تاریخ انتشار: 1397/01/16 08:58
کد خبر: 153473

دو مشکل بر سر راه تمدید قرارداد شفر قرار دارد!

رضا افتخاری و پندار توفیقی از مذاکرات سه ساعته با وینفرد شفر برای تمدید قرارداد این مربی آلمانی خبر دادندکه البته بدون نتیجه نهایی و حاصل شدن توافق تمام شد و اختلاف های دو طرف را عیان کرد.
دو مشکل بر سر راه تمدید قرارداد شفر قرار دارد!

موضوعی که مدیرعامل باشگاه استقلال هم آن را کتمان نکرد و با گفتن این جمله که باشگاه توان مالی مشخصی دارد تایید کرد اختلاف اصلی بر سر مبلغ قرارداد است. از طرف دیگر وقتی افتخاری ابراز امیدواری می‌کند در مذاکرات آینده به توافق برسند می‌شود حدس زد که اختلاف و شکاف مالی آنقدر‌ها هم زیاد نیست و با کمی این طرف و آن طرف کردن می‌شود روی یک رقم خوب برای دو طرف به توافق رسید. به خصوص حالا که مدیر برنامه‌های شفر هم در تهران است.

اختلاف یک میلیاردی دو طرف

یکی از افراد باشگاه استقلال درباره اختلاف نظر افتخاری و شفر می‌گوید در 2 مورد مشکل دارند که یکی بر سر مبلغ قرارداد بوده و دیگری روی مدت زمان آن است. استقلالی‌ها فصل قبل با شفر قرارداد یک ونیم ساله اما مشروط بستند. کار مدیران استقلال منطقی بود. آنها برای سال دوم شرایطی را پیش بینی کرده بودند که اگر پیرمرد آلمانی نتیجه نگرفت بتوانند بدون دادن خسارت عذر او را بخواهند. اما این موضوع دست شفر را هم باز گذاشته تا در صورتی که به توافق مالی نرسیدند استقلال را ترک کند. آبی‌ها با مبلغی در حدود 300 هزار دلار برای نیم فصل با شفر قرارداد بستند. حالا هم پیشنهاد باشگاه 600 هزار دلار برای یک فصل کامل است.

به عبارت دیگر استقلالی‌ها می‌خواهند بدون افزایش قیمت قرارداد شفر را برای لیگ هجدهم تمدید کنند. این درحالی است که پیرمرد آلمانی برای خودش و تمام اعضای خارجی کادر فنی رقم 800 هزار دلار را پیشنهاد داده است. با توجه به نوسان زیاد قیمت ارز می‌شود گفت رقم در خواستی شفر حدود 4 میلیارد تومان می‌شود و پیشنهاد استقلالی‌ها حدود 3 میلیارد تومان می‌شود. اختلاف 200 هزار دلاری یا همان یک میلیارد تومان آنقدر‌ها زیاد نیست که دوطرف نتوانند روی یک نقطه مشترک به توافق برسند. به همین دلیل هم افتخاری ابراز امیدواری می‌کند تا در آینده ای نزدیک توافق نهایی حاصل شود.

یک سال و دوسال!

اختلاف دوطرف بر سر مسایل مالی قابل حل است، اما موضوع بعدی توافق بر سر مدت قرارداد است. پیشنهاد استقلالی‌ها بستن قرارداد 2 ساله است و شفر فقط برای یک‌سال دیگر تمدید می‌کند. این موضوعی است که شاید توافق بر سر آن کمی پیچیده تر و طولانی تر از مبلغ قرارداد باشد. افتخاری کاری که در نیم فصل انجام نداد را می‌خواهد حالا انجام بدهد اما شفر هم که این روزها خودش را روی بورس می‌بیند و مشتری کم ندارد حاضر نیست قرارداد بلند مدت امضا کند.

شنیده می‌شود باشگاه استقلال به شفر پیشنهاد داده تا شنبه یعنی بعد از بازی با سیاه جامگان نظر نهایی و قطعی خودش را درباره پیشنهاد باشگاه اعلام کند تا بر اساس آن یا با همین شرایط قرارداد ببندند یا مذاکرات را برای رسیدن به توافق ادامه دهند. مدیر برنامه‌های شفر به تهران آمده و احتمال دارد دوطرف روی یک مبلغ و شرایط نزدیک به خواسته‌های‌شان به توافق برسند و در هفته آینده قرارداد شفر تمدید شود. به خصوص که هیات مدیره به مدیران باشگاه اختیار تام داده تا قرارداد شفر را تمدید کنند و خواست هواداران هم تمدید قرارداد بی قید و شرط مربی موفق و محبوب آلمانی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36rb57

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یکی از نگرانی‌های استقلالی‌ها تمدید قرارداد با جباروف است!