تاریخ انتشار: 1397/01/06 08:40
کد خبر: 154746

گفتگوی جالب نوروزی با محسن بنگر: برانکو و شفر می توانند آرسن ونگر پرسپولیس و استقلال شوند

مدافع تیم فوتبال نفت تهران گفت: به فکر بازگشت به پرسپولیس هستم اما به عنوان مربی!
گفتگوی جالب نوروزی با محسن بنگر: برانکو و شفر می توانند آرسن ونگر پرسپولیس و استقلال شوند

سال 96 یک سال تلخ و شیرین برای مدافع سابق پرسپولیس بوده است. تلخی بابت اینکه مصدوم شد و به نظر می‌رسید فوتبالش تمام شده و شیرین از آن جهت که دوباره به میادین بازگشت که حالا سرمربی نفت تهران می‌گوید محسن بنگر می‌تواند چندین سال دیگر هم به فوتبالش در بالاترین سطح ادامه دهد.

بنگر که خوشحال است شرایط نفت تثبیت شده و روز‌های پرتلاطم‌شان کمی آرام‌تر شده است امیدوار است تا در سال جدید با هومن افاضلی بتوانند شرایط بهتری را در لیگ تجربه کنند. او در گفت‌وگو با میزان در مورد این موضوع و مسائلمختلف دیگر گفت‌و‌گویی انجام داده است.

*صحبت‌مان را از یک ارزیابی از نفت تهران در سال 96 شروع کنیم. شرایط چگونه بود؟

راستش را بخواهید شرایط اصلا خوب نبود و با امید اینکه وضعیت مناسب می‌شود تمرینات را شروع کردیم. نفت تیم بازیکن‌سازی است که طی این چند سال مشکلات زیادی داشته و امسال واقعا این شرایط خسته‌مان کرد. نبود مدیریت هم باعث بی‌نظمی در تیم شده بود تا این اواخر که تکلیف روشن شد و با آمدن گروه جدید تیم شرایط خوبی پیدا کرد و نتایج مناسبی هم گرفتیم. تیم شخصیت پیدا کرد و هدف‌مان این است که به میانه‌های جدول برسیم و با ماندن در لیگ روز‌های خوبی را داشته باشیم.

*از نظر فوتبالی سال 96 برای تو چطور بود؟

خوب بود و برخلاف سال گذشته که به خاطر مصدومیت 7 ، 8 بازی بیشتر نکردم و جراحی باعث شد کار برایم سخت باشد، در لیگ امسال وضعیت خوبی داشتم و راضی هستم.

*آنقدر خوب بودی که هومن افاضلی در تعریف از اظهار داشته که بنگر می‌تواند چند سال دیگر هم بازی کند؟

افاضلی به من لطف دارد و واقعا به بزرگ‌تر‌های تیم اهمیت می‌دهد. من تمام توان خودم را گذاشتم که بهترین کارایی‌ام را به نمایش بگذارم و دوست دارم تیم با حضور او موفق و روند روبه رشدی داشته باشیم.

*از قهر و آشتی هایی که در سال 96 داشتی بگو؟

من اهل این حرف‌ها نیستم و با کسی قهر نمی‌کنم که بخواهم با او آشتی کنم و کلا با همه خوب هستم.

*یعنی با امیر قلعه نویی هم مشکلی نداری و صلح و صفا برقرار است؟

من ایشان را ندیدم و ارتباطی ندارم که بخواهم حرفی بزنم.

*یک پای صحبت با محسن بنگر همیشه پرسپولیس است. تیم برانکو را چطور دیدی؟

پرسپولیس امسال هم تیم خوبی بود و جا دارد قهرمانی آن‌ها را تبریک بگویم. امیدوارم مثل لیگ هم بتوانند در آسیا نتایج لازم را بگیرند و سال بعد هم با قدرت کار را در لیگ استارت بزنند.

