تاریخ انتشار: 1396/11/07 23:23
کد خبر: 162656

می‌خواستیم به نشانه اعتراض، پنالتی خود را بیرون بزنیم!

یکی از پرسروصداترین و در عین حال پرگل‌ترین مسابقات هفته بیست‌ویکم پنج‌شنبه گذشته در استادیوم آزادی برگزار شد.
می‌خواستیم به نشانه اعتراض، پنالتی خود را بیرون بزنیم!

استقلال تهران که با نتیجه 2 بر صفر جدال رفت را به پارس‌جنوبی واگذار کرده بود، در دیدار برگشت به دنبال انتقام و جبران آن نتیجه بود که موفق به این کار شد. البته در این میان قضاوت رضا کرمانشاهی و کمک‌هایش هم مورد اعتراض جمی‌ها قرار گرفت و...

پس از پایان این مسابقه در حالی با مهدی تارتار همکلام شدیم که کماکان از داور بازی شاکی و دلخور بود.

*فکرش را می‌کردید در تهران 4 گل از استقلال بخورید؟

اصلاً و ابداً! نباید هم ۴ گل می‌خوردیم و حداکثر این مسابقه باید مساوی می‌شد. متأسفانه رضا کرمانشاهی داور مسابقه در حد این بازی نبود و سرنوشت دیدار را عوض کرد.

*منظور شما پنالتی استقلالی‌ها بود؟

شک نکنید خطای پژمان منتظری روی روح‌ا... سیف‌اللهی به مراتب پنالتی‌تر از پنالتی‌ای بود که داور به خاطر خطا روی مهدی قائدی برای استقلال گرفت. مدافع ما حمدی‌نژاد اصلاً کاری نکرد و نمی‌دانم روی چه حسابی داور برای میزبان پنالتی گرفت.

*اما به روح‌ا... سیف‌اللهی به دلیل تمارض، کارت زرد هم نشان داد که اعتراض شدید شما را به همراه داشت. چرا؟

مطمئن بودم منتظری دست گذاشت و سیف‌اللهی را هل داد. اولاً باید پنالتی می‌گرفت و اگر هم پنالتی نگرفت، چرا کارت زرد داد؟ چرا به خاطر تمارض به قائدی کارت نداد؟ چون سیف‌اللهی عضو تیم پارس‌جنوبی جم بود؟! آیا معنای قضاوت عادلانه این است؟ من نمی‌گویم عمدی بوده اما تصمیمات داور کاملاً سرنوشت بازی را به نفع استقلال عوض کرد. مطمئن باشید اگر ما 11 نفره بودیم، بباز استقلال نبودیم.

*شما می‌خواستید تیم خودتان را در دقیقه 21 و پس از اخراج سیف‌اللهی بیرون بکشید؟

نه، چه کسی گفته است؟

*گزارشگر بازی گفت چون ما از تلویزیون تماشا کردیم.

هرگز نخواستم تیم را از زمین بیرون بکشم. عصبانی بودم که چرا داور مسابقه آن تصمیم عجولانه و سختگیرانه را گرفت ولی یک لحظه بچه‌ها را صدا زدم تا صحبت کنم. کمی می‌خواستم آرامش به تیم بدهم هرچند...

*هرچند چی؟!

چه بگویم؟ این راهش نیست. آقای فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های ما ندارد. اشتباهات داوری بیداد می‌کند و او هم فقط به حمایت از زیرمجموعه‌اش می‌پردازد. نمی‌دانیم صدای‌مان را به گوش چه کسی برسانیم؟ بالاخره یکی باید در فدراسیون پیدا شود که جلوی این بی‌عدالتی و حق‌خوری‌ها را بگیرد.

*پس از اخراج روح‌ا... سیف‌اللهی به مهدی قائدی چه گفتید؟

از او پرسیدم که آیا واقعاً سیف‌اللهی او را زده است؟ من که متوجه چیزی نشدم. به نظرم اخراج بازیکن ما خیلی سختگیرانه بود. متأسفانه داوری و همه چیز به سود استقلال رقم خورد.

*راستی در کنفرانس خبری پس از بازی به اصفهانیان گفته‌اید از کمیته داوران برود؟

گفتم یا داوری فوتبال ایران را درست کند یا نمی‌تواند برود. این حرف من تنها نیست. اغلب مربیان ایرانی همین حرف را می‌زنند. می‌توانید خودتان به تک‌تک مربیان لیگ برتری زنگ بزنید و در خصوص داوری‌های فصل و عملکرد آقای اصفهانیان بپرسید.

*این چندمین پنالتی بود که پارس‌جنوبی جم در این فصل خراب کرد. خود همین امید سینک هم تا جایی که یادمان می‌آید یکی، دو پنالتی دیگر هدر داده بود. چرا دوباره این مسئولیت را به او واگذار کردید؟

یک چیزی به شما بگویم. ما حتی تصمیم دیگری گرفته بودیم. می‌خواستیم به نشانه اعتراض به داوری، پنالتی خودمان را بیرون بزنیم که...

*چرا این کار را نکردید و به دستان رحمتی زدید؟

گفتم که یک لحظه می‌خواستیم چنین تصمیمی بگیریم تا شاید حداقل این‌جوری حرف‌مان و درددل‌مان را بشنوند.

*ببخشید که بعد از این باخت مزاحم شما شدیم. اگر حرف خاصی دارید، در خدمتیم؟

ممنونم از شما، دعا کنید روزی داوری فوتبال این مملکت درست شود. هرچند با حمایت کورکورانه امثال آقای رضا غیاثی از داوران پراشتباه، بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eebxp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چهره ویژه دیدار امروز استقلال - پارس جنوبی؛ داور و اشتباهای پی در پی!