تاریخ انتشار: 1396/11/06 11:27
کد خبر: 162932

آکادمی پرسپولیس گنجی که در دسترس نیست!

تیم‌های فوتبال پایه پرسپولیس در صورت توجه مسئولان می‌توانند پشتوانه سازی خوبی برای تیم بزرگسالان باشند.
آکادمی پرسپولیس گنجی که در دسترس نیست!

 باشگاه های حرفه ای درصدد هستند که به جای خرید بازیکن از تیم های دیگر و صرف هزینه های گزاف از بازیکنان تیم های پایه و آکادمی فوتبال خود استفاده کنند. این کار نه تنها باعث سود آوری کلان در فروش بازیکن به تیم های دیگر می شود بلکه ستاره هایی هم به تیم بزرگسالان تحویل داده می شود. همین موضوع باعث صرفه جویی اقتصادی فوق العاده ای برای تیم ها می شود.

نمونه بارز این موضوع کریس رونالدو است که در آکادمی اسپورتینگ پرورش یافت و با درآمد ۲۰۰ برابری راهی منچستر یونایتد شد، اما در فوتبال ایران به فوتبال پایه توجهی نمی شود.

به طور مثال پرسپولیس هر سال پول های زیادی صرف خرید بازیکن می کند، اما این باشگاه می توانست به جای خرید بازیکنان میلیاردی، تیم های پایه خود را متحول کند. باشگاه پرسپولیس ۲ فصل پیش برای خرید بیرانوند و امیری نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه کرد که اگر این ۳ میلیارد را خرج پایه های این باشگاه می کرد در حال حاضر چند بازیکن همانند بیرانوند و امیری در تیم خود داشت. این باشگاه می توانست بازیکنان طراز اول را برای تیم بزرگسال خود نگه دارد و سایر بازیکنان را به تیم های دیگر بفروشد.

پرسپولیس در هنگام قرارداد بستن حرفه ای شده است و اصول و قواعد حرفه ای گری فقط در همین مورد اجرا می شود. ارتش سرخ روز های سخت و بحرانی را سپری می کند چرا که از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. همین موضوع باعث شده است که به دنبال حفظ بازیکنان فعلی خود باشد تا با کمبود بازیکن مواجه نشود.

به طور حتم بازیکنان فعلی پرسپولیس مبلغ چند برابری برای تمدید قراردادشان می خواهند و این اتفاق ضربه سنگینی بر پیکره پرطرفدارترین تیم پایتخت وارد می کند و گرشاسبی سرپرست باشگاه هم متحمل هزینه های گزافی می شود.

اگر باشگاه پرسپولیس یک آکادمی مجهز و حرفه ای داشت بدون توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی، بازیکنان رده پایه را در اختیار برانکو قرار می داد تا با خیال راحت فصل پیش رو را آغاز کند. تیم های پایه همواره پشتوانه خوبی برای تیم های بزرگسال هستند، اما در ایران به تنها جایی که توجه نمی شود به تیم های پایه است. مدیران پرسپولیس می توانند یک مربی خوب برای تیم های پایه خود به خدمت بگیرند تا بهره آن را در این مقطع حساس می بردند، اما نتیجه گیری و کسب پیروزی در بازی ها باعث شده است که مسئولان این تیم واقعیت را نبینند و از تیم های پایه خود غافل شوند. همین موضوع باعث شده که پرسپولیسی ها امروز گرفتار بهانه گیری های ستاره های پوشالی خود از جمله مهدی طارمی شوند.

این اتفاق می تواند تلنگری برای فوتبال ایران باشد چرا که با این بدهی های خارجی، محرومیت بعد از تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس یقه تیم های دیگر را هم می گیرد. پرسپولیس هم فصل سختی خواهد داشت و تیم های دیگر باید درس عبرت بگیرند تا با بها دادن به تیم های پایه و تشکیل یک آکادمی خوب آینده خود را تامین کنند، اما افسوس که فوتبال نتیجه گرا دست مدیران فوتبال را بسته است.

تیم آرسنال در لیگ انگلیس هرگز به قهرمانی فکر نمی کند و هدف مسئولان این تیم پرورش بازیکن است که با فروش به تیم های دیگر خود را در میان تیم های پر درآمد قرار بدهد چرا مدیران تیم های پرطرفدار ما نباید تفکر مسئولان آرسنال را داشته باشند و با پشتوانه سازی به درآمد های کلان دست پیدا کنند.

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پرسپولیس باید تیم پایه داشته باشد تا در زمان محرومیت نقل و انتقالاتی بتواند از بازیکنان جوان در تیم بزرگسال استفاده کند. تعدادی از بازیکنان پایه باید زیر نظر برانکو آموزش ببینند تا در آینده کمک حال تیم باشند.

او ادامه داد: من به همراه حسین عبدی تیم های پایه پرسپولیس را ۳ سال قبل تشکیل دادیم و ۴۰-۵۰ بازیکن با استعداد انتخاب کردیم، اما اکنون خبری از آن تیم نیست و مشخص نشد بازیکنان پرورش یافته در کدام تیم ها فعالیت می کنند.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیم های مطرح دنیا سرمایه گذاری عظیمی برای تشکیل تیم های پایه می کنند و ما هم باید اقدامات آن ها را الگو خود قرار بدهیم و با تشکیل تیم های پایه برای تیم بزرگسالان خود پشتوانه سازی کنیم.  با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی قرار شد که تیم های پایه تقویت شوند تا در آینده از بازیکنان با استعداد در تیم بزرگسالان استفاده شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eeb66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیامک نعمتی جمعه یا گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد