تاریخ انتشار: 1396/12/08 10:52
کد خبر: 158252

سورپرایز مرد کروات پرسپولیس برای دربی86

هریک از هواداران 2 تیم هم تیمشان را برنده میدان می‌دانند و آن‌ها که کمی واقع‌بین‌ترند معتقدند بازی مساوی خواهد شد.
سورپرایز مرد کروات پرسپولیس برای دربی86

گمانه‌زنی‌ها برای داربی 86 پایتخت آغاز شده است؛ از ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال تا داور داربی و نتیجه بازی. قطعا هریک از هواداران 2 تیم هم تیمشان را برنده میدان می‌دانند و آن‌ها که کمی واقع‌بین‌ترند معتقدند بازی مساوی خواهد شد.

 

اما داربی 86 به یک دلیل خاص با بقیه داربی‌های سرخابی تفاوت دارد. پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر تنها 2 امتیاز لازم دارد تا قهرمانی‌اش را در فاصله 5 بازی مانده تا پایان لیگ هفدهم مسجل کند و خیلی از هواداران این تیم منتظرند تا این امتیاز در داربی به دست بیاید و سرخ‌ها با کسب پیروزی مقابل استقلال هم داربی را ببرند و هم جام قهرمانی را برای دومین فصل متوالی در آغوش بکشند.

 

از این منظر پرسپولیسی‌ها انگیزه مضاعفی دارند تا داربی را ببرند تا هم در بردن داربی دبل کنند و هم در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر. با توجه به همین مسئله همه انتظار یک بازی سراسر هجومی از پرسپولیس دارند و تصور می‌کنند برانکو با ترکیبی متفاوت و تهاجمی کار استقلال را در همان نیمه نخست یکسره خواهد کرد؛ اتفاقی که در داربی 82 افتاد و پرسپولیس با نتیجه 4 - 2 استقلال را شکست داد.

 

البته تا زمانی که بازی شروع نشود نمی‌توان فهمید در سر مربیان پرسپولیس و استقلال چه می‌گذرد اما آنچه مشخص است برانکو چندان اهل ریسک نیست و در چند سالی که او در ایران مربیگری کرده همه او را فردی محتاط می‌شناسند. به جز این خصوصیت شخصیتی و حرفه‌ای، برانکو به خوبی به اهمیت داربی واقف است و می‌داند که بردن در داربی به اندازه قهرمانی برای هواداران هریک از 2 تیم پرسپولیس و استقلال ارزش دارد. او به خوبی دریافته قهرمانی تیمش هر چقدر هم مقتدرانه و با رکوردشکنی‌های فراوان باشد اگر داربی را واگذار کند کام خود و هواداران تیمش تلخ خواهد شد. از این رو مرد کروات که مرد دنیادیده و سرد و گرم چشیده‌ای است بعید است در داربی پیش رو دست به انتحار بزند و تیمش را وادار کند بی‌محابا به دروازه حریف حمله کند. البته این نه تحلیل خراسان ورزشی بلکه به واسطه اطلاعاتی است که از اطرافیان برانکو و باشگاه پرسپولیس به دست آمده است. بر اساس مستندات و شکل تمرینات چند روز اخیر سرخ‌ها، برانکو قصد ندارد ترکیب تیمش را دستخوش تغییر کند و اتفاقا می‌خواهد دست به عصا راه برود.

 

گماردن 2 هافبک دفاعی در تمرینات و بازی دادن کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه کنار هم نشان از تدبیر محتاط‌آمیز برانکو برای داربی است.

 

ظاهرا عملکرد خوب استقلال و خط حمله این تیم در لیگ قهرمانان و بازی با فولاد باعث شده برانکو تصمیم به محکم کردن کمربند میانی بگیرد و حسین ماهینی را دوباره به جناح راست خط دفاعی منتقل کند. در مورد هافبک بازیساز هم انتخاب او رسن است و محسن مسلمان به احتمال زیاد در ترکیب اصلی نخواهد بود و حتی شاید به عنوان بازیکن تعویضی هم فرصت حضور در داربی را پیدا نکند.

 

آنچه در مورد پرسپولیس معماست، ترکیب خط حمله این تیم است. با توجه به درخشش سیامک نعمتی و ناکامی منشا در مسابقات داخلی برخی بر این باورند علیپور و نعمتی زوج خط حمله می‌شوند اما داربی جای میدان دادن به کم‌تجربه‌ها نیست و شاید نعمتی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان فراخوانده شود. البته همه این حدس و گمانه‌زنی‌ها درباره تیم استقلال و تفکرات شفر هم وجود دارد اما شاید به لحاظ روانی کفه ترازو به سود آبی‌ها باشد چراکه استرس قهرمانی یا قهرمان نشدن تا پیش از پایان سال را ندارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39m8aq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بینی ترکیب مدِ نظر برانکو برای دربی86