تاریخ انتشار: 1396/11/04 21:57
کد خبر: 163149

«شفر - مجیدی» می‌تواند به استقلال کمک کند

آرش برهانی مهاجم سابق استقلال هنوز درگیر گرفتن مطالباتش از باشگاه است.
«شفر - مجیدی» می‌تواند به استقلال کمک کند

آرش برهانی مهاجم سابق استقلال هنوز درگیر گرفتن مطالباتش از باشگاه است. او که برای انجام این کار به باشگاه رفته بود، دیداری هم با منصوریان؛ همبازی و سرمربی اسبق استقلال داشت. با وی در این باره، حضور مهاجم جدید و همچنین شرایط این روزهای قربانی همکلام شدیم.

شایعه شده به زودی سرمربی امید استقلال خواهید شد.

برای یکسری از کارهایم به باشگاه رفته بودم و بعد از پایان کارهایم وقتی بیرون آمدم متوجه شدم که برخی سایت‌ها این خبر را زده‌اند. باید بگویم هیچ صحبتی در مورد حضورم در تیم امید نشده و اگر این اتفاق در آینده بیفتد، در زمان مقرر درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهم کرد.

یک مهاجم خارجی در حال آمدن به استقلال است که در چهار سال اخیر چهار گل زده است.
این موضوع را من هم شنیده‌ام. اعتقاد دارم مهاجمی باید به استقلال بیاید که بتواند مشکلات گلزنی تیم را حل کند. در مورد ایشان باید بگویم با نظر علی‌آقا جباری هم‌عقیده هستم. در سال‌های اخیر مهاجمان خارجی زیادی به استقلال آمده‌اند اما مهاجمان داخلی کارایی بیشتری داشتند.

دو مهاجم استقلال؛ بیت‌سعید و شهباززاده از جمع تیم جدا شده‌اند.

نظر شفر سرمربی تیم بود که آنها از تیم جدا شوند ولی من همچنان اعتقاد دارم که هم بیت‌سعید و هم شهباززاده می‌توانستند به استقلال کمک کنند و درواقع شفر کمی عجله کرد. استقلال در سه جام در حال بازی کردن است و در آینده‌ای نزدیک بازی‌ها فشرده‌تر خواهد شد و طبق برنامه هر چهار روز یک بار این تیم باید به میدان برود و بازیکنان باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند. هرچقدر بازیکن بیشتری داشته باشید موفق‌تر خواهید بود.

مهاجمان فعلی استقلال می‌توانند مشکل این تیم را در خط حمله حل کنند؟

محسن کریمی، برزای، قائدی، جابر انصاری و شجاعیان همگی بازیکنان بزرگی هستند که در هر تیم دیگری بازی کنند نقش کلیدی خواهند داشت. به نظر من آنها می‌توانند مشکل استقلال را حل کنند.

به نظرت استقلال نیاز به بازیکن جدید دارد؟

من یک اعتقادی دارم و آن هم این است که از قدم گفته‌اند: «بازیکن خوب بیرون نمی‌ماند.» پس قطعا استقلال نمی‌تواند مهره خوبی جذب کند مگر آنکه بازیکنی از تیمش بخواهد جدا شود. بازیکن خارجی هم مثل هندوانه دربسته است و معلوم نیست بتواند در فوتبال ایران موفق شود. به همین دلیل زیاد با جذب بازیکن در نیم فصل موافق نیستم.

این روزها علی قربانی در استقلال تحت فشار است. توصیه‌ای به عنوان مهاجم قدیمی به او داری؟

به نظرم قربانی می‌تواند به استقلال کمک کند اما این را هم درنظر بگیرید که او نیاز به زمان دارد تا بتواند توانایی‌هایش را ثابت کند. علی فاکتورهای زیادی برای استقلال دارد. من به او توصیه می‌کنم که آستانه تحملش را بالا ببرد و ریکاوری خوبی قبل از بازی‌ها داشته باشد. من یک بازی به استادیوم رفتم و خیلی حرص خوردم و تازه فهمیدم هوادار روی سکو، در زمان بازی‌ها در چه وضعیتی است. هوادار هم حق دارد اما باید به قربانی هم زمان داد.

مجتبی جباری همبازی سابق شما از استقلال جدا شد.

من آخر نفهمیدم داستان جباری و استقلال چه بود! و چه اتفاقاتی بین او و باشگاه افتاد. اما باید بگویم مجتبی بازیکن بزرگی است و برای استقلال زحمات زیادی کشیده است.

زمانی که به باشگاه استقلال رفته بودید با منصوریان هم دیداری داشتید؟

نزدیک به دو ساعت در باشگاه با هم بودیم و 15 دقیقه در مورد فوتبال با یکدیگر صحبت کردیم؛ او به من گفت نمی‌دانستم بهترین گلزن تاریخ استقلال تو هستی! وگرنه سالی که به استقلال آمدم تصمیم دیگری در مورد تو می‌گرفتم. منصوریان این روزها در زندگی شخصی خودش است. او می‌گفت دلم برای فوتبال تنگ شده. من بچه فوتبال هستم و به زودی مربیگری را دوباره شروع خواهم کرد.

این روزها شایعه بازگشت مجیدی به مربیگری شنیده می‌شود.

فرهاد مجیدی یک استقلالی متعصب است. او در سال‌هایی که برای این تیم بازی کرده کمک‌حال تیم بوده، الان هم استقلال باید به او کمک کند تا در شروع دوران مربیگری موفق شود.

به نظرت شفر و مجیدی زوج خوبی برای استقلال خواهند بود؟

مجیدی بازیکن باتجربه‌ای است. با مربیان زیادی کار کرده و کلاس‌های مربیگری را هم سپری کرده و این به‌روز بودنش خیلی می‌تواند به استقلال کمک کند.

ماجرای طلبت به کجا رسید؟

با آقای توفیقی و افتخاری صحبت کردم. ان‌شاءا... به زودی حل می‌شود؛ آنها خیلی همکاری کردند.

دلت برای شماره 9 استقلال تنگ نشده است؟

اگر بگویم تنگ نشده، دروغ گفتم اما این پیراهن ارث پدری‌ام نبود. همان‌طور که ما جوان بودیم و این پیراهن را پوشیدیم الان هم باید این اتفاق دوباره بیفتد و جوان‌ها آن را بپوشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36rgjy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخواست عجیب برهانی از استقلال / مالیات من را بدهید!