جوان و کریمی کارکشته در امر مربیگری می تواند در نوع خودش جالب باشد. سپیدرود با انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی جدید خود همه توجه‌ها را جلب کرد و بدون تردید از این هفته به بعد این تیم طرفداران بیشتری را به خاطر حضور جادوگر خواهد داشت. رشتی‌ها از این تغییرات استقبال خوبی کرده‌اند و در کنار این قضیه قطعا از سرمربی تیم‌شان انتظار نتیجه‌گیری هم دارند. گسترش فولاد نیز بعد از کسب نتایج درخشان با فیروز کریمی یک باخت تلخ در مقابل ذوب آهن در تبریز داشت و به نوعی نوار پیروزی‌هایش قطع شد. گسترش برای اینکه از بین تیم‌های در خطر سقوط کلا فاصله بگیرد به 3 امتیاز این بازی احتیاج دارد.

 

سایپا - استقلال خوزستان

به قول علی دایی 3 امتیاز این بازی از نان شب هم برای سایپا واجب‌تر است. سرمربی نامدار سایپا دلیل افت‌وخیز‌های تمام نشدنی تیمش را نداشتند هوادار، کم‌تجربگی بازیکنان و وجود مشکلات مالی باشگاهش دانسته اما در کنار این مسائل او می‌خواهد تیمش از مدعیان کسب سهمیه باشد.

سایپا در این فصل برد‌ها و شکست‌های غیر منتظره کم نداشته و از این‌ رو پیش‌بینی بازی‌های این تیم حتی برای هر پیشگویی هم سخت است. در طرف مقابل عبدالله ویسی خیلی وقت است که تیمش را در بحران می بیند و قهرمان دو فصل پیش لیگ برتر این فصل به یکی از مدعیان جدی سقوط به لیگ یک تبدیل شده است. باخت در این مسابقه ویسی به تیمش را به لیگ یک نزدیک‌تر خواهد کرد و باید دید این مربی می‌تواند با امتیاز تهران را ترک کند یا نه.

 

پرسپولیس - نفت تهران

بدون شک بی‌هیجان‌ترین بازی این هفته لیگ را پرسپولیس و نفت تهران برگزار خواهند کرد. از این جهت که قرار است این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شود. اتفاقات حاشیه‌ای دیدار قبل پرسپولیس مقابل تراکتورسازی با محرومیت تماشاگران این تیم همراه بود و سرخپوشان غیر از اینکه امروز تماشاگران خود را در اختیار نخواهند داشت، بشار رسن، گادوین منشا و فرشاد احمدزاده را هم در خدمت ندارند. درگیری لفظی شدید منشا و احمدزاده در تمرین روز گذشته (پنجشنبه) پرسپولیس منجر به خط خوردن آنها از لیست 18 نفراه بازی با نفت شد  رسن عراقی هم برای همراهی تیم المپیک عراق راهی کشورش شده است.

پرسپولیس با تمام این تفاسیر به هیچ عنوان دوست ندارد در بازی امروز امتیاز از دست بدهد و برانکو به همراه شاگردانش قهرمانی در لیگ تا پایان سال جاری را هدف‌گذاری کرده‌اند. نفت بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی در نهایت این هفته مالک جدید خود را شناخت و هومن افاضلی را نیز به عنوان سرمربی بالای سر خود دید. افاضلی به گفته خودش در روز‌های اخیر به دنبال این بوده که شاگردانش را از نظر روحی و روانی آماده کند اما در کنار این موضوع دفاع 5 نفره خطی را در تمرینات تیمش مرور کرده است. در واقع افاضلی قصد دارد از سیستم 1-4-5 در مقابل تیم تهاجمی پرسپولیس استفاده کند تا بلکه دروازه تیمش بسته بماند.

برنامه ادامه بازی‌های هفته هجدهم  لیگ  برتر به شرح زیر است:

جمعه 15 دی 1396

* تراکتورسازی تبریز- استقلال تهران/ ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 14:30

حسین زرگر- علیرضا ایلدروم- بابک داروی- محمد ملکی- ناظر: مسعود مرادی

* سایپا تهران- استقلال خوزستان/ ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 16:30

محمدرضا اکبریان- رحیم شاهین- علی دودانگه- علی میرغفاری- ناظر: رسول فروغی

* سپیدرود رشت- گسترش فولاد تبریز/ ورزشگاه سردار جنگل رشت‌- ساعت 15

محمدحسین زاهدی فرد- محمدرضا ابوالفضلی- محسن سلطانی- حسین زمانی- ناظر: زاهد بحرینی

* پدیده خراسان- صنعت نفت آبادان/ ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت 14:30

وحید کاظمی- تورج عیوض محمدی- علی اکبر عظیم پور- وحید صالحی- ناظر: بهرام مهرپیما

* پرسپولیس- نفت تهران/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16:30

رضا مهدوی- سعید قاسمی- جلیل شعرانی- پیمان فرخی مهر- ناظر: خداداد افشاریان

‌* ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15

مهدی مرجان‌زاده- سعید علی نژادیان - یعقوب سخندان -احمد موسوی - ناظرم: محمدعلی فروغی

نتایج دو دیدار انجام شده در هفته هجدهم لیگ عبارتست از:

پارس‌جنوبی جم صفر - سپاهان صفر

فولاد خوزستان یک - مشکی‌پوشان یک

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l6768

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال