تاریخ انتشار: 1396/12/09 10:32
کد خبر: 158098

استراتژی شفر در داربی 86

همان‌قدر که ایده‌های برانکو و ترکیب پرسپولیس در داربی برای فوتبال‌دوستان جالب و مهم است، به همان اندازه فوتبال‌دوستان تمایل دارند از استراتژی شفر و ترکیب استقلال در داربی 86 آگاه شوند.
استراتژی شفر در داربی 86

همان‌قدر که ایده‌های برانکو و ترکیب پرسپولیس در داربی برای فوتبال‌دوستان جالب و مهم است، به همان اندازه فوتبال‌دوستان تمایل دارند از استراتژی شفر و ترکیب استقلال در داربی 86 آگاه شوند. برخی از روی کنجکاوی، عده‌ای برای کری‌خوانی و بعضی هم برای پیش‌بینی نتیجه بازی و شرط‌بندی‌های معمول، دوست دارند قبل از شروع بازی افکار سرمربیان 2 تیم پرسپولیس و استقلال را بخوانند. 2 روز پیش به تفکرات و استراتژی برانکو و ترکیب احتمالی تیمش برای داربی 86 پرداختیم و امروز هم با توجه به دیدارهای گذشته استقلال و شناخت نسبی که از افکار شفر وجود دارد و نوع تمرین چند روز اخیر آبی‌پوشان، به ایده‌ها و ترکیب احتمالی شفر خواهیم پرداخت.

 

 

بی‌هیچ اغراقی، وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال تحولی شگرف در این تیم بحران‌زده ایجاد کرده، به طوری که آبی‌ها نه تنها به فینال جام حذفی رسیده‌اند، بلکه در لیگ هم رده سوم را دارند و در لیگ قهرمانان نیز با صدرنشینی در گروه مرگ، بهترین نماینده ایران در 2 هفته آغازین بوده‌اند. برانکو و شاگردانش هم به این امر واقف هستند و سرمربی سرخ‌ها بارها به پیشرفت محسوس رقیب سنتی اعتراف کرده است. قطعا برای برانکو بیش از هر فرد دیگری تفکر شفر و ایده‌اش برای داربی معماست و او خیلی علاقه‌مند است تا هرچه زودتر این راز بزرگ را کشف کند. اما موضوعی که درباره شفر و استقلال جالب و رمزآلود است، نتایج و آمارها و رکورد‌های عجیب آن‌هاست. استقلال در فصل جاری گاهی مثل یک تیم ایتالیایی با فوتبالی کاتانچیویی، فولادین و نفوذ‌ناپذیر ظاهر شده، به‌طوری که حسین حسینی ‌دروازه‌بان جوان و ملی‌پوش این تیم از دقیقه 23 داربی رفت تا نیمه دوم دیدار با سایپا از هفته نوزدهم گلی دریافت نکرد تا با 872 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه، رکورددار کلین‌شیت فوتبال ایران شود. 11 هفته شکست‌ناپذیری هم از دیگر رکوردهای جالب استقلال با شفر بود که نشان از استحکام خط دفاعی و میل به بردن آبی‌ها داشت.

 

پیروزی‌های متعدد 3 گله و 4 گله استقلال هم یک آمار جالب دیگر برای آبی‌ها به ثبت رساند. با کنار هم گذاشتن این رکوردها و آمار به جمعی از اضداد می‌رسیم و همین پیش‌بینی درباره تفکر شفر برای داربی 86 و ترکیب احتمالی‌اش را سخت‌تر می‌کند. در‌واقع شفر بر‌خلاف برانکو که افکارش تا حدود زیادی مشخص است، تقریبا ناشناخته است و با این آمار خوب دفاعی و گلزنی واقعا کسی نمی‌تواند بگوید او ترکیب را دفاعی خواهد چید یا هجومی. با این‌حال تمرین آبی‌پوشان پس از بازی با فولاد‌خوزستان و صحبت‌های کنایه‌آمیز شفر پس از تمرین دیروز استقلال حاکی از تمایل عجیب مرد آلمانی به بردن داربی و گرفتن انتقام شکست خفیف دور رفت دارد.

 

در واقع میل به بردن نزد شفر بسیار بیشتر از برانکویی است که برای قهرمانی از 6 بازی فقط 2 امتیاز می‌خواهد. با در نظر گرفتن همه این موارد محتمل‌ترین ترکیب استقلال برای داربی رحمتی، چشمی، حسینی، غفوری، سهرابیان، ابراهیمی، باقری، شجاعیان، جپاروف، اسماعیلی و تیام است. البته در پست دفاع چپ نورافکن و خسرو حیدری هم می‌توانند گزینه شفر باشند اما امید از دیروز تمرین را شروع کرده و خسرو هم با وجود سهرابیان آماده و با انگیزه بازی با فولاد، در اولویت نیست. شاید تنها معمای ترکیب تیم شفر، خط حمله استقلال باشد، جایی که او باید بین زوج تیام و قربانی و تیام و اسماعیلی یکی را انتخاب کند. با توجه به استراحت دادن به اسماعیلی 2 کارته مقابل فولاد، به نظر می‌رسد انتخاب شفر برای زوج تیام این بازیکن انرژیک است و شاید او برای نیمه دوم از قربانی استفاده کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27w6w6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب مدِ نظر شفر برای دربی مشخص شد