*برانکو هم تمدید کرد، اما بعضی‌ها می‌گویند دیگر عمر کار او در این تیم به پایان رسیده است؟

یعنی چه؟! من اصلا منظور این حرف را نمی‌فهمم. برانکو دقیقا می‌تواند آرسن ونگر برای پرسپولیس باشد و بالای ۲۰ سال در این تیم سرمربیگری کند. شفر هم همین شرایط را دارد و با نتایجی که گرفته چندین سال می‌تواند در استقلال کارش را پیش ببرد.

*سال سخت پرسپولیس با توجه به محرومیتی که دارد در فصل بعد را چطور ارزیابی می‌کنی؟

امیدوارم بازیکنان فعلی را حفظ کنند باشند و این کار را به آخر فصل موکول نکنند و از همین حالا قرارداد‌ها را تمدید کنند.

*با این تصمیمی که داری چند سال دیگر فوتبال بازی کنی آیا به فکر بازگشت به پرسپولیس هستی؟

نه و اگر قرار باشد یک روز به پرسپولیس برگردم به عنوان مربی برخواهم گشت و هر وقت مربی شدیم دوباره به این تیم بر می‌گردم.

*به مربیگری اشاره کردی به نظرت افاضلی می‌تواند در فوتبال ما روز‌های بهتری را تجربه کند؟

قطعا همین طور است. با افاضلی تمرینات پیشرفته و خوبی را انجام می‌دهیم و واقعا خوب تمرین می‌دهد. تاکید ویژه‌ای افاضلی به نظم دارد و حتی بیشتر از کار‌های تاکتیکی به آن اهمیت می‌دهد. به نظرم وی این پتانسیل را دارد که روز‌های موفقی را در فوتبال ایران تجربه کند و عملکردش در نفت خودش موید این ادعای من می‌تواند باشد.

*شیرین‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق فوتبالی تو در سال ۹۶ چه بود؟

تلخ‌ترین آن مصدومیتم بود که فکر می‌کردم دیگر نمی‌توانم بازی کنم و شیرین‌ترین آن هم دوباره برگشتنم بود که حالا با این شرایط می‌توانم چند سال دیگر هم بازی کنم.

*از حال و هوای بچه‌های یک فوتبالیست بگو. دختر‌های تو عملکرد تو را می‌بینند و اگر اشتباهی کنی با تو حرف می‌زنند؟

دختر‌های من بیشتر به دنبال درس و مدرسه هستند و به این مسایل کاری ندارند هرچند که اگر قرار باشد بازی را نشان دهند و من در میدان باشم پای تلویزیون نگاه می‌کنند.

*پس فوتبالی نیستند؟

بیشتر از فوتبال به درس و مدرسه توجه دارند و اینکه در آینده چطور باشند و اینکه فوتبال دوست داشته باشند بعد‌ها مشخص می‌شود، اما فعلا زیاد در دنیای فوتبال سیر نمی‌کنند.

*همسر شما چطور؟

بنده خدا همسر من که در این چند سال کنارم بوده جز سختی چیزی احساس نکرده و بیشتر بار زندگی روی دوش او بوده است. به هرحال همسر یک فوتبالیست یک زندگی سخت را دارد و امیدوارم با تمام شدن این روزها بتوانم در فرصتی زحمات او را جبران کنیم. خیلی از سال ها بوده که در زمان تحویل سال جدید کنار خانواده نبودیم و در اردوها حاضر داشتیم و این مساله واقعا سخت است.

*و صحبت پایانی؟

برای تمام هموطنانم در سال جدید سلامتی، تندرستی و روزهای خوبی را آرزو می‌کنم و امیدوارم پای سفره هفت سین هر دعایی که می‌کنند به آن برسند و کلا سال خوبی را داشته باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ynx9y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرونده نقل و انتقالاتی تیم نفت همچنان باز است

اولتیماتوم سازمان مالیاتی به مدیران؛