تاریخ انتشار: 1396/12/06 17:14
کد خبر: 158559

پرسپولیس و تنها یک رکورد دشوار برای شکستن

پرسپولیس و تنها یک رکورد دشوار برای شکستن

مدتهاست که قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم تقریبا مسجل شده و شاید تنها وقوع برخی اتفاقات عجیب مثل کسر امتیاز یا مسایلی از این دست بتواند دفاع سرخپوشان از عنوان قهرمانی‌شان را منتفی کند. در این شرایط طبیعی است که بیشتر نگاه‌ها به جزییات و تزیینات این افتخار معطوف شود. به عنوان مثال مدتهاست که در مورد احتمال تثبیت قهرمانی سرخپوشان پیش از پایان سال96 حرف زده می‌شود یا هواداران این تیم به دنبال کسب قهرمانی با بیشترین میانگین امتیازی ممکن هستند. همه اینها شاید برای پرسپولیسی‌ها در دسترس باشد، اما در حساب و کتاب‌های لیگ برتر آیتمی وجود دارد که تصاحب آن توسط سرخپوشان چندان آسان نظر نمی‌رسد؛ کسب عنوان قهرمانی با بهترین تفاضل گل.

این عنوان در حال حاضر از آن سپاهان اصفهان است که در لیگ نهم حرفه‌ای با تفاضل گل مثبت37 عنوان قهرمانی را به دست آورد. پس از این تیم، استقلال لیگ هشتم قرار دارد که سال پیش از آن با تفاضل مثبت36 این عنوان را به دست آورده بود. استقلال قلعه‌نویی در آن سال 70گل زد و 34گل دریافت کرد که البته تعداد گل‌های زیاد این تیم مربوط به 18تیمی بودن لیگ در آن زمان است. پرسپولیس پارسال که عالی نتیجه گرفت و خیلی هم کم گل خورد، توانست سومین تیم تاریخ لیگ برتر باشد که تفاضلش را بالای 30می‌رساند، اما عدد 32 ثبت‌شده توسط سرخ‌ها در این ستون، برای نزدیک شدن به استقلال و سپاهان کافی نبود. حالا و در پایان هفته بیست‌وچهارم، قرمزها با تفاضل گل مثبت32 بر صدر جدول تکیه زده‌اند و این امکان را دارند که در هفت مسابقه باقی‌مانده، رکورد تفاضل گل سپاهان و استقلال را بشکنند. هرچند انتظار می‌رود بعد از تثبیت قهرمانی سرخپوشان، برانکو بیشتر به نفرات ذخیره بازی بدهد و همین مساله شانس رکوردشکنی پرسپولیس را کاهش می‌دهد. این فصل می‌توانست برای قرمزها رویایی‌تر تمام شود، اگر آنها تبدیل به اولین تیمی می‌شدند که در تاریخ لیگ برتر به تفاضل بالای 40 می‌رسیدند.

بد نیست بدانید عنوان قهرمانی با ضعیف‌ترین تفاضل گل تاریخ لیگ برتر متعلق به خودش پرسپولیس است که در پایان لیگ اول حرفه‌ای توانست با تفاضل مثبت13 جام را بالای سر ببرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k88gv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو؛ پروفسور نابغه دیروز و مربی معمولی امروز