تاریخ انتشار: 1396/12/03 20:49
کد خبر: 158900

اتفاقی که باعث شد استقلال صدرنشین گروه خود شود!

استقلال و تراکتورسازی توانستند عملکرد مناسبی در اجرای بازی مالکانه داشته باشند اما برداشت‌های متفاوتی از این برنامه به دست آوردند. استقلال صدرنشین شد و تراکتور در پایان هفته دوم تنها تیم ایرانی بدون امتیاز باقی ماند.
اتفاقی که باعث شد استقلال صدرنشین گروه خود شود!

استقلال، بهترین و تراکتورسازی، ضعیف‌ترین نتایج ایرانی‌ها در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده‌اند. نگاهی به آمار بازی‌های ۴ تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها اما نشان می‌دهد دو تیم آبی و قرمزپوش تهران و تبریز در اجرای فوتبال مالکانه و آمار ثبت شده در پاس‌های دو بازی شرایط مشابه و البته مساعدی داشته‌اند. حتی تراکتورسازی از استقلال هم در اجرای این سبک از بازی موفق‌تر بوده اما حاصل کار دو تیم کاملا متفاوت از آب درآمده است. استقلال صدرنشین گروه خود شده و تراکتور به قعر جدول گروه دوم چسبیده است.

تراکتورسازی با ارسال ۱۰۵۹ پاس در دو بازی ابتدایی و ثبت دقت ۸۲درصد در صدر تیم‌های ایرانی قرار دارد. تراکتور همچنین با ثبت میانگین مالکیت ۶۲ درصدی از این نظر هم بهترین تیم ایرانی در پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیاست. دومین تیم ایرانی پرسپولیس برانکو است که در فصل‌های اخیر یکه‌تاز بازی مالکانه در بین تیم‌های ایرانی بوده اما حالا با حضور شفر و ساغلام در لیگ برتر رقبایی جدی برای تحمیل چنین سبکی از بازی در ایران روبه‌رو شده است. پرسپولیس در دو بازی ابتدایی لیگ قهرمانان ۹۱۱ پاس به ثبت رساند. ۷۸ درصد پاس‌های سرخپوشان هم به مقصد رسید و قرمزها به طور میانگین ۵۲ درصد مالکیت توپ را هم در اختیار داشته‌اند. بعد از سرخ‎های تهران و تبریز که البته برداشت مناسبی از این برتری محسوس خود نسبت به رقبا نداشته‌اند استقلال قرار دارد که با شفر موفق شد در بازی ابتدایی با تحمیل بازی مالکانه در قطر الریان را متوقف کند و در بازی دوم برابر الهلال با ارائه بازی محتاطانه ۳ امتیاز کامل را به دست آورد تا تنها تیم ایرانی صدرنشین در میان ۴ گروه غرب آسیا باشد. بازیکنان استقلال در مجموع دو بازی ۸۸۳ پاس به ثبت رساندند که البته ۸۴ درصد پاس‌ها به مقصد رسید. از این نظر آبی‌پوشان کیفیت بهتری از دو تیم تراکتور و پرسپولیس داشتند. شاگردان شفر میانگین ۵۱ درصد مالکیت توپ را هم به ثبت رساندند.

آخرین تیم ایرانی هم ذوب‌آهن امیر قلعه‌نویی است که البته چندان وضعیت نامناسبی در جدول رده‌بندی گروه دوم ندارد. ذوب‌آهن ۷۳۹ پاس در مجموع دو بازی به ثبت رساند که ۷۷ درصد از پاس‌ها به مقصد رسید. میانگین مالکیت ذوب‌آهن در این دو بازی هم ۴۳ درصد بود. ضعیف‌ترین تیم ایرانی در ارسال پاس‌های سالم، تنها تیم ایرانی هم بود که به طور میانگین زیر ۵۰ درصد توپ را در اختیار داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45wwmm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرکت عجیب بازیکنان الهلال از نگاه قانون چه حکمی دارد؟