تاریخ انتشار: 1396/11/04 23:16
کد خبر: 163138

منزوی: قانون می‌گوید پرسپولیس باید جریمه شود

کامران منزوی، از مدیران اسبق باشگاه استقلال با اطلاع از اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس پیرامون بازگشت مهدی طارمی به این تیم صحبت کرد.
منزوی: قانون می‌گوید پرسپولیس باید جریمه شود

کامران منزوی، از مدیران اسبق باشگاه استقلال با اطلاع از اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس پیرامون بازگشت مهدی طارمی به این تیم صحبت کرد.

 او معتقد بود فدراسیون باید به پرسپولیس به چشم یک تیم عادی نگاه کند تا بحث مصلحت‌اندیشی از بین برود.

*به عنوان فردی که در باشگاه استقلال سمت اجرایی داشته، رویکرد قانون در مواردی مشابه با اتفاقی که برای طارمی رخ داده چیست؟

همه این موارد در قانون پیش‌بینی شده است. ما یا باید در چنین مواردی مصلحت‌اندیشی کنیم یا قانون را به اجرا بگذاریم. اگر بخواهیم مصلحت‌اندیشی کنیم که اتفاقی رخ نمی‌دهد و همین منوالی که تا امروز بوده، ادامه خواهد یافت.

* اگر قانون اجرا شود چطور؟

اگر ما ادعا می‌کنیم که همه چیز در فدراسیون قانونی اجرا می‌شود، باید انتظار داشته باشیم بند بند قانون اجرا شود ولی اگر حتی یک بند آن را هم اجرا نکنیم دیگر سایر بندها هم بی‌ارزش می‌شوند.

* رویکرد قانون با چنین مواردی چیست؟

قانون تکلیف این مسائل را روشن کرده است. در ماده 74 آیین‌نامه انضباطی و در بند 4 آمده با اثبات جعلی بودن مدارک بازیکن در صورتی که جعل با اطلاع مسئولان باشگاه یا توسط آنان صورت گرفته باشد، بازیکن مربوطه مطابق بند 3 تنبیه می‌گردد و مقام رسمی پشتیبانی‌کننده موضوع در باشگاه نیز، حداقل شش ماه و حداکثر یک سال محروم می‌شود و اگر شرکت بازیکن در مسابقات به اعتبار جعل مدارک صورت گرفته باشد، کمیته انضباطی می‌تواند نتیجه را با رعایت ماده 22 به نفع حریف تغییر داده و بازیکن متخلف را نیز یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی کند. حالا بند 3 چه می‌گوید؟ در بند سه آمده؛ با اثبات جعلی بودن مدارک در صورتی که جعل و تحریف قبل از انتقال به باشگاه و بدون اطلاع باشگاه صورت گرفته باشد، فقط‌ فرد ذینفع مقصر بوده و در نتیجه تغییری حاصل نمی‌شود ولی‌ فرد خاطی حداقل شش مسابقه و حداکثر سه ماه از همراهی تیم محروم و تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی می‌شود.

* پس یعنی پرسپولیس باید کسر امتیاز شود؟

البته در بند 4 ماده 74 آمده کمیته انضباطی «می‌تواند»! وقتی این کلمه در متن می‌‌آید، یعنی گاهی هم می‌تواند این کار را نکند. در حقیقت این به نظر مستقیم کمیته بستگی دارد.

* شما به عنوان یک استقلالی چه خواسته‌ای از قانونگذار دارید؟

هرگز مایل به بروز اشکال در کار پرسپولیس که رقیب محترم استقلال است، نبوده و از این پس هم نیستم اما اتفاقاتی رخ داده که حیثیت فوتبال را خدشه‌دار می‌کند و برای همین از مسئولان خواستارم قانون را هرچه هست، رعایت کنند تا مبادا حقی از استقلال ضایع نشود. خواهشم از مدیران فدراسیون این است که به پرسپولیس به چشم یک تیم لیگ دویی یا هر تیمی غیر از آن نگاه کنند و فکر می‌کنم در آن صورت قانون بهتر اجرا شود!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nbe6k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال مثل بایرن مونیخ است/ حسینی باید گلر ایران در روسیه باشد