تاریخ انتشار: 1396/12/28 14:36
کد خبر: 155378

جدول کامل سال 96/ پرسپولیس 100- استقلال 80

جدول کامل سال 96/ پرسپولیس 100- استقلال 80

پرسپولیس با کسب پیروزی در آخرین‌بازی سال96 به رکورد 100امتیاز در یک‌سال رسید. این تیم سال گذشته 48بازی در رقابت‌های لیگ‌برتر، جام‌حذفی، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و در مجموع به این رکورد دست یافت. البته در جام‌حذفی و سوپرجام هیچ امتیازی به تیم‌ها تعلق نمی‌گیرد اما به‌صورت مجازی 3امتیاز برای برد و یک‌امتیاز برای تساوی در جام‌حذفی نیز به امتیازات تیم‌ها اضافه شده تا شرایط برای تشکیل جدول رده‌بندی و مقایسه تیم‌ها فراهم شود.

  باخت اول، برد آخر

بازی پرسپولیس و الوصل در امارات آخرین مصاف باشگاهی سال96 بود. سالی که در روزهای پایانی آن هستیم و پرونده رقابت‌های باشگاهی‌اش دقیقا با پیروزی موفق‌ترین تیم این سال بسته شد. پرسپولیس البته سال96 را با شکست آغاز کرده بود چون در روز 12فروردین‌ در آبادان مقابل صنعت‌نفت قرار گرفت و یک بر صفر بازنده شد. با شکست 10اسفند در داربی تهران، در واقع قرمزها آخرین بازی لیگی خود را هم باختند. اما آنها در رقابت‌های آسیایی الوصل را بردند و سال را با موفقیت به پایان رساندند.

  48بازی در 313روز

پرسپولیس با انجام 48بازی در سال96 فعال‌ترین باشگاه ایرانی در این سال بود. به‌دلیل درگیری سرخپوشان در 4جام مختلف این اتفاق طبیعی بود. ضمن اینکه پرسپولیس تنها تیم ایرانی بود که تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت و این اتفاق تعداد بازی‌های آنها را بالاتر هم برد. سرخپوشان آخرین بازی فصل گذشته را روز 9خرداد مقابل لخویا قطر انجام دادند و فصل بعدی هم روز 30تیر با بازی سوپرجام مقابل نفت تهران آغاز شد. به این ترتیب قرمزها 52روز از سال را تعطیل بودند و در 313روز، 48بازی انجام دادند؛ یعنی هر5/6روز یک بازی.

  2‌روز بد برانکو

تیم برانکو 60درصد بازی‌هایش در تمام رقابت‌ها را با پیروزی به پایان رسانده است. 27درصد بازی‌های این تیم با تساوی به پایان رسیده و 13درصد باقیمانده نیز با شکست سرخپوشان همراه بوده است. از 6شکست پرسپولیس در سال96 بدون تردید باخت چهار بر صفر مقابل الهلال و شکست یک بر صفر در برابر استقلال از همه تلخ‌تر بوده‌اند. باخت سه بر یک مقابل السد قطر و 3باخت یک بر صفر در مقابل نفت آبادان، مشکی‌پوشان و پیکان نیز دیگر باخت‌های پرسپولیس در سال96 بودند.

  بیشترین گل خورده؛ 51گل

استقلال خوزستان بیش از هر تیم دیگری در سال96 گل خورده است. تیم عبدالله ویسی، دو‌سال بعد از قهرمانی غیرمنتظره‌اش در لیگ پانزدهم حالا در قعر جدول برای فرار از سقوط می‌جنگد. این تیم در سال96 در 40بازی، 51گل دریافت کرده است. البته بخشی از این بازی‌ها در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا2017 برگزار شد که ثمره همان قهرمانی لیگ پانزدهم بود. استقلال خوزستان که در دوره قبلی لیگ قهرمانان تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیش رفته بود در این مرحله با دو‌باخت مقابل الهلال عربستان، حذف شد.

  سپیدرود؛ ضعیف‌ترین دفاع

اگرچه استقلال خوزستان از نظر تعداد گل خورده بدترین آمار را دارد اما عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی به تیم سپیدرود می‌رسد. سپیدرودی‌ها در 26بازی لیگ و جام‌حذفی 36گل دریافت کرده‌اند که میانگین 38/1گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد. این عدد بالاتر از میانگین گل‌های خورده مشکی‌پوشان(30/1)، پدیده(28/1)، استقلال خوزستان(27/1)، نفت تهران(24/1) و ذوب‌آهن(23/1) بوده است.

  همه جام‌ها قرمز؛ جام‌حذفی آبی

مقایسه دو‌تیم استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد در تمامی رقابت ها به‌جز جام‌حذفی، قرمزها بیشتر از آبی‌ها امتیاز گرفته‌اند. در لیگ‌برتر از 6بازی آخر فصل گذشته که در سال96 انجام شد استقلال 13امتیاز گرفت و پرسپولیس 10امتیاز. اما این فاصله 3امتیازی در فصل جدید جبران شد و اختلاف 16امتیازی دو‌تیم در حال‌حاضر به این معناست که پرسپولیس درمجموع در 31بازی لیگ در سال گذشته 13امتیاز بیشتر از استقلال گرفته است. در لیگ قهرمانان2017 پرسپولیس 14امتیاز گرفت و استقلال 8امتیاز. در فصل‌جاری این رقابت‌ها نیز قرمزها 9امتیازی هستند و آبی‌ها 6امتیازی. در سوپرجام پرسپولیس یک برد سه بر صفر به‌ دست آورد و استقلال اصلا حضور نداشت. در جام‌حذفی اما سرخپوشان با دوبرد و یک تساوی حذف شدند و آبی‌ها با 4برد به فینال رسیدند تا لااقل در این یک جام 5امتیاز بیشتر از رقیب بگیرند.

07


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bam8e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجب لیگی است لیگ هجدهم/ جنگ تمام‌ عیار پرسپولیس و استقلال؟