تاریخ انتشار: 1396/12/08 15:57
کد خبر: 158211

یک احتمال جذاب برای پرسپولیسی ها/ قهرمانی در بین دو نیمه دربی

این احتمال وجود دارد که حتی اگر پرسپولیس دربی را هم باشکست به پایان برساند، قهرمانی‌اش روی کاغذ هم اتفاق بیفتد و قبل از پایان دربی قهرمان لیگ برتر شود.
یک احتمال جذاب برای پرسپولیسی ها/ قهرمانی در بین دو نیمه دربی

 پرسپولیس در یکی از رویایی ترین فصل‌های تاریخش در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار دارد و این در حالی است که هنوز لیگ به هفته بیست و پنجم نرسیده است. برانکو ایوانکوویچ با نتایج خوبی که گرفته این امکان را ایجاد کرده است که ۵ بازی پایانی تیمش جنبه تشریفاتی به خود گرفته باشد. حالا پرسپولیس می‌تواند برای اولین بار در پایان دربی جشن قهرمانی بگیرد.

پرسپولیس در حال حاضر ۵۷ امتیازی است و ذوب آهن، نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم با ۴۱ امتیاز در رده دوم قرار دارد. ذوب آهن اگر هر ۶ بازی باقی مانده‌اش را هم با پیروزی به پایان برساند و ۱۸ امتیاز به جمع امتیازاتش اضافه کند ۵۹ امتیازی می شود. اگر پرسپولیس برنده دربی باشد به امتیاز ۶۰ رسیده و عملا قهرمان می شود. اما این امکان وجود دارد حتی اگر پرسپولیس در دربی مساوی کرده و یا حتی شکست بخورد، باز هم در پایان این بازی بزرگ جشن قهرمانی بگیرد. این امکان برای پرسپولیس وجود دارد که حتی در ابتدای نیمه دوم جشن قهرمانی بگیرند.

استقلال و پرسپولیس در حالی در هفته بیست و پنجم به مصاف هم می‌روند که این دیدار از ساعت ۱۵:۴۵ آغاز می‌شود. این در حالی است که ذوب آهن نزدیک ترین تعقیب کننده پرسپولیس و تنها تیمی که به جز پرسپولیس اندکی شانس قهرمانی دارد از ساعت ۱۵ در شهر جم مقابل پارس جنوبی به میدان می رود. اگر این بازی که یک نیمه جلوتر از دربی آغاز می‌شود با پیروزی تیم پارس جنوبی به پایان برسد، عملا ذوب آهن امکان رسیدن به امتیاز ۵۷ (امتیاز کنونی پرسپولیس) را هم از دست می‌دهد و به این ترتیب پرسپولیس با آغاز نیمه دوم دربی عملا قهرمان لیگ برتر می‌شود. حتی اگر دربی و همه دیدارهای باقی مانده‌اش تا پایان فصل را هم با شکست به پایان برساند.

حتی در صورتی که دیدار تیم های پارس جنوبی و ذوب آهن با مساوی هم به پایان برسد، باز هم عملا می‌توان پرسپولیس را حتی در صورت شکست در دربی هم قهرمان زودهنگام لیگ برتر دانست. چون حتی اگر پرسپولیس در همه دیدرهای باقی مانده‌اش هم شکست بخورد و ذوب آهن در مقابل همه بازی‌های خود را ببرد، باز هم تفاضل گل پرسپولیس آنقدر بهتر از ذوب آهن هست که به لطف تفاضل گل برتر قهرمان لیگ برتر شود. شاگردان برانکو با ۴۱ گل زده و ۹ گل خورده تفاضل گلشان ۳۳ است و ذوب آهن با ۳۸ گل زدهد و ۲۸ گل خورده تفاضل گلش ۸ است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k8kjq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقابت 8 تیم برای کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا