تاریخ انتشار: 1396/12/05 12:29
کد خبر: 158729

حریفان، نقشه های برانکو را از بَر هستند!

پرسپولیس در دیدار برابر السد ناامید کننده ظاهر شد. برانکو با وجود آنکه هافبک های هجومی طراز اولی در اختیار دارد اما آنها را نیمکت نشین کرده و به بازیکنانی در پست هیای غیر تخصصی اعتماد می کند.
حریفان، نقشه های برانکو را از بَر هستند!

تیم پرسپولیس در یکی از حساس ترین بازیهای هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر رفت.

پرسپولیس فصل قبل توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند این درحالی بود که اصلا السد جواز حضور در این رقابت را به پیدا نکرد.

انتظار می رفت که پرسپولیس حداقل بتواند یک تساوی در ورزشگاه خانگی السد کسب کند اما تیم برانکو نه تنها بد و ناامید کننده ظاهر شد بلکه با نتیجه سه بر یک هم بازی را واگذار کرد و بر خلاف تراکتور سازی دیگر بازنده ایرانی برابر قطریها اصلا شایسته پیروزی و یا تساوی هم نبود.

چرا پرسپولیس در دیدار برابر السد تا این اندازه ضعیف ظاهر شد؟ همچنانکه قبل از بازی هم هشدار داده شد تیم برانکو رقابت را به خط هافبک قوی السد واگذار کرد.

تجربه بالای ژآوی هرناندز در خط میانی السد و پاس های دقیقی که او داد خط دفاعی پرسپولیس را به راحتی باز کرد. نه کامیابی نیا و نه محسن ربیع خواه نتوانستند وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام دهند و بهترین خط دفاعی ایران برابر ژاوی و بونجاح به راحتی تسلیم می شود و مثل همیشه کاری از بیرانوند برنمی آید.

پرسپولیس در دیدار برابر السد همچون یک شیر بی دندان شده بود. خلا یک بازیساز در میانه میدان سرخ پوشان به شدت احساس می شد این درحالی است که برانکو محسن مسلمان را نیمکت نشین کرده و به بازیکنی تاثیر گذار مانند سیامک نعمتی و بشار رسن هم که می تواند به خوبی تیم را از حالت دفاعی به حمله منتقل کنند در ترکیب اصلی بازی نمی دهد.

برانکو به مربی هجومی در فوتبال ایران شناخته می شود اما او در فصل جاری بسیار محتاط شده است و به جای فوتبال زیبا به فوتبال نتیجه گرا روی آورده است. پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن سه هافبک طراز اول بازیساز مثل مسلمان، نعمتی و بشار رسن ترجیح می دهد تا از احمدزاده و ماهینی در پست غیر تخصصی شان بهره گیرد و طبیعی است که در چنین حالتی بازیکنانی مانند منشا و علیپور از جریان بازی خارج شوند.

تیم پرسپولیس در دیدار برابر السد یکی از ضعیف ترین بازیهای خود را به نمایش گذاشت. در این دیدار خبری از پرسپولیس هجومی با بازی زیبا نبود و این نوید خوبی برای تیم برانکو نیست. قرمز پوشان پایتخت با چنین بازیهای ضعیفی در لیگ قهرمانان آسیا شانسی برای قهرمانی ندارند.

تیم پرسپولیس برخلاف سال قبل مشکل مهره روی نیمکت خود ندارد و برانکو به راحتی می تواند تغییر سیستم دهد اما علاقه زیادی این مربی کروات به ۱۱ بازیکن اصلی باعث شده تا نقشه های او به راحتی برای حریفان قابل تشخیص باشد.

سرمربی السد در نشست خبری قبل از بازی تاکید کرد که پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرده است و خط میانی این تیم را از کار انداخت و اجازه نداد تا توپ به مهاجمان برسد. رسانه های قطری هم هنرنمایی ژآوی در خط میانی و بونجاح در خط حمله و البته پور علی گنجی را در در خط دفاعی از دلایل اصلی پیروزی مقتدرانه السد دانستند.

تیم پرسپولیس چند روز دیگر شهرآورد را در پیش دارد و با توجه به قدرت زیادی که استقلال پیدا کرده تیم برانکو به مشکل خواهد خورد مگر اینکه این مربی کروات تغییر سیستم دهد و بیشتر به بازیکنان هجومی خود بازی دهد که البته با توجه به شناختی که از برانکو داریم چنین چیزی بعید به نظر می رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a99gk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای برانکو هر چه صلاح بداند، انجام می‌دهد / نعمتی: تلخ‌ترین گل زندگی‌ام را زدم!