تاریخ انتشار: 1396/12/01 00:10
کد خبر: 159284

دلیل علاقه شدید برانکو به دو بازیکن ثابت این فصلش مشخص شد

اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر از هر زمان دیگری دلیل علاقه شدید برانکو به دو بازیکن ثابت این فصلش را مشخص کرد.
دلیل علاقه شدید برانکو به دو بازیکن ثابت این فصلش مشخص شد

 اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر از هر زمان دیگری دلیل علاقه شدید برانکو به دو بازیکن ثابت این فصلش را مشخص کرد.

 بجز بیرانوند دروازه‌بان، شجاع خلیل‌زاده و محسن ربیع‌خواه این فصل رکورددار دقایق بازی در پرسپولیس هستند. برانکو با وجود موفقیت زوج سیدجلال و انصاری در فصل گذشته، ابتدای فصل شجاع خلیل‌زاده را خرید و محسن ربیع‌خواه را هم به عنوان هافبک دفاعی اصلی تیمش انتخاب کرد. با توجه به نقش پررنگ خلیل‌زاده روی گل‌های خورده پرسپولیس و اشتباهات گاه و بی‌گاه ربیع‌خواه، انتقادات زیادی از این تصمیم برانکو می‌شد اما حالا، بهتر می‌توان فهمید چرا برانکو تا این حد روی بازی دادن به این دو نفر اصرار دارد.

در بازی پرسپولیس و نسف قرشی، بیرانوند طبق معمول روز آرامی را گذراند و حریف، قفط یک بار از داخل محوطه تونست ضربه داخل چارچوب بزند. اتفاقی در بسیاری از بازی‌های این فصل لیگ برتر به شکل اغراق آمیزتری افتاده و مدافعان پرسپولیس حتی یک بار هم اجازه ندادند ضربه‌ای به سمت چارچوب‌شان زده شود. رسیدن به این کارنامه موفق دفاعی، نیاز به اکت‌های پرتعداد بازیکنان تدافعی تیم دارد. واکنش‌هایی که اجازه ندهد حریف در شرایط مناسب به سمت دروازه پرسپولیس ضربه بزند و رکورددار این اکت‌ها در پرسپولیس برانکو، خلیل‌زاده و ربیع‌خواه پسران جدیدش در این فصل هستند.

شجاع خلیل‌زاده با ۲۴ واکنش دفاعی، رکورد فوق العاده‌ای مقابل نسف قرشی داشت. تعداد واکنش‌های دفاعی او، بیشتر از دو برابر سیدجلال با ۱۱ واکنش دفاعی بود. شجاع ۵ تکل موفق زد، ۳ بار پاس‌های حریف را قطع کرد، ۷ دفع توپ موفق داشت، ۷ بار توپ را از حریف پس گرفت و فقط ۲ بار تکل‌هایش ناموفق بودند. سیدجلال، محرمی، ماهینی و انصاری، بر خلاف شجاع هیچ اشتباهی نداشتند اما هیچکدام، حتی نصف او هم نتوانستند حملات حریف را دفع کنند. مهمتر اینکه از واکنش‌های پرتعداد شجاع، فقط ۵ تای آن‌ها داخل محوطه بود و او ۱۹ بار، قبل از اینکه حریف وارد محوطه شود مانع آن‌ها شد.

23

تمام ۷ تکل و ۷ بار بازپس‌گیری توپ توسط شجاع، خارج از محوطه بودند

بعد از شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه نزدیک‌ترین عملکرد را به او در اکت‌های دفاعی داشت. ربیع‌خواه که معمولا تکل نمی‌زند، در این بازی هم فقط یک تکل موفق داشت و دو بار هم تکل‌هایش ناموفق بودند. برخلاف تکل‌های ربیع‌خواه، دیگر عملکردهای دفاعی او کاملا قابل قبول بود. ربیع‌خواه دو بار پاس‌های حریف را قطع کرد، دو بار دفع توپ موفق داشت و بهترین بخش عملکردش، به گرفتن توپ از حریف مربوط می‌شد که ۱۰ بار توانست به صورت موفق مالکیت توپ را از حریف گرفته و به پرسپولیس بدهد. ۱۷ واکنش دفاعی، که ۱۵ تای آن‌ها موفق بودند.

24

نقاطی که ربیع‌خواه در آن مالکیت توپ را از حریف بازپس‌گیری کرد

برای تیمی که در تمام طول بازی، بعد از دست دادن توپ روی حریف فشار می‌آورد و وینگر چپش ۱۰ بار در دفاع شرکت می‌کند، داشتن بازیکنانی که در تمام جریان مسابقه فشار روی حریف را حفظ کنند اهمیت زیادی دارد. کاری که شجاع و ربیع‌خواه، رکورددار آن در تیم برانکو هستند و حتی ضریب اشتباهات بالاترشان از سایر بازیکنان، باعث نمی‌شود سرمربی پرسپولیس حاضر شود از آن‌ها که مجموعا بیشتر از ۴۰ واکنش دفاعی فقط در یک مسابقه داشته‌اند، چشم‌پوشی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l966e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هیچکس فکر نمی کرد این بازیکن مهره تاثیر گذار برانکو شود!