تاریخ انتشار: 1396/11/09 13:30
کد خبر: 162418

شاگردان شفر مراقب سلاح مرگبار صنعت نفت باشند

استقلال و صنعت نفت دیگر امیدی به لیگ برتر ندارند و حالا نگاه هر 2 تیم به جام حذفی است.
شاگردان شفر مراقب سلاح مرگبار صنعت نفت باشند

وینفرد شفر و فراز کمالوند طی هفته‌های اخیر بارها و بارها از جام حذفی به عنوان هدف اول و اصلی خود نام برده‌اند و همین مسئله حساسیت‌های بازی فردای 2‌‌ تیم در نیمه‌‌ نهایی این رقابت‌ها‌‌‌ را دوچندان کرده است. استقلال چند هفته پیش در لیگ توانست صنعت نفت را با 4 گل شکست دهد و حالا در آبادان با تکرار یک پیروزی، آبی‌های تهران خود را در فینال جام حذفی خواهند دید و شفر هم اولین فینال ایرانی خود را تجربه خواهد کرد.

البته استقلالی‌ها برای رسیدن به این هدف باید قبل از هر‌ چیز مقابل ضربات ایستگاهی زردپوشان آبادان ایستادگی کنند. صنعت ‌نفت در لیگ و جام حذفی امسال تیمی بوده که از ضربات آزاد به خوبی استفاده کرده و ضربات ایستگاهی لوسیانو پریرا و کرار جاسم و همچنین ضربات تمام‌کننده مگنو باتیستا نشان از تبحر شاگردان کمالوند در استفاده از ضربات آزاد دارد.
اولین گل صنعت ‌نفت در لیگ هفدهم مقابل همین استقلال و از روی یک ضربه ایستگاهی توسط کرار به ثمر رسید. در هفته دوم صنعت باز‌هم روی 2 ضربه ایستگاهی دروازه سایپا را باز کرد‌. در دقیقه 31 ارسال زیبا و دقیق کرار جاسم توسط مدافعان برگشت داده شد و در برگشت حسین بغلانی گل تساوی را به ثمر رساند‌. در دقیقه‌ ٦٨ با‌زهم ضربه‌‌ای پشت محوطه جریمه نصیب آبادانی‌ها شد و این ‌بار هم پریرا پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه‌ دیدنی گل تساوی را وارد دروازه اخباری کرد.
در هفته سوم هم صنعت 2 بار دروازه پدیده را باز کرد که گل اول زردپوشان باز هم با ارسال عالی کرار از روی ضربه آزاد و ضربه تمام‌کننده آگوستو سزار به ثمر رسید. در هفته چهارم صنعت ‌نفت 2- یک به پارس باخت اما تک گل آبادانی‌ها باز‌هم از روی ضربه آزاد بود‌. ارسال دیدنی کرار جاسم از روی یک ضربه شروع مجدد و ضربه سر محکم لوسیانو پریرا باعث لرزاندن تور دروازه پارس‌جنوبی در دقایق اولیه بازی شد. سریال ضربات ایستگاهی منجر به گل آبادانی‌ها از هفته پنجم قطع شد و تا هفته نهم ادامه داشت. در هفته دهم مقابل ‌مشکی‌پوشان باز‌هم زردپوشان با تک گل خود از روی ضربه ایستگاهی‌(پنالتی) توانستند از سد ‌مشکی‌پوشان عبور کنند.
در هفته دوازدهم و بازی مقابل پیکان باز‌هم شاهد همین داستان بودیم و‌ در دقیقه ۳۷ تیم صنعت ‌نفت آبادان روی یک کار تمرین شده ایستگاهی موفق شد با ضربه‌ زیبای ابراهیم‌زاده به گل تساوی برسد‌. در این صحنه بازیکنان صنعت نفت به جای شوت، مدافعان حریف را فریب دادند و‌ با پاس بازی را آغاز کردند و در ادامه هم ابراهیم‌زاده مدافع چپ صنعت نفت به زیبایی و‌ با دقت بالایی توپ را به زاویه مخالف نیازمند فرستاد. هفته بعد در پیروزی 3-2 مقابل سپاهان هم هر 3 گل آبادانی‌ها از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسید. هفته چهاردهم باز هم تک گل صنعت از روی ضربه ایستگاهی(پنالتی) به ثمر رسید. هفته بعد مقابل استقلال‌خوزستان هم تک گل آبادانی‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید‌. کرنر کرار جاسم از سمت راست در محوطه جریمه به دستان وحید نامداری برخورد کرد تا داور بازی نقطه پنالتی را نشان بدهد‌. حسین بغلانی مدافع باتجربه این تیم با یک ضربه دقیق و بر‌خلاف جهت حرکت شیخ‌ویسی توپ را وارد دروازه کرد. در هفته نوزدهم مقابل پارس یک‌بار دیگر شاهد هنر آبادانی‌ها در ضربات ایستگاهی بودیم و این‌ بار ارسال از جناح راست و ضربه آگوستو سزار تور ‌دروازه پارسی‌ها را لرزاند.
در آخرین بازی صنعت نفت در لیگ باز‌ هم ضربات ایستگاهی سلاح اصلی و کشنده زردپوشان آبادان بود و آن‌ها 2 گل از 3 گل خود به سپیدرود را از روی ضربات آزاد به ثمر رساندند. ابتدا در دقیقه 34 ‌صنعت نفت آبادان‌، پشت محوطه جریمه سپیدرود صاحب ضربه ایستگاهی شد که لوسیانو پریرا با یک ضربه آزاد زیبا‌، دروازه سپیدرود را باز کرد. 2 دقیقه بعد آبادانی‌ها از سمت راست صاحب ضربه کرنر شدند و مثل همیشه کرار جاسم توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و مگنو‌ باتیستا با استفاده از شلوغی محوطه جریمه‌، گل دوم را برای نفت آبادان به ثمر رساند‌. فراموش نکنید که تک گل صنعت ‌نفت در جام حذفی مقابل پرسپولیس هم از روی ضربات ایستگاهی به دست آمد و روی ارسال کرنر توسط کرار این عبدا...زاده بود که توانست در میان بهت بیرانوند دروازه را با ضربه سر باز کند. با احتساب بازی‌های جام حذفی، آبادانی‌ها 27 بار ‌دروازه رقبا را باز کرده‌اند که 18‌‌گل از روی ضربات آزاد به ثمر رسیده‌؛ یعنی 67 درصد از گل‌ها! به این ‌ترتیب در بازی فردا استقلال برای بردن قبل از هر چیز باید حواسش به ضربات آزاد حریف باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rjkxw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان نشست خبری شفر و کمالوند مشخص شد