تاریخ انتشار: 1396/10/16 12:37
کد خبر: 166025

رقابت 8 تیم برای کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

حداقل هشت تیم شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند.
رقابت 8 تیم برای کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

اگر پرسپولیس را جزو یکی از سه تیم بالایی جدول در پایان فصل بدانیم و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده کشورمان را نیز همچون قبل فرض کنیم، دو سهمیه باقی مانده برای آسیا خواهیم داشت. دو سهمیه ای که مدعی های بسیاری دارد؛ از پارس و فولاد که حالا در رده دوم و سوم حضور دارند تا استقلال و ذوب آهن که همیشه در قامت مدعی ظاهر شده اند. البته تیم هایی نظیر سپاهان و تراکتورسازی نیز به دنبال جمع و جور کردن خود و صعود به رده های بالایی جدول هستند و کسب سهمیه را جزو اهداف خود قرار داده اند.

هم اکنون فولاد خوزستان و پارس جنوبی با 32 و 31 امتیاز، دوم و سوم هستند. پس از آن ها استقلال، سایپا و پیکان با 4 امتیاز اختلاف قرار دارند. پارس جنوبی و پیکان تهران اگر عملکرد فعلی خود را ادامه دهند، بدون شک از این کورس کنار خواهند رفت و جای خود را به دیگر تیم ها خواهند داد.

پس از آن ها نیز ذوب آهن و گسترش فولاد با 26 امتیاز حضور دارند. این دو تیم در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و خود را کم کم به منطقه سبز جدول نزدیک کرده اند. دوئلشان را در هفته قبل، ذوب آهن برد تا حالا هر دو هم امتیاز و با 5 امتیاز اختلاف نسبت به پارس جنوبی در رده های هفتم و هشتم قرار داشته باشند.

البته صنعت نفت با 24 امتیاز نیز در رده نهم است و نمایش های این تیم نیز آبادانی ها را به ادامه لیگ امیدوار کرده است.

فراموش نکنیم از بین این هشت تیم، استقلال تهران و صنعت نفت آبادان در جام حذفی نیز شانس قهرمانی دارند و اگر یکی از آن ها هم قهرمان لیگ شود و هم جزو سه تیم بالایی باشد، در آنصورت تیم چهارم لیگ هم راهی لیگ قهرمانان خواهد شد.

 

برنامه بازی های این هشت تیم را در هفته نوزدهم می بینید:

پیکان – سپیدرود

گسترش فولاد – فولاد

سپاهان – ذوب آهن

استقلال – سایپا

صنعت نفت – پارس جنوبی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xqj7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همه ستاره‌هایی که احتمال دارد در نقل‌ و انتقالات زمستانی تیم‌ شان را ترک کنند