تاریخ انتشار: 1396/12/02 19:27
کد خبر: 159047

حقیقت تلخی که نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانان با آن مواجه هستند

دیدارهای نمایندگان ایران در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته به پایان رسید و یک برد و یک باخت دیگر برای تیم های ایرانی ثبت شد.
حقیقت تلخی که نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانان با آن مواجه هستند

در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نتایج نمایندگان ایران به گونه ای رقم خورد که ضعیف ترین عملکرد نمایندگان پس از سال ۲۰۱۰ به حساب می آید. تیم های ایرانی که در هفته نخست تنها ۴ امتیاز کسب کردند، در هفته دوم ۶ امتیاز به اندوخته های خود اضافه کردند تا جمع امتیازات هر چهار نماینده ایران تا پایان هفته دوم به ۱۰ امتیاز برسد. این عملکرد ضعیف در حالی رقم خورد که تیم های ایرانی معمولاً شروع خوبی در این رقابتها داشته و نتایج ضعیف آنها اغلب در هفته های پایانی و حساس مرحله گروهی به دست می آمد.

در فصل جاری تیم های اماراتی هم عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشته و ۴ نماینده این کشور از ۸ بازی تنها ۵ امتیاز کسب کرده اند. همچنین عربستان و ازبکستان با ۲ تیم به ترتیب ۷ و ۶ امتیاز به دست آورده و بهترین نتایج را هم تیم های قطری (۴ تیم) با ۱۷ امتیاز داشتند.

کسب تنها ۱۰ امتیاز از ۸ بازی عملکرد آماری ضعیفی است که پس از ۹ سال بار دیگر تکرار شد؛ آخرین دوره ای که تیم های ایرانی در پایان هفته دوم عملکرد مشابهی داشتند، در سال ۲۰۰۹ بود که تیم های سپاهان اصفهان (۳ امتیاز)، پرسپولیس (۴ امتیاز)، صبا (۲ امتیاز) و استقلال (یک امتیاز) نمایندگان ایران در آن دوره بودند. در طی این سالها، ایران در ۳ دوره از رقابتها با ۳ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد که حتی در این ۳ دوره (با وجود یک تیم کمتر و ۲ بازی کمتر)، باز جمع امتیازات تیم های ایرانی در دو هفته اول بیشتر از امتیازات فصل جاری بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zz8kn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارات لطیفی درباره هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا