تاریخ انتشار: 1396/12/18 16:04
کد خبر: 156743

پشت پرده یک افتتاحیه یک شبه؛ سکوهایی که بدون ایمنی ساخته شدند!

در سال‌هایی که فوتبال کشور در زمینه استادیوم‌های جدید و مجهز در فقر نسبی به سر می‌برد، ساخت ورزشگاه‌های جدید، بزرگ و مجهز بهترین اتفاق ممکن برای فوتبال ایران محسوب می‌شود.
پشت پرده یک افتتاحیه یک شبه؛ سکوهایی که بدون ایمنی ساخته شدند!

 یکی از ورزشگاه‌هایی که فوتبال ایران و به خصوص علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی در کرمان چشم به انتظار آن هستند استادیوم 30 هزار نفری شهدای مس می‌باشد که باهزینه‌های شرکت مس در ابتدای اتوبان هفت باغ کرمان روند ساخت خود را طی می‌کند و از آن به عنوان صدفی برای فوتبال ایران در دل کویر نام برده می‌شود.

اما داستان ساخت این ورزشگاه در سال‌های اخیر با وقفه روبرو شده است و در حالی که به نظر می‌رسید کار اتمام این استادیوم در سال‌های گذشته نهایی شود، به غیر از چهار زمین تمرینی این مجموعه‌ی ورزشی که به بهره‌بردای رسیده است، کار ساخت ورزشگاه اصلی این مجموعه هنوز ادامه دارد.

این در حالی است که پنج سال قبل اعلام شده بود نزدیک به 70 درصد از کار ساخت این ورزشگاه به اتمام رسیده است و به نظر می‌رسید کار اتمام و راه‌اندازی آن زودتر از این‌ها به سرانجام برسد.

اکبر ایرانمنش ناظر پروژه‌های ورزشی شرکت مس که روند ساخت این ورزشگاه را از از نزدیک دنبال می‌کند در رابطه با این موضوع توضیحاتی ارائه می‌کند.

ایرانمنش در این باره می‌گوید: در سه سال اخیر سرعت روند ساخت ورزشگاه با وقفه روبرو شد چراکه مجبور شدیم مشکلات اساسی که در روند ساخت ورزشگاه به خصوص در قسمت سکوهای آن که در سال‌های 90 و 91 ساخته شده بود را مرتفع کنیم.

وی در رابطه با این مشکل گفت: در آن سال‌ها کار ساخت سکوهای ورزشگاه انجام گرفت و از آنجا که این سکوها با جان مردم و هوادارانی که برروی آن می‌نشینند ارتباط دارد، باید با فنی‌ترین شکل ممکن و همچنین رعایت تمام و کمال مباحث ایمنی ساخته شود. بهرشکل در سال 93 سکوهای ورزشگاه تحویل داده شد و کار برروی قسمت‌های دیگر آن از جمله تجهیز رختکن آغاز شد.

ایرانمنش افزود: بعد از شروع مرحله‌ی دیگر کار با مدیریت جدید مشخص شد که سکوهای ساخته شده فاقد استانداردهای لازم ایمنی بوده‌اند و از نظرمهندسی با اشکلات جدی روبرو شده است به صورتی که پس از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم مشخص شد که امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد و علی‌رغم هزینه‌های گزافی که برای ساخت این سکوها انجام گرفته شده است، باید بخش‌های زیادی از این سکوهای برداشته و حتی تخریب و مجددا ساخته شود.

ناظر پروژه‌های ورزشی شرکت مس با بیان اینکه تغییر این سکوهای معیوب با سکوهایی جدید کاری بسیار زمان‌بر و هزینه‌بردار بود افزود: مهمترین عاملی که سبب شد مطابق زمان بندی کار ساخت این ورزشگاه انجام نشود بحث همین سکوها بود چراکه بهرحال در این زمینه مباحث حقوقی نیز مطرح ‌شد و می‌بایست ناظری که کار ساخت این سکوها را تائید کرده است از نظرحقوقی پیگری شود و پس از آن کار سکوهای ورزشگاه مجددا دردستور کار قرار بگیرد که این موضوع پروسه‌ای بسیار طولانی و هزینه‌بر بوده است.

اکبر ایرانمنش در ادامه گفت: متاسفانه مشکلات مهندسی بزرگ دیگری نیز در ادامه‌ی روند کار به چشم آمد و برای مثال به دلیل در نظر نگرفتن درب ورودی ورزشگاه در مکان مناسب و یا مواردی از این دست مجبور شدیم تا حدودی نقشه‌ی کار را نیز تغییر دهیم که این موضوعات همگی در طولانی شدن روند ساخت ورزشگاه اثر گذار بود.

این مقام مسئول در رابطه با روند ساخت کنونی ورزشگاه گفت: خوشبختانه روند ساخت ورزشگاه با جدیت در حال ادامه می‌باشد و علی‌رغم مشکلاتی که تا حدود زیادی پشت سر گذاشته شده است، در حال تجهیز راهروهای ورزشگاه و به نوعی قسمت نازک کار هستیم که زمان خاص خود را برای انجام می‌برد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vngqb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


«نحسی» برنامه نود حقیقت دارد؟

مصطفی نوبخت: به حقم در فوتبال نرسیدم/ تیم قدرتمندی داریم
اختصاصی| مهاجم نف و گاز گچساران مطرح کرد؛