تاریخ انتشار: 1397/01/03 18:34
کد خبر: 154993

کارایی فوق‌العاده خارجی‌های صنعت نفت؛ سرمشقی برای لیگ

تصویر قابل قبولی که فراز کمالوند در فصل جاری با کمک بازیکنان خارجی‌اش برای آبادانی‌ها ترسیم کرده توانسته دلهره‌ همیشگی آنها برای بقا در لیگ برتر را حداقل برای یک فصل از ذهن‌شان پاک کند.
کارایی فوق‌العاده خارجی‌های صنعت نفت؛ سرمشقی برای لیگ

 سرمربی صنعت نفت با خرید سه برزیلی باکیفیت که سال‌ها در فوتبال کشورمان حضور داشتند و همچنین بازی‌ساز و طراحی مانند کرار جاسم جمع خارجی‌های تاثیرگذار را در اردو آبادانی‌ها تکمیل کرد. بازیکنانی که در هر آیتمی جز بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان صنعت نفت محسوب می‌شوند. خارجی‌هایی که در مجموع با 21 گل و 10 پاس گل نقش پررنگی در به ثمر رسیدن 30 گل صنعت نفت در لیگ هفدهم ایفا کردند.   

مگنو باتیستا(امتیاز:6.37 - رتبه: 6)

مگنو باتیستا در سیستم 4231 مورد علاقه فراز کمالوند نقش یکی از دو هافبک دفاعی را بازی می‌کند. پیروزی در جدال‌های میانه‌ی میدان و جمع کردن توپ‌های سرگردان از اصلی‌ترین وظایف هافبک برزیلی محسوب می‌شود. باتیستا موفق‌ترین بازیکن صنعت نفت در نبردهای تن به تن دفاعی (1.8 تکل موفق در هر بازی) و یکی از موفق‌ترین بازیکنان این تیم در نبردهای هوایی میانه میدان (2 نبرد هوایی موفق در هر بازی) است. او موفقیتش در نبردهای یک در مقابل یک و بازیابی توپ در نتیجه این نبردها را با دقت پاس بالایش تکمیل می‌کند. بازیکنی که از دادن پاس ریسکی پرهیز می‌کند و با دقت پاس 85 درصدی توپ را به سرعت به بازیکنان هجومی تیمش منتقل می‌کند.

آگوستو سزار (امتیاز: 6.58 – رتبه: 4)

دیگر برزیلی صنعت نفت در میانه میدان وظایف هجومی‌تری نسبت به زوج خود، باتیستا دارد. میل زیاد اگوستو سزار برای حضور در محوطه جریمه این امکان را به او می‌دهد که بتواند در شوت‌زنی و تهدید مستقیم دروازه حریفان هم تاثیرگذار باشد. به طوری که با میانگین 1.7 شوت در هر بازی سومین شوت‌زن‌ صنعت نفت محسوب می‌شود. با این وجود مهمترین ویژگی سزار که او را به مهره‌ای کلیدی در تفکرات کمالوند تبدیل کرده توانایی بالایش برای بازی در پست‌های مختلف است. همانطور که در اینفوگرافیک بالا می‌بینید سزار علاوه بر اینکه به عنوان یکی از دو هافبک دفاعی اصلی صنعت نفت ایفای نقش می‌کند، در مواقع نیاز می‌تواند به عنوان هافبک مرکزی، هافبک هجومی، هافبک چپ و وینگر چپ در ترکیب آبادانی‌ها قرار ‌گیرد. ویژگی مهمی که او را عملا به آچار فرانسه سرمربی صنعت نفت بدل کرده.  

کرار جاسم (امتیاز: 6.83 – رتبه: 1)

مغز متفکر آبادانی‌ها تقریبا مهمترین بازیکن و به نوعی همه کاره صنعت نفت است. براساس آمار ثبت شده در متریکا کرار جاسم با میانگین 1.5 پاس کلیدی در هر بازی خلاق‌ترین بازیکن تیم است. و در واقع بار اصلی طراحی حملات را بر دوش دارد. او به طور میانگین در هر بازی با 68.7 لمس توپ بیشترین لمس توپ را دارد و فعال‌ترین مهره این تیم در جریان بازی است. کرار علاوه بر ارسال پاس کلیدی با میانگین 3.6 شوت در هر بازی نقش پررنگی در تهدید مستقیم دروازه حریفان دارد. هافبک عراقی همچنین بیشتر از هر بازیکنی از حریفان خطا می‌گیرد(5.4 خطا متحمل شده در هر بازی) که با توجه به بهره‌وری بالای صنعت نفت از ضربات ایستگاهی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. 

لوسیانو پریرا (امتیاز: 6.75 – رتبه: 3)

ماشین گلزنی نفتی‌ها با 10 گل‌زده بهترین گلزن آبادانی‌ها و سومین گلزن لیگ برتر محسوب می‌شود. او با وجود اینکه پاس‌های کلیدی کمتری نسبت به کرار ساخته ولی با 5 پاس گل بیشترین پاس گل را برای هم تیمی‌های خود ارسال کرده. آماری که نشان می‌دهد لوسیانو پریرا درک درستی از لحظات کلیدی و حساس بازی دارد. شم گلزنی، توانایی خلق موقعیت و دقت بالای شوت‌ها فاکتورهای مهمی هستند که پریرا را به مهاجمی ایده‌آل برای فراز کمالوند تبدیل کرده. مهاجمی که راه دروازه حریفان را خوب می‌داند؛ و با کیفیت بالای ضرباتش(نرخ 17 درصدی تبدیل شوت به گل) تکمیل کننده عملکرد خوب دیگر خارجی‌های صنعت نفت است.

صنعت نفت امسال بیشتر از هر تیم دیگری از کیفیت خارجی‌هایش بهره برد. چون بر اساس یک استراتژی عقلانی به سراغ خارجی‌هایی رفته که سال‌ها در فوتبال کشورمان حضور داشتند و کیفیت بالای خود را اثبات کردند؛(مگنو باتیستا 6 سال، اگوستو سزار 2 سال، جاسم کرار 6 سال و لوسیانو پریرا 6 سال) در واقع فراز کمالوند چهار سهمیه خارجی تیمش را بدون هیچ ریسکی پر کرده. راهبردی که در طول فصل به خوبی درست بودنش را نشان داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xnloq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهره کلیدی کمالوند در دیدار با پرسپولیس؛ جعبه باروتی به اسم جاسم کرار!