تاریخ انتشار: 1397/01/05 16:07
کد خبر: 154811

حوادث و شوک های آبی پوشان استقلالی در سالی که گذشت

نگاهی اجمالی به حوادث و شوک هایی که برای آبی پوشان تهرانی در سال گذشته به وجود آمد.
حوادث و شوک های آبی پوشان استقلالی در سالی که گذشت

تیم فوتبال استقلال تهران در رقابت های لیگ هفدهم فوتبال ایران شوک های زیادی را تجربه کرده است که مهم ترین و در عین حال کار آمدترین این شوک ها حضور وینفرد شفر آلمانی به جای علیرضا منصوریان روی نیمکت آبی ها بود.

شوک اول: تداوم حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال با وجود شکست ۶ بر یک این تیم مقابل العین

هرچند علیرضا منصوریان در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر با استقلال عملکرد خوبی داشت و توانست این تیم را به رتبه دوم فصل و قهرمانی دور برگشت برساند اما بسیاری از هواداران استقلال شکست ۶ بر یک مقابل العین و حذف آبی ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به معنی پایان حضور این مربی جوان در استقلال تفسیر می کردند. با این حال مسئولان باشگاه استقلال با اعتماد مجدد به منصوریان تصمیم گرفتند در لیگ هفدهم هم از او به عنوان سرمربی استفاده کنند.

شوک دوم: بازگشت ستارگانی مانند پژمان منتظری و مجتبی جباری و تبدیل شدن آبی ها به گران ترین تیم تاریخ لیگ برتر

استقلال در فصل نقل و انتقالات تابستانی با صرف هزینه های فراوان در کنار جذب بازیکنانی چون داریوش شجاعیان، سجاد شهباززاده، حسن بیت سعید، مهدی قائدی، آرمین سهرابیان و سرور جپاروف توانست پژمان منتظری و مجتبی جباری، ۲ ستاره سابق خود را هم از لیگ قطر به ایران بازگرداند تا تبدیل به گران ترین تیم تاریخ فوتبال ایران شود.

شوک سوم: قعرنشینی در هفته های ابتدایی لیگ برتر فوتبال

استقلال لیگ هفدهم را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و کار به جایی رسید که این تیم برخی هفته ها در قعرجدول لیگ برتر هم قرار گرفت. کسب یک پیروزی، ۲ تساوی و ۴ شکست در هفت بازی بدترین شروع استقلال در کل ادوار مسابقات لیگ بود.

وک چهارم: اخراج مجتبی جباری و مهدی رحمتی

پس از شکست ۲ بر صفر استقلال مقابل پارس جنوبی جم در هفته ششم لیگ برتر اتفاق عجیبی در باشگاه استقلال رخ داد. مهدی رحمتی به دلیل اختلاف با علیرضا منصوریان و مجتبی جباری به دنبال جر و بحث با سیدرضا افتخاری از تمرینات تیمشان اخراج شدند و در اختیار باشگاه قرار گرفتند. بعدها مشخص شد سرمربی سابق و مدیرعامل باشگاه استقلال برای رسیدن به اهدافشان از این ۲ بازیکن به عنوان گرو استفاده کرده اند اما برخلاف مجتبی جباری، مهدی رحمتی به دنبال استعفای علیرضا منصوریان پس از نشستی که با افتخاری در اتومبیل مدیرعامل استقلال برگزار کرد، مجوز حضور در تمرینات را به دست آورد و اخراج مجتبی جباری دائمی شد.

شوک پنجم: استعفای منصوریان و روی کارآمدن شفر

علیرضا منصوریان پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل ذوب آهن در هفته هفتم لیگ به دلیل افزایش فشار هواداران و تقاضای آنها برای جدایی اش از جمع آبی پوشان پایتخت در رختکن با بازیکنان تیمش خداحافظی و از سرمربیگری استقلال استعفاء کرد تا مسئولان باشگاه در نهایت از بین گزینه های مختلفی مانند فاتح تریم ترکیه ای، سرخیو فاریاس برزیلی و والتر زنگا ایتالیایی در نهایت وینفرد شفر آلمانی را به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب کنند.

بدون تردید انتخاب این مربی ۶۸ ساله ژرمن بهترین اتفاق سال ۹۶ برای علاقه مندان به استقلال بود چراکه او توانست تغییر و تحولات بسیاری در استقلال ایجاد کند تا آبی ها از تیمی بی روح به تیمی تبدیل شوند که هم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر، فوتبال با طراوتی بازی می کند و نتایج بسیار خوبی هم می گیرد.

شوک ششم: آسیب دیدگی وحشتناک مهدی قائدی و لئوناردو پادوانی

تصادف اتومبیل مهدی قائدی در بوشهر که منجر به مصدومیت طولانی مدت او و فوت احمدرضا شاکر یکی از همراهانش شد در کنار آسیب دیدگی وحشتناک لئوناردو پادوانی در بازی با فولاد خوزستان که امکان داشت به قطع نخاع شدن مدافع برزیلی منجر شود، اتفاق های تلخی بود که هر ۲ بازیکن را مدت ها در بیمارستان بستری کرد و تاکنون زمان بازگشت آنها به فوتبال هم مشخص نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k8wl8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره جنجالی استقلال در لیست سیاه شفر!