تاریخ انتشار: 1396/11/06 13:57
کد خبر: 162895

دبل برانکو؛ یا امروز یا هیچ وقت!

مجید جلالی امروز فرصت دارد تا یک نقطه تاریخی را در کارنامه برانکو با پرسپولیس ثبت کند.
دبل برانکو؛ یا امروز یا هیچ وقت!

 امروز از چارچوب رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر تیم های پیکان و پرسپولیس به مصاف هم می روند. این بازی تقابل تیم صدرنشین لیگ با تیمی است که با دو بازی کمتر در رده هشتم جدول قرار دارد.

شاگردان برانکو که در هفته های اخیر صلابت نیم فصل اول را از خود نشان نداده اند، امروز تحت فشار هستند که نتیجه بازی هایی مثل گسترش فولاد و نفت تهران را جبران کنند.

در سمت مقابل پیکان هم پس از هفته ها ناکامی، هدفی جز برد مقابل پرسپولیس نخواهد داشت. مجید جلالی با پیکان در نیم فصل اول رکورددار پیروزی های متوالی در لیگ هفدهم شد اما به یکباره تیم او دچار افتی محسوس شد و در حال حاضر هشت هفته است که پیکان رنگ برد را ندیده است.

اما نکته جالب در بازی امروز این است که در صورت پیروزی شاگردان جلالی مقابل پرسپولیس، اتفاقی جالب در رزومه پروفسور کروات ثبت می شود. برانکو ایوانکوویچ از هفته های پایانی لیگ چهاردهم روی نیمکت پرسپولیس نشست. در بازی های ابتدایی نتایج پرسپولیس متوسط بود و پایان لیگ چهاردهم در واقع شروع کار برانکو با سرخ ها بود.

در نیم فصل اول لیگ پانزدهم که برای پرسپولیسی ها از هر لحاظ ناخوشایند آغاز شد، برانکو مقابل استقلال خوزستان، سپاهان، ذوب آهن و سایپا شکست خورد. پس از باخت مقابل سایپا اما تیم پرسپولیس به طرز جالب توجهی متحول شد و علاوه بر ارائه بازی های بسیار جذاب، نتایج خوبی هم کسب کرد. تنها شکست پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم مقابل نفت علیرضا منصوریان بود که به نوعی قهرمانی را هم از تیم برانکو گرفت. بدین ترتیب در لیگ 94-95 پرسپولیس برانکو مقابل هیچ تیمی دبل نشد.

پرسپولیسی ها لیگ شانزدهم را به گونه ای متفاوت شروع کردند. تیم برانکو در فصل گذشته با خط دفاعی مستحکم و احتیاط بیشتر در خط حمله در لیگ حضور پیدا کرد. تنها شکست نیم فصل اول این تیم مقابل ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اتفاق افتاد. نیم فصل دوم اما برای سرخپوشان کمی متفاوت بود و صنعت نفت، استقلال و سیاه جامگان تیم هایی بودند که موفق به شکست تیم برانکو شدند. بدین ترتیب تیم ایوانکوویچ در لیگ 95-96 هم مقابل هیچ تیمی در دیدارهای رفت و برگشت بازنده نبود.

در فصل جاری هم شرایط پرسپولیس تقریبا مانند سال گذشته است. بدین صورت که تنها تیمی که موفق به کسب 3 امتیاز مقابل پرسپولیس شده، پیکان بوده است. مجید جلالی و شاگردانش در روز 26 شهریورماه سال جاری در ورزشگاه آزادی با یک ضربه ایستگاهی که در نخستین دقایق بازی به ثمر رسید، پرسپولیس را شکست دادند. حالا تنها فرصت برای دبل شدن برانکو در اختیار جلالی قرار دارد تا در روزهایی که تیمش اصلا شرایط ایده آلی ندارد، یک رکورد خاص را به نام خود رقم بزند. اگر جلالی امروز موفق به چنین کاری نشود، طلسم دبل نشدن پرسپولیس برانکو، به سه سال افزایش خواهد یافت.

باید دید در بازی امروز برانکو برای اولین بار در فوتبال ایران دبل می شود یا اینکه این رکورد پروفسور با کسب امتیاز در بازی امروز، سه ساله خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zzy6j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافع سیاه‌جامگان به نفت مسجدسلیمان پیوست
اختصاصی|